A fogyasztók többsége inkább az előfizetést választja

2023. 02. 18., 14:44

Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.

A Wolt fővárosi felnőttek körében végzett reprezentatív kutatása szerint a budapestiektől egyáltalán nem idegen az előfizetés műfaja: legtöbbjük (64 százalék) egy-három előfizetéssel is rendelkezik, tízből csaknem hárman (28 százalék) pedig négy-hat szolgáltatást is ebben a formában vesznek igénybe. Ezek túlnyomórészt havonta megújulók (69 százalék), éves előfizetésről csak a válaszadók negyede (25 százalék) számolt be.

Nem meglepő módon a legtöbb ilyen konstrukció a telefónia területére jellemző: ezt tízből kilencen (89 százalék) jelölték meg a megkérdezettek közül. Ettől alig marad el az internet (84 százalék), a televízió azonban már inkább (72 százalék).

Egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatások is. Digitális formában a válaszadók 33 százaléka vesz igénybe TV vagy videó streaming szolgáltatást, zene streaminget pedig 21 százalékuk. Utóbbinál többen vannak azok (29 százalék), akik egyéb digitális szolgáltatásokra fizetnek elő, például felhőtárhelyre vagy pénzügyi megoldásokra. A megkérdezettek mindössze 11 százaléka fizet elő print újságra vagy online hírportálok tartalmára. Ez kiugróan magas (22 százalék) a felsőfokú végzettségűeknél, akiknél ez az előny az élelmiszerrel összefüggő szolgáltatásoknál is megmutatkozik: miközben az átlagos válaszadók 4 százaléka előfizetője valamilyen online bevásárlói felületnek például termelői közösségnek vagy élelmiszer-platformnak, ez az arány a legiskolázottabbak esetén már 7 százalék.

Azok, akik igénybe vesznek előfizetéses szolgáltatásokat, az említések gyakoriságának sorrendjében az egyszerűbb adminisztrációt, a kedvezményes lehetőségeket, a reklámmentességet, valamint a költségmegtakarítást sorolták a mögöttes megfontolások közé.

A felmérés szerint a nyitottsággal sincs gond, hiszen minden második megkérdezett (46 százalék) tartja elképzelhetőnek, hogy új szolgáltatásra fizessen elő. A megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előfizetési díj akkor éri meg, ha az előfizetéshez valamilyen plusz (például kedvezmény vagy emelt szintű szolgáltatás) kapcsolódik.

60 százalékuk szerint egy rendszeresen használt szolgáltatásért egyszerűbb havidíjat fizetni, mint alkalmanként. Tízből három fővárosi (29 százalék) szívesen próbál ki új szolgáltatásokat ingyenes próbaidőszak formájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-02-04 13:15:00
A rugalmas munkakörülmények, 600–800 ezer forintos kezdőbér – ezek a fiatal diplomások legfontosabb igényei a munkaadókkal szemben. 2025 a fordulat éve a munkaerőpiacon, amely komoly kihívásokat tartogat mind a munkáltatói, mind pedig a munkavállalói oldalon. A friss tendenciákat Orbán Balázs, a március 11–12-i Műegyetemi Állásbörze főszervezője foglalta össze.

  Rovathírek: HIPA

Megkétszerezte a környei multitechnológiás ragasztógyár termelési kapacitását a Henkel Magyarország. A német világcég globális hálózatának kiemelt operációi között számon tartott üzemben 30 millió euró értékben új gyártósorokat szereltek be, aminek nyomán a vállalat bútoripari és élelmiszeripari ügyfeleket is ki tud szolgálni. A fejlesztés eredményeképpen az üzem 20 új munkahellyel is bővült.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.