Megállították a modern bankrablókat

2021. 12. 05., 17:02

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” díjat.

Ők kezelik, fejlesztik és működtetik nonstop azt a masszív informatikai biztonsági rendszert, amely a mindennapi bankoláshoz szükséges feltételeket biztosítja. Az idén kiemelkedő elismerésben részesültek: „Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” címet nyerte el a K&H csapata. A díjat azok kaphatták meg, akik már sikerrel hárítottak el olyan jelentős kiberbiztonsági incidenst, amelynek megakadályozása nélkül problémák léphettek volna fel a számítástechnikai rendszerben.

Stop tábla az adathalászoknak!

A K&H csapatának pályázata azzal nyerte el a díjat, hogy az egyre gyakoribbá váló adathalász támadásokat szimulálta és olyan megoldást dolgozott ki, amellyel könnyebben felismerhetőek az ilyen támadásokhoz mellékelt levelek.

Nagy Ádám, a K&H információbiztonsági vezetője elmondta: „Az információbiztonsági csapat minden tagja, valamint a K&H minden munkatársa és az ügyfelek is részesei a díjnak. A rendkívül gyors változásokat eredményező digitális fejlődés miatt a korábbinál is fontosabb szerep jut az információbiztonságnak. Különösen igaz ez az adathalász támadások miatt, a csalók, vagy hívhatjuk őket „modern bankrablóknak” is, ugyanis egyre gyakrabban próbálkoznak. Szerencsére sok esetben már akkor sikerül lefülelni a támadásokat, amikor azok még nem értek el az ügyfelekhez. Azt is látjuk, hogy egyre több ügyfél használja felelősségteljesen az elektronikus szolgáltatásokat, így ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az adathalászok támadása kudarcba fulladjon.”

Okostelefon, PIN-kód és a jövő

Nagy Ádám ugyanakkor kiemelte, bár a bankok, így a K&H is többször hangsúlyozta korábban is, de nem lehet elégszer elmondani, hogy senki ne adja meg az adatait e-mailen, sms-ben, a bankok ugyanis ily módon soha nem kérnek adatokat. Ha valaki ilyennel találkozik, akkor fogjon gyanút, és ne válaszoljon a megkeresésekre. A szakember közölte azt is, hogy a következő időszakban újabb és újabb kihívásokkal szembesülnek majd a bankok, például az okostelefonon keresztül használt szolgáltatások és a telefonos fizetések miatt.

„Ahogy a bankkártyára sem szabad ráírni a PIN-kódot, ugyanígy a virtuális bankkártyával felszerelt telefonra is vigyázni kell, nem szabad kiadni a kezünkből vagy odaadni másnak. Bár ez kézenfekvőnek tűnik, biztonsági szempontból igen lényeges” – fogalmazott Nagy Ádám.

Hozzátette: a K&H digitális fejlesztése keretében egyre több banki és bankoláson túli szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, ám minden egyes szolgáltatás mögött ott van az a masszív háttérrendszer, amely szavatolja a biztonságos használatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 09. 26., 09:26
Siker volt megnyerni az első nagy ügyfeleket, a nagyobb, hosszú távú tendereket, a hazai és külföldi díjakat. A legnagyobb siker mégis az, hogy a mindennapokban azzal foglalkozhatok, ami érdekel és amit szeretek – mondta az Üzletemnek Mezei Georgina, a Morselli Employer Branding Ügynökség társalapító ügyvezetője.
2023-09-26 18:26:00
„Növekszik a 30 év alattiak körében a házasságkötések száma és a gyermekesek aránya, viszont öregszik is a társadalom. Nőtt a foglalkoztatottság, a modern technológiák miatt átrendeződik a munkaerőpiac, fejlődik és egyben változik Magyarország.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS