Nyolc vállalkozás már ötödször nyerte el a Szerethető Munkahely címet

2021. 11. 22., 12:16

Ötödik alkalommal hirdette meg a DreamJo.bs a Szerethető Munkahelyek díjat, ahol idén is azokat a cégeket jutalmazták, amelyeket a szavazók a legvonzóbbnak találtak. A tavalyi 1100 nevezőhöz képest, most 1600 munkahely mérettette meg magát, ráadásul idén nemcsak magyarországi, illetve erdélyi cégek, de Románia más részén működő vállalatok is indultak a versenyen. A díj iránti egyre nagyobb érdeklődést az is mutatja, hogy a szavazók száma is emelkedett: idén már 68.000 szavazat érkezett a pályázókra. Az elismerést a legjobb eredményt elérő 150 KKV-nak, 35 nagyvállalatnak és 15 romániai cégnek ítélték oda, a díjátadót pedig ebben az évben is ingyenes konferencia kísérte.

„Tavaly a járványügyi helyzet hatására döntöttünk úgy, hogy ingyenesen látogatható konferenciával támogatjuk a szakmai kapcsolatok erősítését és a vállalatok képviselőinek tudásmegosztását. A konferencia tavalyi sikere után nem volt kérdés, hogy ezt idén is folytatjuk, és büszkék vagyunk rá, hogy hazánk vezető szakemberei fogadták el meghívásunkat az eseményre, akik beszéltek 2022 várható trendjeiről, a lehetséges vállalkozói stratégiákról és lehetőségekről, a jó munkahely ismérveiről és sok más hasznos témáról” – mondta Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs vezérigazgatója és a Szerethető Munkahelyek díj megálmodója, aki hozzátette, hogy a konferencia nemcsak a vállalatvezetőknek és cégtulajdonosoknak, de a munkavállalók számára is rengeteg érdekességgel szolgált.

Rekord mennyiségű szavazat érkezett

A díjak odaítélésében az idei évben is a munkavállalók és munkakeresők döntöttek. Ráadásul a tavalyi 57.000 szavazatot most közel 20%-kal sikerült felülmúlni, a cégekre 2021-ben több mint 68.000 értékelés érkezett. A nevezők legnagyobb része kisvállalat (50 százalék) és középvállalat (18 százalék) volt idén is, de a nagyvállalatok (11 százalék) és mikrovállalatok (21 százalék) is képviseltették magukat a versenyben. A hazai nevezők közül sokan (24,7 százalék) a szoftverfejlesztésben tevékenykednek, de számos cég indult kommunikáció és marketing, mérnöki, műszaki, pénzügyi és gyártási iparágból is.

A jelentkezők kétharmada budapesti székhellyel rendelkezik, de a vidéki nagyvárosokban működő vállalatok is egyre többen mérettetik meg magukat a versenyben, leginkább Debrecenből, Szegedről, Pécsről, Győrből, Veszprémből és Székesfehérvárról érkeztek jelentkezések.

Ötszörös Szerethető Munkahelyeket is díjaztak

Az idén öt éves Szerethető Munkahelyek díjnak számos visszatérője is van. A nevezők közel 75 százaléka a tavalyi évben is jelentkezett, 33 százalékuk pedig már harmadik éve versenyben van. A 185 magyarországi díjazott háromnegyede már évek óta birtokolja a Szerethető Munkahely címet, 8 cég pedig immáron 5. alkalommal kapta meg a díjat, ők a BOOKR Kids, az Infosector, a PV Napenergia, a Számlázz.hu, a UXstudio, az Emarsys-Technologies Kft., a Green Fox Academy és a Webtown.

Bővült a romániai jelentkezők köre

A romániai versenyben újdonság volt idén, hogy nemcsak erdélyi cégek indulhattak, hanem Románia bármely részéről várták a nevezőket. A munkahelyek legnagyobb része (több, mint 36%) székelyudvarhelyi székhellyel rendelkezik, ezt követi Csíkszereda több mint 13%-kal, majd Kolozsvár és Marosvásárhely, a nevezők több, mint 40%-a pedig Románia más településeiről érkezett. Cégméret tekintetében túlnyomórészt kisvállalatok indultak Romániában, de számos középvállalat is képviselteti magát, és a nagyvállalatok is megjelentek.

A kereskedelmi szektorból érkezett a legtöbb jelentkezés, őket pedig a szoftverfejlesztési iparág követte, de népszerű volt a verseny a kommunikáció és a marketing, a gyártás, valamint az élelmiszeripar képviselőinek körében is. A földrajzi bővülés a számokban is meglátszik, hiszen a nevezők közel 75%-a először indult a versenyen.

Romániában idén 15 cég kapta meg a Szerethető Munkahely címet, ebből 8 kis-, 4 közép-és 3 nagyvállalat. Működési terület tekintetében a szoftverfejlesztés, a gyártás és az élelmiszeripar mellett a civil szervezetek is megjelennek. Habár még csak második évben került megrendezésre a verseny ezen a területen, máris van két cég, akik másodjára jutottak a legjobbak közé, ez a két vállalat a Coats Romania és a Color Metal.

Átadták a HR és employer branding különdíjakat is

A fenti 200 díjon felül a szakmai zsűri 12 különdíjat is kiosztott HR és Employer Branding kategóriákban. A HR különdíjasok: a Plus Creative Agency, az Adaptive Media, a W.UP és a Randstad Hungary. Az employer branding különdíjasok: a Y-shift, az Inspirációk Média, az Adevinta Hungary és a Vodafone Magyarország. Romániában a különdíjakat az Eco TIny House és a Harmopan nyerte el. A szavazási időszak alatt a szavazóknak lehetősége volt azt is jelezni, hogy hol dolgoznának legszívesebben. A legtöbb „dolgoznék itt” feliratkozót gyűjtő nagyvállalat különdíját a foodpanda nyerte el, KKV kategóriában pedig a SnapSoft-nál dolgoznának a legtöbben szívesen.

A TOP 185 cég között szerepelnek olyan ismert munkahelyek, mint a Richter Gedeon Nyrt, Deloitte Hungary, EY, NOKIA, Pick Szeged, Magyar Telekom, Tesla, Lidl, Unilever, IKEA, foodpanda, Wolt, valamint a Bátor Tábor Alapítvány.

A díjátadó előtt megrendezett konferencia programjában olyan szakemberek szerepeltek, mint D. Tóth Kriszta, Balogh Petya, Batiz András, Friedl Zsuzsa (Magyar Telekom), Márton Kata (Praktiker), Takács Ákos (Red Bull) valamint Pintér Dániel Gergő (BioTechUSA). A nap témája pedig „A változás az új normális” volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS