Még két hétig lehet pályázni a Szerethető Munkahelyek Díjra

2019. 09. 16., 14:00

Az álláskeresők számára a csapat fontosabb, mint a juttatások és nagy részük otthonról dolgozik a legszívesebben – derült ki a Dreamjo.bs legfrissebb kutatásából.

A hazai passzív és aktív álláskeresők 49 százaléka elsősorban a csapatról szeretne informálódni, mielőtt jelentkezik egy állásra. A csapat megelőzte a juttatásokat is a fontossági sorrendben – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából. (Kérdőíves, nem reprezentatív online kutatás az aktív és passzív magyar álláskeresők körében.)

Nincs eltérés ebben a kérdésben az elmúlt évhez képest, mivel egy 2018-ban készült Pulzus-DreamJo.bs kutatás is arra az eredményre jutott, miszerint a vizsgált korcsoportok számára kiemelkedő jelentőségű volt a jó munkahelyi légkör, ezt követte a tiszteletet és megbecsülés a cégen belül.

A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj arra biztatja a hazai munkaadókat – kis- és nagyvállalatokat egyaránt –, hogy mutassák meg, miért jó náluk dolgozni, mitől szerethetőek, mint munkahely.

A munkavállalók nagyra értékelik, ha egy cég hitelesen kommunikál magáról. Tapasztalataink szerint ez sok esetben akár le is felezheti a munkaerő-keresés költségeit”mondja Balogh-Mázi Mária, a Dreamjo.bs vezérigazgatója, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik megálmodója. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő verseny célja, hogy megtalálják a legvonzóbb munkahelyeket, ahová a csapattagok örömmel járnak be dolgozni, az online kutatást pedig azért indították, hogy megismerjék a hazai álláskeresők számára legvonzóbb munkahelyi paramétereket.

És hogy melyek azok az alapértékek, amelyeket idén is keresnek a TOP 125 Szerethető Munkahelyben? A Szerethető Munkahelyek Díj másik megálmodója és aCápák közöttműsorból is jól ismert angyalbefektető Balogh Péter szerint nincs konkrét sikerrecept, nagyon sokféleképpen szerethetőek a cégek. Az egész „szerethetőség” nyitja az őszinte kommunikáció. Az ingyenes platformon minden cégnek lehetősége van kreatívan bemutatkozni a szavazóknak, akik megismerhetik a nevezők működését, mindennapjait, irodáját, csapatát, továbbá a cégben és a szakmai fejlődésben rejlő lehetőségeket. 

Idén kiemelt hangsúlyt kapnak a HR trendek a Szerethető Munkahelyek Díj versenyben, ahol a versenyzők tovább színesíthetik profiljukat az olyan HR badge-ekkel, mint például ’családbarát’, ’kutyabarát’, ’környezettudatos’, ’távmunkát támogató’ vagy éppen a ’sokszínű/befogadó’ jelzőkkel. Utóbbi azért is lesz egyre fontosabb, mert a kutatás szerint az álláskeresők több mint fele komoly problémának tartja a munkahelyi generációs különbségeket, és az a cég pedig, amelyik rendelkezik ezzel a badge-gel, nem csupán a munkavállalók kor szerinti differenciálására törekszik, hanem a generációk közötti megértést és a sokszínűség elfogadását  is elősegíti.

„Célunk, hogy a legszerethetőbb munkahelyek megtalálásával inspirációt nyújtsunk a többi vállalkozásnak. Manapság egyre több cégvezető ismeri fel, hogy egy cég is lehet szerethető, és ezzel aktívan foglalkoznak is, mert komoly munkaerővonzó képessége van. A verseny összehozza a munkahelyeket és az álláskeresőket, ami részben megoldást jelenthet a kínzó munkaerőhiányra”foglalja össze a kezdeményezés lényegét Balogh Péter.

Még szeptember 30-ig nevezhetnek a cégeka Szerethető Munkahelyek Díjversenyre, ahol a prominens szakmai elismerés mellett rengeteg nyeremény vár az induló kkv-kra és nagyvállalatokra. Tavaly közel 700 vállalkozást mozgatott meg a verseny, ahol a díjazottakról több, mint20 ezer közönségszavazat döntött.

Bár a legtöbben a fővárosi és Pest megyei régióból jelentkeztek, a vidéki vállalkozások, startupok is aktívan bekapcsolódtak a versenybe: 2018-ban az ország minden szegletéből érkeztek nevezések, összesen 45 városból. Szívesen neveztek újra a 2017-ben díjazott cégek is: 85 százalékuk gondolta úgy, hogy ismét megméretteti magát és újra indul a versenyen.  Idén először külföldi cégek is nevezhetnek.

A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a nagyközönség elé elbírálásra. A nevezési időszak szeptember 30-ig tart, majd jön a szavazás 2019. október 1-től 31-ig. A verseny díjazottjait november 21-én ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. A TOP cégek részére a szakmai zsűri osztja ki idén is a HR és Employer Branding különdíjakat mikro-, kis-, közép-, és nagyvállalat kategóriákban.

A DreamJo.bs Szerethető Munkahely Díjra a szerethetomunkahelyek.hu oldalon keresztül nevezhet minden olyan cég, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik, náluk jó dolgozni. A nevezés és a Díj használata is ingyenes; a cél, hogy minél szélesebb körben eljusson a jó cégek híre.

A kutatás további részletei a DreamJo.bs blogcikkében olvasható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 15:10:00
A Taborfigyelo.hu adatai szerint átlagosan 10–15 százalékkal nőttek a nyári táborok árai, így egy napközis tábor átlagára valamivel 50 ezer forint felett van, míg egy ottalvós táborért átlagosan 80 ezer forintot kell fizetnie a családoknak; a táborok átlagárai között régiónként akár 10 százalékos eltérés is lehet.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági szakemberei hegyes-erős paprikák vetőmagjait vizsgálták: a termékteszt megnyugtató eredménnyel zárult.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS