Az innovatív digitális bankolásé a jelen

2022. 06. 01., 11:55

A digitális világ elképesztő gyorsaságú fejlődésével csak azok a bankok képesek felvenni a versenyt, amelyek hasonló ütemben tudnak új szolgáltatásokat fejleszteni és emellett belső folyamataik innoválására is hangsúlyt helyeznek. Az innovatív digitális bankolásban élenjáró K&H Bank szakemberei szerint a felhő alapú technológia alkalmazása nem csak a gyors és biztonságos termékfejlesztést segíti, de egyben izgalmas és új kihívásokat is teremt.

Az ügyfelek akkor elégedettek, ha zökkenőmentesen, egyszerűen és jól követhető módon tudnak bankolni. Mindezzel pedig jelentős mennyiségű időt is megtakarítanak. „Az időtényező az új banki technológiák fejlesztői számára is kulcsfontosságú” – vallja Patonai István, a K&H Csoport technológia-fejlesztésért felelős vezetője.

„Nagyon hamar el kell jutnunk oda, hogy egy ötletből az ügyfelek számára is használható megoldást vezessünk be. Mindez ma már nem képzelhető el másképpen, mint a felhőalapú technológia alkalmazásával. A felhő mindennapjaink részévé vált, mind kívül, mind a Bankon belül.” – teszi hozzá.

A felhőalapú informatikai megoldások számos előnnyel járnak, így például lerövidítik az üzleti megoldások piaci bevezetésének idejét, növelik a hatékonyságot mind fejlesztési, mind üzemeltetési oldalon. Nem pusztán stabil és megbízható informatikai környezetet teremtenek, de „skálázhatóak” is, vagyis rugalmasan hozzáigazíthatóak az üzleti igényekhez. Ennek pedig jótékony hatása van az ügyfélélményre és a Bank működési költségeire épp úgy, mint a fenntarthatóságra.

„Csoportszintű felhő-stratégiára van szükség, amely egyaránt ad iránymutatást az informatikusoknak és az üzletfejlesztőknek, hogy eldönthessék, mely megoldásokat lehet végül áttelepíteni a felhőbe” – mondja Patonai István.

A felhőalapú technológia egyben lehetővé teszi, hogy előre nem tervezett üzleti igényekre is gyorsan tudjon reagálni a Bank.

A banki digitalizáció nem mindig látványos, gyakorta a pénzintézet saját, belső folyamatait újítja meg – végső soron persze ezzel is az ügyfelek kiszolgálásának minőségét erősítve. A K&H így a legkorszerűbb informatikai rendszerekkel biztosítja a működését. Többek között felhőalapú megoldásra építik az új lead menedzsment folyamataikat, a robotizáció, automatizáció révén pedig a bank munkatársainak még több ideje juthat akár az ügyfelekkel történő minőségi kapcsolattartásra, akár az újonnan felmerülő innovációs lehetőségek kiaknázására.

Az IT architektúra megújításával rugalmasabbá válnak a digitális szolgáltatások fejlesztései is. Mindez az IT szakemberek számára innovatív és izgalmas technológiák kipróbálását, megvalósítását teszi lehetővé.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-01 15:10:00
2024. március 3-án (vasárnap) 9 órától 21 óráig a NAV háttérrendszerének karbantartása miatt a NAV webes felületei és a NAV-Mobil applikáció egyes szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS