Tisztulhat idén a használtautó-piac Magyarországon

2019. 01. 24., 09:30

A magyarországi használtautó-piac tisztulását várja az idén az egyik meghatározó piaci szereplő, az országos értékesítési hálózattal rendelkező Das Weltauto.

Frank György, a cég márkaigazgatója közleményében felhívta a figyelmet, hogy a Belügyminisztérium új adatlekérdezési rendszerének köszönhetően az autóvásárlók ingyenesen juthatnak hozzá a hazai járművek előtörténetéhez.

Ezzel nagymértékben csökkenhet a manipulált kilométerórás kocsik száma, valamint a korábbi kártörténetet is nehezebb lesz elhallgatniuk az eladóknak. Ha a vásárlók élnek ezzel a lehetőséggel a szerződéskötés előtt, minimalizálható a kockázat.

A közleményben a Datahouse adatait idézve ismertetik: 2018-ban Magyarországon rekordszámú, összesen 765 782 használt autó tulajdonosváltását regisztrálták a hatóságok. Ez 11,6 százalékos növekedés az előző évhez képest. A bővülés üteme csökkent, 2017-ben még 23,5 százalékos volt ez a mutató.

A gazdát cserélő autókból 205 428-at hazai kereskedőtől vásároltak a magyarok, ez a szegmens 10,1 százalékkal nőtt 2017-hez képest.

A Das WeltAuto 7767 gépkocsit értékesített 2018-ban, ami 11,2 százalékos növekedés 2017-hez hasonlítva.

Tavaly Magyarországon alsó-középkategóriás autót vásároltak használtan a legtöbben (231 687 autó), de népszerűek voltak a kisautók is (191 558 darab). A 10 évnél idősebb autók aránya nem változott, 78 százalékban választottak ilyen korú kocsit a vevők. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS