A fogyasztók többsége inkább az előfizetést választja

2023. 02. 18., 14:44

Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.

A Wolt fővárosi felnőttek körében végzett reprezentatív kutatása szerint a budapestiektől egyáltalán nem idegen az előfizetés műfaja: legtöbbjük (64 százalék) egy-három előfizetéssel is rendelkezik, tízből csaknem hárman (28 százalék) pedig négy-hat szolgáltatást is ebben a formában vesznek igénybe. Ezek túlnyomórészt havonta megújulók (69 százalék), éves előfizetésről csak a válaszadók negyede (25 százalék) számolt be.

Nem meglepő módon a legtöbb ilyen konstrukció a telefónia területére jellemző: ezt tízből kilencen (89 százalék) jelölték meg a megkérdezettek közül. Ettől alig marad el az internet (84 százalék), a televízió azonban már inkább (72 százalék).

Egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatások is. Digitális formában a válaszadók 33 százaléka vesz igénybe TV vagy videó streaming szolgáltatást, zene streaminget pedig 21 százalékuk. Utóbbinál többen vannak azok (29 százalék), akik egyéb digitális szolgáltatásokra fizetnek elő, például felhőtárhelyre vagy pénzügyi megoldásokra. A megkérdezettek mindössze 11 százaléka fizet elő print újságra vagy online hírportálok tartalmára. Ez kiugróan magas (22 százalék) a felsőfokú végzettségűeknél, akiknél ez az előny az élelmiszerrel összefüggő szolgáltatásoknál is megmutatkozik: miközben az átlagos válaszadók 4 százaléka előfizetője valamilyen online bevásárlói felületnek például termelői közösségnek vagy élelmiszer-platformnak, ez az arány a legiskolázottabbak esetén már 7 százalék.

Azok, akik igénybe vesznek előfizetéses szolgáltatásokat, az említések gyakoriságának sorrendjében az egyszerűbb adminisztrációt, a kedvezményes lehetőségeket, a reklámmentességet, valamint a költségmegtakarítást sorolták a mögöttes megfontolások közé.

A felmérés szerint a nyitottsággal sincs gond, hiszen minden második megkérdezett (46 százalék) tartja elképzelhetőnek, hogy új szolgáltatásra fizessen elő. A megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előfizetési díj akkor éri meg, ha az előfizetéshez valamilyen plusz (például kedvezmény vagy emelt szintű szolgáltatás) kapcsolódik.

60 százalékuk szerint egy rendszeresen használt szolgáltatásért egyszerűbb havidíjat fizetni, mint alkalmanként. Tízből három fővárosi (29 százalék) szívesen próbál ki új szolgáltatásokat ingyenes próbaidőszak formájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 15:10:00
2024 I. negyedévének végén 56 ezer forint volt a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, ez az összeg az előző negyedévi átlagot 7 százalékkal, az egy évvel korábbinál 11 százalékkal haladja meg – tájékoztatott a jegybank.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS