Még két hétig lehet pályázni a Szerethető Munkahelyek Díjra

2019. 09. 16., 14:00

Az álláskeresők számára a csapat fontosabb, mint a juttatások és nagy részük otthonról dolgozik a legszívesebben – derült ki a Dreamjo.bs legfrissebb kutatásából.

A hazai passzív és aktív álláskeresők 49 százaléka elsősorban a csapatról szeretne informálódni, mielőtt jelentkezik egy állásra. A csapat megelőzte a juttatásokat is a fontossági sorrendben – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából. (Kérdőíves, nem reprezentatív online kutatás az aktív és passzív magyar álláskeresők körében.)

Nincs eltérés ebben a kérdésben az elmúlt évhez képest, mivel egy 2018-ban készült Pulzus-DreamJo.bs kutatás is arra az eredményre jutott, miszerint a vizsgált korcsoportok számára kiemelkedő jelentőségű volt a jó munkahelyi légkör, ezt követte a tiszteletet és megbecsülés a cégen belül.

A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj arra biztatja a hazai munkaadókat – kis- és nagyvállalatokat egyaránt –, hogy mutassák meg, miért jó náluk dolgozni, mitől szerethetőek, mint munkahely.

A munkavállalók nagyra értékelik, ha egy cég hitelesen kommunikál magáról. Tapasztalataink szerint ez sok esetben akár le is felezheti a munkaerő-keresés költségeit”mondja Balogh-Mázi Mária, a Dreamjo.bs vezérigazgatója, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik megálmodója. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő verseny célja, hogy megtalálják a legvonzóbb munkahelyeket, ahová a csapattagok örömmel járnak be dolgozni, az online kutatást pedig azért indították, hogy megismerjék a hazai álláskeresők számára legvonzóbb munkahelyi paramétereket.

És hogy melyek azok az alapértékek, amelyeket idén is keresnek a TOP 125 Szerethető Munkahelyben? A Szerethető Munkahelyek Díj másik megálmodója és aCápák közöttműsorból is jól ismert angyalbefektető Balogh Péter szerint nincs konkrét sikerrecept, nagyon sokféleképpen szerethetőek a cégek. Az egész „szerethetőség” nyitja az őszinte kommunikáció. Az ingyenes platformon minden cégnek lehetősége van kreatívan bemutatkozni a szavazóknak, akik megismerhetik a nevezők működését, mindennapjait, irodáját, csapatát, továbbá a cégben és a szakmai fejlődésben rejlő lehetőségeket. 

Idén kiemelt hangsúlyt kapnak a HR trendek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyben, ahol a versenyzők tovább színesíthetik profiljukat az olyan HR badge-ekkel, mint például ’családbarát’, ’kutyabarát’, ’környezettudatos’, ’távmunkát támogató’ vagy éppen a ’sokszínű/befogadó’ jelzőkkel. Utóbbi azért is lesz egyre fontosabb, mert a kutatás szerint az álláskeresők több mint fele komoly problémának tartja a munkahelyi generációs különbségeket, és az a cég pedig, amelyik rendelkezik ezzel a badge-gel, nem csupán a munkavállalók kor szerinti differenciálására törekszik, hanem a generációk közötti megértést és a sokszínűség elfogadását  is elősegíti.

„Célunk, hogy a legszerethetőbb munkahelyek megtalálásával inspirációt nyújtsunk a többi vállalkozásnak. Manapság egyre több cégvezető ismeri fel, hogy egy cég is lehet szerethető, és ezzel aktívan foglalkoznak is, mert komoly munkaerővonzó képessége van. A verseny összehozza a munkahelyeket és az álláskeresőket, ami részben megoldást jelenthet a kínzó munkaerőhiányra”foglalja össze a kezdeményezés lényegét Balogh Péter.

Még szeptember 30-ig nevezhetnek a cégeka Szerethető Munkahelyek Díjversenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg nyeremény vár az induló kkv-kra és nagyvállalatokra. Tavaly közel 700 vállalkozást mozgatott meg a verseny, ahol a díjazottakról több, mint20 ezer közönségszavazat döntött.

Bár a legtöbben a fővárosi és Pest megyei régióból jelentkeztek, a vidéki vállalkozások, startupok is aktívan bekapcsolódtak a versenybe: 2018-ban az ország minden szegletéből érkeztek nevezések, összesen 45 városból. Szívesen neveztek újra a 2017-ben díjazott cégek is: 85 százalékuk gondolta úgy, hogy ismét megméretteti magát és újra indul a versenyen.  Idén először külföldi cégek is nevezhetnek.

A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a nagyközönség elé elbírálásra. A nevezési időszak szeptember 30-ig tart, majd jön a szavazás 2019. október 1-től 31-ig. A verseny díjazottjait november 21-én ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. A TOP cégek részére a szakmai zsűri osztja ki idén is a HR és Employer Branding különdíjakat mikro-, kis-, közép-, és nagyvállalat kategóriákban.

A DreamJo.bs Szerethető Munkahely Díjra a szerethetomunkahelyek.hu oldalon keresztül nevezhet minden olyan cég, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik, náluk jó dolgozni. A nevezés és a Díj használata is ingyenes; a cél, hogy minél szélesebb körben eljusson a jó cégek híre.

A kutatás további részletei a DreamJo.bs blogcikkében olvasható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS