Az álláskeresők számára a csapat fontosabb, mint a juttatások és nagy részük otthonról dolgozik a legszívesebben – derült ki a Dreamjo.bs legfrissebb kutatásából.
A hazai passzív és aktív álláskeresők 49 százaléka elsősorban a csapatról szeretne informálódni, mielőtt jelentkezik egy állásra. A csapat megelőzte a juttatásokat is a fontossági sorrendben – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából. (Kérdőíves, nem reprezentatív online kutatás az aktív és passzív magyar álláskeresők körében.)
Nincs eltérés ebben a kérdésben az elmúlt évhez képest, mivel egy 2018-ban készült Pulzus-DreamJo.bs kutatás is arra az eredményre jutott, miszerint a vizsgált korcsoportok számára kiemelkedő jelentőségű volt a jó munkahelyi légkör, ezt követte a tiszteletet és megbecsülés a cégen belül.
A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj arra biztatja a hazai munkaadókat – kis- és nagyvállalatokat egyaránt –, hogy mutassák meg, miért jó náluk dolgozni, mitől szerethetőek, mint munkahely.
„A munkavállalók nagyra értékelik, ha egy cég hitelesen kommunikál magáról. Tapasztalataink szerint ez sok esetben akár le is felezheti a munkaerő-keresés költségeit” – mondja Balogh-Mázi Mária, a Dreamjo.bs vezérigazgatója, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik megálmodója. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő verseny célja, hogy megtalálják a legvonzóbb munkahelyeket, ahová a csapattagok örömmel járnak be dolgozni, az online kutatást pedig azért indították, hogy megismerjék a hazai álláskeresők számára legvonzóbb munkahelyi paramétereket.
És hogy melyek azok az alapértékek, amelyeket idén is keresnek a TOP 125 Szerethető Munkahelyben? A Szerethető Munkahelyek Díj másik megálmodója és aCápák közöttműsorból is jól ismert angyalbefektető Balogh Péter szerint nincs konkrét sikerrecept, nagyon sokféleképpen szerethetőek a cégek. Az egész „szerethetőség” nyitja az őszinte kommunikáció. Az ingyenes platformon minden cégnek lehetősége van kreatívan bemutatkozni a szavazóknak, akik megismerhetik a nevezők működését, mindennapjait, irodáját, csapatát, továbbá a cégben és a szakmai fejlődésben rejlő lehetőségeket.
Idén kiemelt hangsúlyt kapnak a HR trendek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyben, ahol a versenyzők tovább színesíthetik profiljukat az olyan HR badge-ekkel, mint például ’családbarát’, ’kutyabarát’, ’környezettudatos’, ’távmunkát támogató’ vagy éppen a ’sokszínű/befogadó’ jelzőkkel. Utóbbi azért is lesz egyre fontosabb, mert a kutatás szerint az álláskeresők több mint fele komoly problémának tartja a munkahelyi generációs különbségeket, és az a cég pedig, amelyik rendelkezik ezzel a badge-gel, nem csupán a munkavállalók kor szerinti differenciálására törekszik, hanem a generációk közötti megértést és a sokszínűség elfogadását is elősegíti.
„Célunk, hogy a legszerethetőbb munkahelyek megtalálásával inspirációt nyújtsunk a többi vállalkozásnak. Manapság egyre több cégvezető ismeri fel, hogy egy cég is lehet szerethető, és ezzel aktívan foglalkoznak is, mert komoly munkaerővonzó képessége van. A verseny összehozza a munkahelyeket és az álláskeresőket, ami részben megoldást jelenthet a kínzó munkaerőhiányra” – foglalja össze a kezdeményezés lényegét Balogh Péter.
Még szeptember 30-ig nevezhetnek a cégeka Szerethető Munkahelyek Díjversenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg nyeremény vár az induló kkv-kra és nagyvállalatokra. Tavaly közel 700 vállalkozást mozgatott meg a verseny, ahol a díjazottakról több, mint20 ezer közönségszavazat döntött.
Bár a legtöbben a fővárosi és Pest megyei régióból jelentkeztek, a vidéki vállalkozások, startupok is aktívan bekapcsolódtak a versenybe: 2018-ban az ország minden szegletéből érkeztek nevezések, összesen 45 városból. Szívesen neveztek újra a 2017-ben díjazott cégek is: 85 százalékuk gondolta úgy, hogy ismét megméretteti magát és újra indul a versenyen. Idén először külföldi cégek is nevezhetnek.
A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a nagyközönség elé elbírálásra. A nevezési időszak szeptember 30-ig tart, majd jön a szavazás 2019. október 1-től 31-ig. A verseny díjazottjait november 21-én ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. A TOP cégek részére a szakmai zsűri osztja ki idén is a HR és Employer Branding különdíjakat mikro-, kis-, közép-, és nagyvállalat kategóriákban.
A DreamJo.bs Szerethető Munkahely Díjra a szerethetomunkahelyek.hu oldalon keresztül nevezhet minden olyan cég, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik, náluk jó dolgozni. A nevezés és a Díj használata is ingyenes; a cél, hogy minél szélesebb körben eljusson a jó cégek híre.
A kutatás további részletei a DreamJo.bs blogcikkében olvasható.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.