Egy hónapos nyitva tartása alatt páratlan sikert ért el Bukta Imre Nálunk, vidéken című tárlata. 8155 látogató jött el a Kieselbach Galériába – ez a tárlat lett a rendszerváltás óta megrendezett legsikeresebb kortárs festészeti kiállítás, amelynek egy magángaléria adott otthont.
Kieselbach Tamás azzal a szándékkal tervezte meg az eseménysorozat egyes lépéseit, hogy a kortárs magyar festészet kevesek által ismert világát megnyissa a nagyobb közösség előtt is – olvasható a galéria tájékoztatásában.
Bukta Imre személyisége és művészete tökéletesen alkalmasnak bizonyult erre: szerethető emberi karaktere, festményeinek gondolati sokszínűsége és kimeríthetetlen érzéki karaktere olyan gazdag interpretációs mezőt nyit meg, amely szinte mindenki számára csatlakozási pontokat kínál.
A kiállítás témájának kiválasztása túlmutat a képzőművészet világán. Bukta Imre egy apró Heves megyei községben, Mezőszemerén él, ott dolgozik, képeinek témáját is abból a közegből meríti. Nem csak fizikailag, de szellemi értelemben is ott találta meg a helyét: nála hatásosabban és komplexebben senki sem tudja megjeleníteni a magyar falusi élet hétköznapjait, miközben a művészet eszközével széppé és szerethetővé formálja e sajátos közeg sokszor kényelmetlen és lepusztult látványát.
Kieselbach Tamás fontosnak tartotta azt, hogy ez az üzenet hangsúlyosan megjelenjen a kiállítás látogatói és a tárlatról olvasó nagyközönség előtt. A jellegzetes, konfliktusokkal terhelt magyar múlt feldolgozásához hozzájárul a látvánnyal, a kézzel fogható tárgyi örökséggel való kritikus, de megértő együttélés, az elfogadás, a rejtett szépségek szüntelen keresése és meglátása.
Bukta Imre a hétköznapi konfliktusokon felülálló, szeretetteljes alkotói attitűdje sokakban szimpátiára talált és jelentősen hozzájárult a tárlat sikeréhez.
A kiállítás idején minden szombaton nagy sikerű, nem egyszer több száz látogatót vonzó tárlatvezetés volt: maga az alkotó, Bukta Imre, drMáriás festőművész, Gulyás Gábor múzeumigazgató, a színházcsináló Pintér Béla, végül Topor Tünde és Winkler Nóra osztotta meg gondolatait a Kieselbach Galéria közönségével.
A kiállítás kapcsán megjelent, Bukta Imre művészetéről szóló kötetet hasonló elvek szerint szerkesztették. A képzőművészeti monográfiák távolságtartó stílusa helyett inkább a személyes hang dominál benne: művésztársak, műgyűjtők, művészettörténészek, barátok és tisztelők rövid írásai, Földényi F. László, Feuer András, Jerger Krisztina, Kollár Lajos, Kónya Réka, Kozák Gábor, Pataki János és Szirtes János szövegei segítik megnyitni a művészet felé vezető utakat az olvasók számára is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.