A nyugdíjasok is „vevők” az onilne bankolásra

2021. 03. 11., 16:00

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, a K&H 60 év feletti ügyfeleinek például 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal. Az anyabanknál, a KBC-nél is hasonló a helyzet, Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65–80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat.

Évek óta trendszerűen növekszik az elektronikus banki megoldásokat, így a mobilbankot, e-bankot használók száma, ahogy a készpénzhasználat visszaszorításában fontos szerepet játszó kártyás és virtuális fizetések összege is meredeken emelkedik. A járvány pedig felerősítette a folyamatot, amelyben a nyugdíjasok kiemelt figyelmet kapnak – derül ki a számlanyitást mostantól száz százalékban online módon biztosító K&H Bank beszámolójából.

A nyugdíjasok ódzkodnának? Dehogy!

Sokszor elhangzik, hogy az idősebbek, nyugdíjasok ódzkodnak az online banki megoldásoktól, de ez egyáltalán nincs így. „Jól teljesítenek digitálisan a K&H-nál bankoló idősek, ugyanis 60 év feletti ügyfeleink 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal, közülük pedig minden ötödik a mobilbankot is kezeli. Ezzel a tempóval a magyarok hamarosan utolérik az anyabankunkat, a KBC-t, ahol hasonló a helyzet, ugyanis Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65-80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat” – mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője. Hozzátette: a bank 570 ezer ügyfele pedig minden egyes nap az online megoldásokat, köztük a mobilbankot vagy ez e-bankot használja a különböző pénzügyek elintézésére, például átutalásokra, csekkfizetésekre, akár naponta többször is.

Az online számlanyitás a meglévő és a jövőbeni ügyfeleknek, köztük az idősebbek számára könnyíti meg és rövidíti le a számlanyitási folyamatot. A K&H Banknál évente több tízezer bankszámlát nyitnak, ez a jövőben sokkal gyorsabban fog menni az online megoldásnak köszönhetően. A bank most arra számít, hogy a következő 1–2 évben a számlanyitások 70 százalékának az online tér ad helyet.

Olcsóbb, mint papíron

„Az online megoldások, legyen szó számlanyitásról vagy éppen személyi kölcsönről, megtakarítást jelentenek az ügyfeleknek hosszú távon. Bár az elektronikus rendszerek létrehozása egyszeri nagyobb kiadást jelent informatikai, bankbiztonsági szempontból, de hosszabb távon egészen biztosan olcsóbb alternatíva a hagyományos, papíralapú ügyintézéshez képest, a gyorsaság pedig csak még előnyösebbé teszi az online bankolást” – tette hozzá a K&H innovációs vezetője.

A szakember szerint a pénzügyi szektorban zajló digitális forradalomnak köszönhetően egyre több korosztály választja az online alternatívákat a mindennapi bankolásban, legyen szó bankszámlanyitásról, bankkártya-igénylésről, PIN-kód-cseréről vagy akár biztosításkötésről.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS