Mikor célszerű fejvadászt bevonni a toborzásba?

2023. 09. 28., 14:50

Toborzáskor a releváns eszközök kiválasztásához érdemes olyan partnert bevonni, aki nagy adatmennyiséggel rendelkezik a munkaerőpiacon – mondja a Profession.hu szakértője.

Leggyakrabban olyan esetekben fordulnak munkáltatók fejvadász ügynökségekhez, amikor hiányzik a toborzáshoz a szaktudás, a kapacitás cégen belül, amikor hirtelen növekszik meg a vállalkozás munkaerőigénye, vagy amikor a munkaerőfelvétel volumene eredendően annyira magas, hogy csak recruiter partner bevonásával lehet hatékony.

Befolyásolhatja ezeket az igényeket a szervezeten belüli aktuális munkaerő, a fluktuáció mértéke, a növekedésre való törekvés vagy a minőségi csere igénye egy adott szakterületen.

Számos cég elköveti azt az alapvető hibát, hogy nem adatok alapján választ megfelelő csatornát vagy csatornákat a toborzáshoz, hanem megszokásból, és a folyamat során egyszerre mindig csak egyet használ belőlük. Bár egy feladott hirdetéssel járó kiadás könnyebben kalkulálható, azonban egyetlen csatorna használata elnyújtja a toborzási időt a többcsatornás szolgáltatáshoz képest, ami hasonlóan – adott esetben lényegesen nagyobb – kiadással fog járni a cégeknek, csak ez nem azonnal realizálódik.

A kieső munkaerő pótlása a kollégákra hárul, akiknek a túlórával töltött idejét ki kell fizetnie a munkáltatónak, emellett a huzamosabb ideig fennálló hasonló helyzetek okozhatnak elégedetlenséget a dolgozók körében, ami végső esetben további felmondásokhoz is vezethet. A házon belüli toborzás kisebb-nagyobb mértékben kapacitásokat fog lekötni a folyamatot végző kollégák esetében is. Ha sikerül felvenni az új munkatársat, még mindig nincs garancia arra, hogy be is fog válni.

„Leginkább akkor lehet kockázatmentes a folyamat, ha az a lehető legrövidebb idő alatt lezajlik. A releváns eszközök kiválasztásához érdemes lehet olyan partner bevonása, aki nagy adatmennyiséggel rendelkezik a munkaerőpiacon. Fontos, hogy a választott csatornákat egymással párhuzamosan használjuk” – fogalmazott Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője.

A fejvadászattal foglalkozó vállalatok rendszerint garanciát is vállalnak: ha a próbaidő alatt kiderül, hogy nem válik be a kiválasztott munkaerő, másik jelöltet javasolnak.

A fejvadász szakterületen dolgozó szakemberek éppen a különböző speciális munkáltatói igényeknek való megfelelés és a hatékonyság érdekében általában meghatározott területekre specializálódnak, ahol széleskörű és aktív kapcsolati hálót alakítanak ki. Valós idejű ismereteket szereznek mind a piaci viszonyokról, mind az adott szakterülethez és konkrét megbízó céghez kapcsolódó lehetséges igényekről – például, hogy milyen az adott munkakör vagy cégkultúra, és ehhez milyen az ideális személy.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS