Méhészek profitálnak a kártyás vásárlásokból

2022. 09. 10., 13:13

A magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket – olvasható a Visa megbízásából készült, a magyarok fenntarthatósághoz, vállalati társadalmi felelősségvállaláshoz való viszonyát és a kapcsolódó fogyasztói szokásokat vizsgáló új Ipsos kutatásban.

A válaszadók 70 százaléka értékelné, ha kedvezmények, visszatérítések járnának a környezetbarát termékek választásáért. A felmérés szerint a magyarok elvárják a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást, valamint az aktív szerepvállalást a fenntartható fogyasztói magatartás érdekében, miközben a lakosság negyede maga is hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében.

A magyar fogyasztók 62 százaléka fontos tényezőként veszi figyelembe vásárlási döntései során a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából ugyanennyien hajlandóak akár 5 százalékos felárat is fizetni.

A Visa az ecolitiq-kal együtt azon dolgozik, hogy minden Visa kártyatulajdonos valós időben, egyénileg kiszámíthassa bármely pénzügyi tranzakciója ökológiai lábnyomát. Emellett a megoldás hasznos, a fenntartható életmóddal és fogyasztással kapcsolatos tanácsokkal látja el az ügyfeleket, amelyek segítenek ökológiai lábnyomukat csökkenteni.

„A Visa-val együttműködő bankok fenntarthatóbb megoldásokkal segíthetik ügyfeleiket. Célunk, hogy a bankok kiszolgálhassák a változó fogyasztói igényeket és kihasználhassák a fenntartható üzleti modellekben rejlő lehetőségeket. A régióban is elérhető ’Visa Eco Benefits’ szolgáltatás magában foglal egy karbonlábnyom-kalkulátort, szén-dioxid kompenzációs opciókat és jutalmazási lehetőségeket a Visa kártyatulajdonosok számára” – nyilatkozta Hana Wasserburger, a Visa Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős tanácsadó igazgatója.

A kutatás szerint a magyarok 55 százaléka érdeklődik a bankkártyához kapcsolódó karbonlábnyom-mérés iránt. A régióban a szlovákiai Tatra banka bevezette úgynevezett Kék Bolygó Számláját, amely az ecolytiq karbonlábnyom-kalkulátorát is tartalmazza. A banki alkalmazásban a Tatra banka ügyfelei egyszerűen nyomon követhetik, milyen hatással volt a kártyás fizetésük a bolygóra – akár egy vonatjegy megvásárlásáról, akár egy helyi kereskedőtől beszerzett zöldségről van szó. Ez a lehetőség izgalmas változásokat eredményezhet a Visa kártyabirtokosok vásárlási szokásaiban.

„A Visa azzal járul hozzá egy fenntarthatóbb világ létrejöttéhez, hogy hálózatával, termékeivel, szolgáltatásaival, adataival és márkájával támogatja a fenntartható kereskedelmet és az átállást az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra világszinten. Célunk, hogy a fenntarthatóságot beágyazzuk a kártyákba és a számlákba is – így a fogyasztók jobban tájékozódhatnak a vásárlásaik hatásáról. A kutatás szerint a magyarok négyötöde a vállalati társadalmi felelősségvállalást az üzleti értékek megkérdőjelezhetetlen alapjának tekinti és tudatos hozzáállást vár el a cégektől. Bár a magyarok tisztában vannak a fenntarthatóságért viselt saját felelősségükkel, szívesen ruházzák azt át a vállalatokra. Ezért úgy látom, hogy azoknak van a legnagyobb esélyük a sikerre, akik odafigyelnek a vásárlók igényeire és a lehető legkönnyebbé teszik, sőt, akár jutalmazzák a felelős magatartást”– tette hozzá Kiss Ede, a Visa magyarországi igazgatója.

Magyarországon a Visa a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarékbankkal együttműködve kínálja a Takarék Fenntartható Lakossági Bankszámlához kapcsolódó Visa Zöld bankkártyát. A kártya 85,5 százalékban újrahasznosított anyagokból készül, így csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. A Takarékbank minden kártyás vásárlás 0,2 százalékát átutalja az Országos Magyar Méhészeti Egyesületnek, amely ezt az összeget a méhek megmentésére, az ökológiai egyensúly fenntartásában betöltött kulcsszerepük erősítésére és a magyar mézfogyasztás ösztönzésére fordítja.

A klímavédelem, a természeti erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás és a helyi közösségeket támogató tevékenységek a felelős életmód széles körben elfogadott alapelveivé váltak Magyarországon is. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A válaszadók fele igyekszik fenntarthatóan élni, ha ennek során nem ütközik jelentős korlátokba. A megkérdezettek valamivel nagyobb hányada (62 százalék) hajlandó több pénzt fizetni a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékekért.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS