Még két hétig lehet pályázni a Szerethető Munkahelyek Díjra

2019. 09. 16., 14:00

Az álláskeresők számára a csapat fontosabb, mint a juttatások és nagy részük otthonról dolgozik a legszívesebben – derült ki a Dreamjo.bs legfrissebb kutatásából.

A hazai passzív és aktív álláskeresők 49 százaléka elsősorban a csapatról szeretne informálódni, mielőtt jelentkezik egy állásra. A csapat megelőzte a juttatásokat is a fontossági sorrendben – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából. (Kérdőíves, nem reprezentatív online kutatás az aktív és passzív magyar álláskeresők körében.)

Nincs eltérés ebben a kérdésben az elmúlt évhez képest, mivel egy 2018-ban készült Pulzus-DreamJo.bs kutatás is arra az eredményre jutott, miszerint a vizsgált korcsoportok számára kiemelkedő jelentőségű volt a jó munkahelyi légkör, ezt követte a tiszteletet és megbecsülés a cégen belül.

A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj arra biztatja a hazai munkaadókat – kis- és nagyvállalatokat egyaránt –, hogy mutassák meg, miért jó náluk dolgozni, mitől szerethetőek, mint munkahely.

A munkavállalók nagyra értékelik, ha egy cég hitelesen kommunikál magáról. Tapasztalataink szerint ez sok esetben akár le is felezheti a munkaerő-keresés költségeit”mondja Balogh-Mázi Mária, a Dreamjo.bs vezérigazgatója, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik megálmodója. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő verseny célja, hogy megtalálják a legvonzóbb munkahelyeket, ahová a csapattagok örömmel járnak be dolgozni, az online kutatást pedig azért indították, hogy megismerjék a hazai álláskeresők számára legvonzóbb munkahelyi paramétereket.

És hogy melyek azok az alapértékek, amelyeket idén is keresnek a TOP 125 Szerethető Munkahelyben? A Szerethető Munkahelyek Díj másik megálmodója és aCápák közöttműsorból is jól ismert angyalbefektető Balogh Péter szerint nincs konkrét sikerrecept, nagyon sokféleképpen szerethetőek a cégek. Az egész „szerethetőség” nyitja az őszinte kommunikáció. Az ingyenes platformon minden cégnek lehetősége van kreatívan bemutatkozni a szavazóknak, akik megismerhetik a nevezők működését, mindennapjait, irodáját, csapatát, továbbá a cégben és a szakmai fejlődésben rejlő lehetőségeket. 

Idén kiemelt hangsúlyt kapnak a HR trendek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyben, ahol a versenyzők tovább színesíthetik profiljukat az olyan HR badge-ekkel, mint például ’családbarát’, ’kutyabarát’, ’környezettudatos’, ’távmunkát támogató’ vagy éppen a ’sokszínű/befogadó’ jelzőkkel. Utóbbi azért is lesz egyre fontosabb, mert a kutatás szerint az álláskeresők több mint fele komoly problémának tartja a munkahelyi generációs különbségeket, és az a cég pedig, amelyik rendelkezik ezzel a badge-gel, nem csupán a munkavállalók kor szerinti differenciálására törekszik, hanem a generációk közötti megértést és a sokszínűség elfogadását  is elősegíti.

„Célunk, hogy a legszerethetőbb munkahelyek megtalálásával inspirációt nyújtsunk a többi vállalkozásnak. Manapság egyre több cégvezető ismeri fel, hogy egy cég is lehet szerethető, és ezzel aktívan foglalkoznak is, mert komoly munkaerővonzó képessége van. A verseny összehozza a munkahelyeket és az álláskeresőket, ami részben megoldást jelenthet a kínzó munkaerőhiányra”foglalja össze a kezdeményezés lényegét Balogh Péter.

Még szeptember 30-ig nevezhetnek a cégeka Szerethető Munkahelyek Díjversenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg nyeremény vár az induló kkv-kra és nagyvállalatokra. Tavaly közel 700 vállalkozást mozgatott meg a verseny, ahol a díjazottakról több, mint20 ezer közönségszavazat döntött.

Bár a legtöbben a fővárosi és Pest megyei régióból jelentkeztek, a vidéki vállalkozások, startupok is aktívan bekapcsolódtak a versenybe: 2018-ban az ország minden szegletéből érkeztek nevezések, összesen 45 városból. Szívesen neveztek újra a 2017-ben díjazott cégek is: 85 százalékuk gondolta úgy, hogy ismét megméretteti magát és újra indul a versenyen.  Idén először külföldi cégek is nevezhetnek.

A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a nagyközönség elé elbírálásra. A nevezési időszak szeptember 30-ig tart, majd jön a szavazás 2019. október 1-től 31-ig. A verseny díjazottjait november 21-én ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. A TOP cégek részére a szakmai zsűri osztja ki idén is a HR és Employer Branding különdíjakat mikro-, kis-, közép-, és nagyvállalat kategóriákban.

A DreamJo.bs Szerethető Munkahely Díjra a szerethetomunkahelyek.hu oldalon keresztül nevezhet minden olyan cég, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik, náluk jó dolgozni. A nevezés és a Díj használata is ingyenes; a cél, hogy minél szélesebb körben eljusson a jó cégek híre.

A kutatás további részletei a DreamJo.bs blogcikkében olvasható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-06-08 17:41:04
30 ingyenesen letölthető játékból 24-ben volt lehetőség a játékon belüli vásárlásra. A közbenső reklámok gyakran „jutalmakat” ígérnek, vásárlásra vagy újabb letöltésekre ösztönöznek – többek között ezeket tárták fel a Gazdasági Versenyhivatal szakértői a mobiltelefonra ingyenesen letölthető, gyermekeket célzó játékok gyorselemzése során.
2023-06-08 16:41:10
A digitalizáció tartja szinten a hazai vállalatok innovációs tevékenységét. Új termékek, szolgáltatások bevezetésével kivárnak a vállalatok, inkább saját háttérfolyamataikat igyekeznek hatékonyabbá tenni. Így a K&H innovációs indexe szinten maradt.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS