Mi történt a fiatalok egészségével?

2021. 03. 04., 14:30

Bár a fiatalok 43 százaléka elégedett az egészségével, ennek ellenére jelentős, 17 százalékos a pesszimisták aránya ezen a téren. Emellett növekedett azoknak az aránya, akik a jövőben több figyelmet fordítanának az egészségükre – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatal korban kialakított kiegyensúlyozott, sportos élet, a nyugdíjaskori megtakarításokat is befolyásolja, hiszen idős korunkban a bevételeink akár közel negyedét is elkölthetjük az egészségünk megőrzésére.

Felértékelődött az egészség szerepe a koronavírus-járvány megjelenése miatt világszerte, ami érthető, hiszen hasonló globális pandémiára százéves távlatban volt csak példa. A járvány ellenére a fiatalok vegyesen látják a saját egészségüket – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 éves korosztályban vizsgálta az egészségügyi kilátásokat, valamint a sportolással, egészséges táplálkozással kapcsolatos véleményeket is.

Hogy állnak a pihenéssel, sporttal, étkezéssel?

A magyar fiatalok viszonylag sportosnak mondhatóak, 64 százalékuk legalább alkalmanként mozog. A férfiak 71 százaléka sportol legalább alkalmanként, a nőknek az 56 százalékára igaz ugyanez. A kutatás szerint a 19-29 évesek döntő többsége, 73 százaléka azt mondta, igyekszik odafigyelni az egészséges táplálkozásra, ám csak 10 százaléka tartja magát kifejezetten tudatosnak ezen a téren. Minden ötödik fiatal – a korosztályba tartozók 17 százaléka – viszont rá sem hederít, nem foglalkozik az egészséges étkezéssel.

Az érintettek közül 10-ből 4-en, vagyis a fiatalok 39 százaléka tud annyit pihenni, amennyit szeretne, miközben 47 százalékuk több kikapcsolódásra vágyna. 14 százalékuk pedig azt mondta, sokkal kevesebbet lazít, mint amennyire szüksége lenne.   

Összességében a megkérdezett fiatalok 43 százaléka elégedett az egészségével, 39 százalékuk semleges választ adott, azaz se jónak, se rossznak nem tartják egészségi állapotukat, a pesszimisták aránya pedig 17 százalékos. Kiderült azt is, hogy 6 százalékponttal csökkent azoknak az aránya, akik a jövőben kevesebbet törődnének az egészségükkel. A megkérdezett fiatalok 48 százaléka viszont azt mondta, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít majd rá, ami azért is fontos, mert egy korábbi, a 30-59 éves korosztály véleményét tükröző K&H biztos jövő kutatásból kiderült, hogy nyugdíjas korunk bevételeinek 23 százalékát fordíthatjuk majd egészségünk megőrzésére.

„A K&H szakértői szerint, mint minden korosztályban, így a fiatalok körében is fontos, hogy minél többen kezdjék el a hosszú távú, például az egészség megőrzését és a jól megérdemelt pihenést is célzó öngondoskodást. A megtakarítás akár egészen kicsi összeggel is elindítható” – tette hozzá Székely Pálma, a K&H Biztosító életbiztosításokért és saját értékesítési csatornákért felelős vezetője.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS