20 millió látogató ökológiai lábnyomát csökkentik

20 millió látogató ökológiai lábnyomát csökkentik
2022. 07. 11., 18:23

Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend. A cél, hogy minél több területen valósítsák meg a fenntartható üzemelést, az energiahatékony működést és csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, hosszabb távon megalapozva többek között a Westend sikeres tőzsdére menetelét.

Magyarországon a Westend az első bevásárlóközpont, ahol kézzelfogható segítséget kapnak a látogatók abban, mit tegyenek az ökológiai lábnyomuk csökkentéséért – mondta Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója.

A bevásárlóközpontok közül elsőként indítottak használtruha-gyűjtési lehetőséget, hatalmas az érdeklődés a Föld napján megnyitott helyiség, a ReStore iránt. Az első napon közel egy tonna ruhát helyeztek el a látogatók. A kihasználtság alapján egyértelmű, egyre több embernek fontos, hogy fenntartható módon élje az életét, és tegyen bolygónk megóvásáért.

Kovács Orsolya kiemelte: a begyűjtött ruhák csupán 1 százalékából lesz hulladék, a többi újrahasznosítható. Eddig több mint 6,5 tonna ruhát adtak le a ReStore-ban a látogatók. A leadott ruhák 55-65 százaléka adományozásra és értékesítésre kerül, 10-12 százalékból ipari törlőrongyot, 10-12 százalékból fonalat, textil alapanyagot készítenek, 6-8 százalékuk pedig töltő vagy másodlagos tüzelőanyagként újrafelhasználásra kerül.

A Westendet tulajdonló és üzemeltető Gránit Pólus csoportnál most folyik az ESG audit és a további fenntarthatósági célkitűzések meghatározása, és év végére elkészül az első jelentésük is. Ez üzleti szempontból jelentős, mert tervben van a Westend tőzsdére menetele, ahol az ESG megfelelés alapfeltétele a befektetői érdeklődésnek.

A hulladékválogatásban a Westend együttműködő partnere az FCC Magyarország Hulladékgazdálkodó Kft. Az FCC munkatársai naponta, folyamatosan válogatják a hulladékot: a kartont külön gyűjtik, kiválogatják a PET palackot, a fémdobozt. A maradék osztályozott hulladékból keletkezik kommunális, kevert csomagolási hulladék, valamint másodlagos tüzelőanyag, azaz RDF. Évente megközelítőleg 900 tonna hulladékot szelektálnak, ebből közel 150 tonna kommunális, 425 tonna RDF és 325 tonna haszonanyag keletkezik.

A Westend környezetvédelmi törekvéseiben fontos szerepet játszik a Westend Tetőkert, ami a VI. kerület legnagyobb parkja 3 hektáros, gyönyörűen gondozott zöldterülettel.

Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója az egyéb fenntarthatósági intézkedések között említette, hogy egyeztetnek az Élelmiszerbank Egyesülettel az ételpazarlás csökkentése érdekében, a tervek szerint az egyesület koordinálná a foodcourtról naponta begyűjthető ételek elszállítását különböző szervezetekhez. Az Egyesülettel a járványhelyzet előtt is kapcsolatban álltak, de a hatékonyság érdekében az aktuális szabályozásnak megfelelően frissítik együttműködésüket.

A Westend Magyarország legjobban teljesítő és legnépszerűbb bevásárlóközpontja: évente több mint 20 millió látogató keresi fel. A vegyes funkciójú ingatlan összesen 47 ezer négyzetméter kiskereskedelmi egységnek, 16 ezer négyzetméter A-kategóriás irodaterületnek, valamint az ötcsillagos Crowne Plaza Budapest Hotelnek ad otthont.

A Westend a régió egyik prémium ingatlanának számít, egyedülálló fenntarthatósági és közösségépítési törekvéseinek, valamint kitűnő lokációjának köszönhetően a hazai kiskereskedelmi szektor referencia-plázája.

(Illusztráció: Westend)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS