3,2 százalékos volt a munkanélküliség a második negyedévben

2022. 07. 28., 09:27

2022 második negyedévében a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4,693 millió, a munkanélkülieké 157 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,2 százalék volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

Munkanélküliség

A 15–74 éves munkanélküliek száma 2022. április–júniusban az egy évvel korábbihoz képest 41 ezer fővel, 157 ezerre, míg a munkanélküliségi ráta 0,9 százalékponttal, 3,2 százalékra csökkent. A férfiak körében a munkanélküliek száma 87 ezer fő volt, munkanélküliségi rátájuk 0,7 százalékponttal, 3,4 százalékra mérséklődött. A nőknél a munkanélküliek száma 70 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 1,1 százalékponttal, 3,1 százalékra csökkent.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 29 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 3,4 százalékponttal, 10,0 százalékra mérséklődött, ennek ellenére az összes munkanélküli 18,4 százaléka közülük került ki. A 25–54 éves korosztály munkanélküliségi rátája 0,8 százalékponttal, 2,8 százalékra csökkent, míg az 55–74 éveseké nem változott: 2,9 százalékot tett ki.

A munkakeresés átlagos időtartama 10,0 hónap volt, a munkanélküliek 36,7 százaléka legalább egy éve keresett állást.

A munkanélküliségi ráta Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon volt a legmagasabb (egyaránt 5,8 százalék), Közép-Dunántúlon és Pest régióban pedig a legalacsonyabb (mindkettő 1,6 százalék). Az előző év azonos időszakához képest Dél-Dunántúlon nem változott a ráta értéke, míg a többi régióban csökkent – a legjelentősebben Észak-Alföldön (1,6 százalékponttal).

Foglalkoztatás

A foglalkoztatottak létszáma 74 ezer fővel több, 4 millió 693 ezer fő volt. Míg a hazai elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 67 ezerrel, a külföldön dolgozóké pedig 13 ezerrel nőtt, addig a közfoglalkoztatottaké 6 ezerrel csökkent.

A 15–64 évesek közül 4 millió 586 ezren minősültek foglalkoztatottnak, a korcsoportra jellemző foglalkoztatási ráta 74,3 százalék volt. A férfiaknál a foglalkoztatottak létszáma 23 ezer fős növekedéssel 2 millió 433 ezer főt ért el, foglalkoztatási rátájuk 1,2 százalékponttal, 78,8 százalékra nőtt. A nők esetében a foglalkoztatottak létszáma 39 ezerrel, 2 millió 154 ezer főre, a foglalkoztatási ráta 1,7 százalékponttal, 69,8 százalékra emelkedett.

A fiatalok (15–24 éves) korcsoportjában a foglalkoztatottak száma 261 ezer fő volt, foglalkoztatási rátájuk 0,5 százalékponttal, 26,6 százalékra csökkent. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25–54 éves) népesség körében a foglalkoztatási ráta 1,5 százalékponttal, 88,4 százalékra, míg az idősebb (55–64 éves) korosztályban 3,1 százalékponttal, 65,3 százalékra emelkedett.

A foglalkoztatás szintje a fővárosban volt a legmagasabb (79,5 százalék), míg a legalacsonyabb érték (68,8 százalék) Észak-Magyarországot jellemezte. Minden régióban nőtt a foglalkoztatási ráta a 15–64 évesek körében az előző év azonos időszakához képest, a legjelentősebben Dél-Dunántúlon (2,1 százalékponttal), a legkevésbé (0,7 százalékponttal) Nyugat-Dunántúlon.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS