Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend. A cél, hogy minél több területen valósítsák meg a fenntartható üzemelést, az energiahatékony működést és csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, hosszabb távon megalapozva többek között a Westend sikeres tőzsdére menetelét.
Magyarországon a Westend az első bevásárlóközpont, ahol kézzelfogható segítséget kapnak a látogatók abban, mit tegyenek az ökológiai lábnyomuk csökkentéséért – mondta Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója.
A bevásárlóközpontok közül elsőként indítottak használtruha-gyűjtési lehetőséget, hatalmas az érdeklődés a Föld napján megnyitott helyiség, a ReStore iránt. Az első napon közel egy tonna ruhát helyeztek el a látogatók. A kihasználtság alapján egyértelmű, egyre több embernek fontos, hogy fenntartható módon élje az életét, és tegyen bolygónk megóvásáért.
Kovács Orsolya kiemelte: a begyűjtött ruhák csupán 1 százalékából lesz hulladék, a többi újrahasznosítható. Eddig több mint 6,5 tonna ruhát adtak le a ReStore-ban a látogatók. A leadott ruhák 55-65 százaléka adományozásra és értékesítésre kerül, 10-12 százalékból ipari törlőrongyot, 10-12 százalékból fonalat, textil alapanyagot készítenek, 6-8 százalékuk pedig töltő vagy másodlagos tüzelőanyagként újrafelhasználásra kerül.
A Westendet tulajdonló és üzemeltető Gránit Pólus csoportnál most folyik az ESG audit és a további fenntarthatósági célkitűzések meghatározása, és év végére elkészül az első jelentésük is. Ez üzleti szempontból jelentős, mert tervben van a Westend tőzsdére menetele, ahol az ESG megfelelés alapfeltétele a befektetői érdeklődésnek.
A hulladékválogatásban a Westend együttműködő partnere az FCC Magyarország Hulladékgazdálkodó Kft. Az FCC munkatársai naponta, folyamatosan válogatják a hulladékot: a kartont külön gyűjtik, kiválogatják a PET palackot, a fémdobozt. A maradék osztályozott hulladékból keletkezik kommunális, kevert csomagolási hulladék, valamint másodlagos tüzelőanyag, azaz RDF. Évente megközelítőleg 900 tonna hulladékot szelektálnak, ebből közel 150 tonna kommunális, 425 tonna RDF és 325 tonna haszonanyag keletkezik.
A Westend környezetvédelmi törekvéseiben fontos szerepet játszik a Westend Tetőkert, ami a VI. kerület legnagyobb parkja 3 hektáros, gyönyörűen gondozott zöldterülettel.
Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója az egyéb fenntarthatósági intézkedések között említette, hogy egyeztetnek az Élelmiszerbank Egyesülettel az ételpazarlás csökkentése érdekében, a tervek szerint az egyesület koordinálná a foodcourtról naponta begyűjthető ételek elszállítását különböző szervezetekhez. Az Egyesülettel a járványhelyzet előtt is kapcsolatban álltak, de a hatékonyság érdekében az aktuális szabályozásnak megfelelően frissítik együttműködésüket.
A Westend Magyarország legjobban teljesítő és legnépszerűbb bevásárlóközpontja: évente több mint 20 millió látogató keresi fel. A vegyes funkciójú ingatlan összesen 47 ezer négyzetméter kiskereskedelmi egységnek, 16 ezer négyzetméter A-kategóriás irodaterületnek, valamint az ötcsillagos Crowne Plaza Budapest Hotelnek ad otthont.
A Westend a régió egyik prémium ingatlanának számít, egyedülálló fenntarthatósági és közösségépítési törekvéseinek, valamint kitűnő lokációjának köszönhetően a hazai kiskereskedelmi szektor referencia-plázája.
(Illusztráció: Westend)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.