A dolgozók többségét frusztrálja az irodai adminisztráció

2023. 12. 06., 14:10

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás számszerűen is kimutatta, melyek azok a problémák, amelyekkel a leggyakrabban küzdenek a magyarok a mindennapi irodai munkavégzéskor.

Országos, reprezentatív kutatásban mérte fel a TOPdesk Magyarország, hogy milyen tipikus problémák bosszantják a leginkább a magyar irodai dolgozókat. Az eredményekből kiderül, hogy a magyarok négyötöde egyértelműen elégedetlen a mindennapi munkahelyi adminisztrációval, a papírmunkával és az egyéb belső folyamatok kezelésével. A legbosszantóbb tényező a válaszadók szerint az, hogy túl lassan kapnak választ a kérdéseikre – a kitöltők 75 százaléka tartja ezt a munkája során az egyik legzavaróbb tényezőnek. A munkavállalók közel fele szerint pedig a nem kielégítő információszolgáltatást is megnehezíti a mindennapjait.

A legbosszantóbb irodai jelenségek

Az informatikai eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg a legtöbb irodai dolgozó baja: több mint egyharmaduk tette a nyomtatót a problémás IT-eszközök és szolgáltatások között az első helyre. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások végeztek a kutatásban.

Amikor a munkájukat akadályozó problémával szembesülnek, a munkavállalók nem tudnak higgadtak maradni: a kérdőív kitöltőinek kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. Mintegy 10 százalékuk úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, esetleg elszív egy cigit, de szerencsére csak a válaszadók 5 százaléka kezd el ilyenkor csapkodni.

Elhúzódó problémák, papíralapú ügyintézés

A válaszadók 70 százaléka számolt be arról, hogy közvetlenül informatikai szakemberhez vagy rendszergazdához fordul, amikor számítógépes vagy más technológiai problémával találkozik. Tízből mindössze négy munkavállaló tapasztalja, hogy 24 órán belül megnyugtató választ kap informatikai kérdéseire, de az is igaz, hogy három napon túl csak a problémás esetek 14 százaléka húzódik el.

A kutatás arra is kitért, hogy milyen csatornákat használnak a dolgozók a belső folyamatok kezelésére. Az eredmények szerint a digitális megoldások mellett még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, kivetítők, gépkocsik foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még az esetek több mint 25 százalékában várja papíralapú információs csomag.

„Kutatásunk eredményei rávilágítanak az irodai informatikával és szolgáltatásokkal kapcsolatos tipikus problémákra, amikkel cégek százai, munkavállalók tízezrei nap mint nap találkoznak” – mondta Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform értékesítési menedzsere.

„Azt látjuk, hogy még olyan munkahelyeken is, ahol a folyamatok legnagyobb része számítógépeken zajlik, az ügyintézés sokszor telefonon, személyesen történik. Ilyen informális módszerekkel minél nagyobb létszámú egy szervezet, annál bonyolultabb és annál kevésbé hatékony a problémakezelés. Nem meglepő tehát, hogy a válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen a céges belső ügyintézéssel.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-27 19:10:00
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS