3,6 százalékos volt a munkanélküliség áprilisban

2022. 05. 26., 10:07

A 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 688 ezer fő, a munkanélküliek száma 176 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,6 százalék volt 2022 áprilisában – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

Részletes adatokat a KSH a február–áprilisi három hónapos időszakra vonatkozóan tett közzé.

Munkanélküliség, 2022. február–április

Éves összevetésben a 15–74 éves munkanélküliek száma 36 ezer fővel, míg a munkanélküliségi ráta 0,8 százalékponttal csökkent. A férfiak körében a munkanélküliek száma 95 ezer fő volt, munkanélküliségi rátájuk 0,5 százalékponttal, 3,7 százalékra mérséklődött. A nőknél a munkanélküliek száma 75 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 1,2 százalékponttal, 3,3 százalékra csökkent.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 30 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 2,5 százalékponttal, 10,0 százalékra mérséklődött, ennek ellenére az összes munkanélküli 17,5 százaléka közülük került ki. A 25–54 éves korosztály munkanélküliségi rátája 0,8 százalékponttal, 3,1 százalékra csökkent, míg az 55–74 éveseké gyakorlatilag nem változott: 3,2 százalékot tett ki.

A munkakeresés átlagos időtartama 9,2 hónap volt, a munkanélküliek 34,7 százaléka legalább egy éve keresett állást.

Foglalkoztatottság, 2022. február–április

A foglalkoztatottak létszáma éves összevetésben 109 ezer fővel, 4 millió 684 ezer főre nőtt. Míg a hazai elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 100 ezerrel, a külföldön dolgozóké pedig 14 ezerrel nőtt, addig a közfoglalkoztatottaké minimálisan, 5 ezerrel csökkent.

A fiatalok (15–24 éves) korcsoportjában a foglalkoztatottak száma 268 ezer fő volt, foglalkoztatási rátájuk 0,3 százalékponttal, 27,2 százalékra csökkent. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25–54 éves) népesség körében a foglalkoztatási ráta 2,3 százalékponttal, 88,1 százalékra, míg az idősebb (55–64 éves) korosztályban 3,3 százalékponttal, 64,8 százalékra emelkedett. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS