Megállították a modern bankrablókat

2021. 12. 05., 17:02

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” díjat.

Ők kezelik, fejlesztik és működtetik nonstop azt a masszív informatikai biztonsági rendszert, amely a mindennapi bankoláshoz szükséges feltételeket biztosítja. Az idén kiemelkedő elismerésben részesültek: „Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” címet nyerte el a K&H csapata. A díjat azok kaphatták meg, akik már sikerrel hárítottak el olyan jelentős kiberbiztonsági incidenst, amelynek megakadályozása nélkül problémák léphettek volna fel a számítástechnikai rendszerben.

Stop tábla az adathalászoknak!

A K&H csapatának pályázata azzal nyerte el a díjat, hogy az egyre gyakoribbá váló adathalász támadásokat szimulálta és olyan megoldást dolgozott ki, amellyel könnyebben felismerhetőek az ilyen támadásokhoz mellékelt levelek.

Nagy Ádám, a K&H információbiztonsági vezetője elmondta: „Az információbiztonsági csapat minden tagja, valamint a K&H minden munkatársa és az ügyfelek is részesei a díjnak. A rendkívül gyors változásokat eredményező digitális fejlődés miatt a korábbinál is fontosabb szerep jut az információbiztonságnak. Különösen igaz ez az adathalász támadások miatt, a csalók, vagy hívhatjuk őket „modern bankrablóknak” is, ugyanis egyre gyakrabban próbálkoznak. Szerencsére sok esetben már akkor sikerül lefülelni a támadásokat, amikor azok még nem értek el az ügyfelekhez. Azt is látjuk, hogy egyre több ügyfél használja felelősségteljesen az elektronikus szolgáltatásokat, így ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az adathalászok támadása kudarcba fulladjon.”

Okostelefon, PIN-kód és a jövő

Nagy Ádám ugyanakkor kiemelte, bár a bankok, így a K&H is többször hangsúlyozta korábban is, de nem lehet elégszer elmondani, hogy senki ne adja meg az adatait e-mailen, sms-ben, a bankok ugyanis ily módon soha nem kérnek adatokat. Ha valaki ilyennel találkozik, akkor fogjon gyanút, és ne válaszoljon a megkeresésekre. A szakember közölte azt is, hogy a következő időszakban újabb és újabb kihívásokkal szembesülnek majd a bankok, például az okostelefonon keresztül használt szolgáltatások és a telefonos fizetések miatt.

„Ahogy a bankkártyára sem szabad ráírni a PIN-kódot, ugyanígy a virtuális bankkártyával felszerelt telefonra is vigyázni kell, nem szabad kiadni a kezünkből vagy odaadni másnak. Bár ez kézenfekvőnek tűnik, biztonsági szempontból igen lényeges” – fogalmazott Nagy Ádám.

Hozzátette: a K&H digitális fejlesztése keretében egyre több banki és bankoláson túli szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, ám minden egyes szolgáltatás mögött ott van az a masszív háttérrendszer, amely szavatolja a biztonságos használatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 01. 27., 09:02
Szeretnénk az elsők között lenni azok között, akik a modern technológiát (ideértve akár a mesteréges intelligenciát is) a munkájuk integráns részévé teszik és kihasználják az ebből fakadó lehetőségeket – mondta az Üzletemnek Jalsovszky Pál ügyvéd, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda irodavezető partnere.
2022-01-27 20:57:00
Közel hétszeresére nőtt a GDPR-bírságok mértéke a tavalyi évhez képest – derül ki a DLA Piper 2022-es globális GDPR and Data Breach riportjából. A felmérés Magyarország mellett még további 30 országra terjed ki, és átfogó képet ad a legfontosabb végrehajtási trendekről. A főbb eredményeket Kozma Zoltán, a DLA Piper Hungary Technológiai csoportvezető partnere foglalta össze.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS