A magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket – olvasható a Visa megbízásából készült, a magyarok fenntarthatósághoz, vállalati társadalmi felelősségvállaláshoz való viszonyát és a kapcsolódó fogyasztói szokásokat vizsgáló új Ipsos kutatásban.
A válaszadók 70 százaléka értékelné, ha kedvezmények, visszatérítések járnának a környezetbarát termékek választásáért. A felmérés szerint a magyarok elvárják a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást, valamint az aktív szerepvállalást a fenntartható fogyasztói magatartás érdekében, miközben a lakosság negyede maga is hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében.
A magyar fogyasztók 62 százaléka fontos tényezőként veszi figyelembe vásárlási döntései során a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából ugyanennyien hajlandóak akár 5 százalékos felárat is fizetni.
A Visa az ecolitiq-kal együtt azon dolgozik, hogy minden Visa kártyatulajdonos valós időben, egyénileg kiszámíthassa bármely pénzügyi tranzakciója ökológiai lábnyomát. Emellett a megoldás hasznos, a fenntartható életmóddal és fogyasztással kapcsolatos tanácsokkal látja el az ügyfeleket, amelyek segítenek ökológiai lábnyomukat csökkenteni.
„A Visa-val együttműködő bankok fenntarthatóbb megoldásokkal segíthetik ügyfeleiket. Célunk, hogy a bankok kiszolgálhassák a változó fogyasztói igényeket és kihasználhassák a fenntartható üzleti modellekben rejlő lehetőségeket. A régióban is elérhető ’Visa Eco Benefits’ szolgáltatás magában foglal egy karbonlábnyom-kalkulátort, szén-dioxid kompenzációs opciókat és jutalmazási lehetőségeket a Visa kártyatulajdonosok számára” – nyilatkozta Hana Wasserburger, a Visa Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős tanácsadó igazgatója.
A kutatás szerint a magyarok 55 százaléka érdeklődik a bankkártyához kapcsolódó karbonlábnyom-mérés iránt. A régióban a szlovákiai Tatra banka bevezette úgynevezett Kék Bolygó Számláját, amely az ecolytiq karbonlábnyom-kalkulátorát is tartalmazza. A banki alkalmazásban a Tatra banka ügyfelei egyszerűen nyomon követhetik, milyen hatással volt a kártyás fizetésük a bolygóra – akár egy vonatjegy megvásárlásáról, akár egy helyi kereskedőtől beszerzett zöldségről van szó. Ez a lehetőség izgalmas változásokat eredményezhet a Visa kártyabirtokosok vásárlási szokásaiban.
„A Visa azzal járul hozzá egy fenntarthatóbb világ létrejöttéhez, hogy hálózatával, termékeivel, szolgáltatásaival, adataival és márkájával támogatja a fenntartható kereskedelmet és az átállást az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra világszinten. Célunk, hogy a fenntarthatóságot beágyazzuk a kártyákba és a számlákba is – így a fogyasztók jobban tájékozódhatnak a vásárlásaik hatásáról. A kutatás szerint a magyarok négyötöde a vállalati társadalmi felelősségvállalást az üzleti értékek megkérdőjelezhetetlen alapjának tekinti és tudatos hozzáállást vár el a cégektől. Bár a magyarok tisztában vannak a fenntarthatóságért viselt saját felelősségükkel, szívesen ruházzák azt át a vállalatokra. Ezért úgy látom, hogy azoknak van a legnagyobb esélyük a sikerre, akik odafigyelnek a vásárlók igényeire és a lehető legkönnyebbé teszik, sőt, akár jutalmazzák a felelős magatartást”– tette hozzá Kiss Ede, a Visa magyarországi igazgatója.
Magyarországon a Visa a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarékbankkal együttműködve kínálja a Takarék Fenntartható Lakossági Bankszámlához kapcsolódó Visa Zöld bankkártyát. A kártya 85,5 százalékban újrahasznosított anyagokból készül, így csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. A Takarékbank minden kártyás vásárlás 0,2 százalékát átutalja az Országos Magyar Méhészeti Egyesületnek, amely ezt az összeget a méhek megmentésére, az ökológiai egyensúly fenntartásában betöltött kulcsszerepük erősítésére és a magyar mézfogyasztás ösztönzésére fordítja.
A klímavédelem, a természeti erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás és a helyi közösségeket támogató tevékenységek a felelős életmód széles körben elfogadott alapelveivé váltak Magyarországon is. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A válaszadók fele igyekszik fenntarthatóan élni, ha ennek során nem ütközik jelentős korlátokba. A megkérdezettek valamivel nagyobb hányada (62 százalék) hajlandó több pénzt fizetni a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékekért.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.