A dolgozók többségét frusztrálja az irodai adminisztráció

2023. 12. 06., 14:10

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás számszerűen is kimutatta, melyek azok a problémák, amelyekkel a leggyakrabban küzdenek a magyarok a mindennapi irodai munkavégzéskor.

Országos, reprezentatív kutatásban mérte fel a TOPdesk Magyarország, hogy milyen tipikus problémák bosszantják a leginkább a magyar irodai dolgozókat. Az eredményekből kiderül, hogy a magyarok négyötöde egyértelműen elégedetlen a mindennapi munkahelyi adminisztrációval, a papírmunkával és az egyéb belső folyamatok kezelésével. A legbosszantóbb tényező a válaszadók szerint az, hogy túl lassan kapnak választ a kérdéseikre – a kitöltők 75 százaléka tartja ezt a munkája során az egyik legzavaróbb tényezőnek. A munkavállalók közel fele szerint pedig a nem kielégítő információszolgáltatást is megnehezíti a mindennapjait.

A legbosszantóbb irodai jelenségek

Az informatikai eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg a legtöbb irodai dolgozó baja: több mint egyharmaduk tette a nyomtatót a problémás IT-eszközök és szolgáltatások között az első helyre. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások végeztek a kutatásban.

Amikor a munkájukat akadályozó problémával szembesülnek, a munkavállalók nem tudnak higgadtak maradni: a kérdőív kitöltőinek kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. Mintegy 10 százalékuk úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, esetleg elszív egy cigit, de szerencsére csak a válaszadók 5 százaléka kezd el ilyenkor csapkodni.

Elhúzódó problémák, papíralapú ügyintézés

A válaszadók 70 százaléka számolt be arról, hogy közvetlenül informatikai szakemberhez vagy rendszergazdához fordul, amikor számítógépes vagy más technológiai problémával találkozik. Tízből mindössze négy munkavállaló tapasztalja, hogy 24 órán belül megnyugtató választ kap informatikai kérdéseire, de az is igaz, hogy három napon túl csak a problémás esetek 14 százaléka húzódik el.

A kutatás arra is kitért, hogy milyen csatornákat használnak a dolgozók a belső folyamatok kezelésére. Az eredmények szerint a digitális megoldások mellett még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, kivetítők, gépkocsik foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még az esetek több mint 25 százalékában várja papíralapú információs csomag.

„Kutatásunk eredményei rávilágítanak az irodai informatikával és szolgáltatásokkal kapcsolatos tipikus problémákra, amikkel cégek százai, munkavállalók tízezrei nap mint nap találkoznak” – mondta Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform értékesítési menedzsere.

„Azt látjuk, hogy még olyan munkahelyeken is, ahol a folyamatok legnagyobb része számítógépeken zajlik, az ügyintézés sokszor telefonon, személyesen történik. Ilyen informális módszerekkel minél nagyobb létszámú egy szervezet, annál bonyolultabb és annál kevésbé hatékony a problémakezelés. Nem meglepő tehát, hogy a válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen a céges belső ügyintézéssel.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 10., 18:05
A munkanélküliek, az alulfoglalkoztatottak, a dolgozni szándékozó, de munkát aktívan nem kereső vagy a rendelkezésre állás kritériumát nem teljesítő inaktívak együttes létszáma 2024. IV. negyedévben előző negyedévhez képest 9 ezerrel, az egy évvel korábbihoz viszonyítva pedig 6 ezerrel csökkent.
2025. 04. 10., 13:20
Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az első negyedévben megkötött teljes körű, casco szerződések átlagdíja 210 200 forint volt a személygépkocsik körében, ami 1,5 százalékkal marad el a 2024 hasonló időszakában tapasztalt 213 400 forintos szinttől. Szintén néhány százalékos csökkenés tapasztalható a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagdíjában is, amelynek aktuális szintje 66 400 forint.
2025-04-10 16:20:55
A támogató megoldásból egyre inkább az innováció és az üzleti stratégia motorjává váló mesterséges intelligencia integrálása ma már nem csupán optimalizálja, hanem az AI-ra épülő vállalati működés központi elemévé teszi az informatikát – írják a Deloitte szakértői.
2025-04-09 21:05:00
Egy digitális cafeteria platformra vonatkozó projekt lett a VOSZ SMART Ötletverseny győztese, miután ez a pályázat nyerte el a kiírás döntőjének közönségdíját. A vállalkozói fórumon – amely a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Budapesti és Pest Vármegyei Regionális Szervezetének éves mérlegzáró közgyűlését kísérte – Eppel János, a VOSZ elnöke ismertette a szervezet 2022-ben indult ötéves stratégiájának eddigi eredményeit.
2025-04-09 20:10:44
Minden vállalkozás életében eljöhet az a pillanat, amikor a további növekedéshez és fejlesztéshez külső forrásokra van szükség. A túl korai hitelfelvétel adósságcsapdába sodorhatja a céget, míg a későn bevont külső forrás értékes lehetőségektől foszthatja meg a vállalkozást – figyelmeztetnek a VOSZPort szakértői.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.