20 millió látogató ökológiai lábnyomát csökkentik

20 millió látogató ökológiai lábnyomát csökkentik
2022. 07. 11., 18:23

Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend. A cél, hogy minél több területen valósítsák meg a fenntartható üzemelést, az energiahatékony működést és csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, hosszabb távon megalapozva többek között a Westend sikeres tőzsdére menetelét.

Magyarországon a Westend az első bevásárlóközpont, ahol kézzelfogható segítséget kapnak a látogatók abban, mit tegyenek az ökológiai lábnyomuk csökkentéséért – mondta Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója.

A bevásárlóközpontok közül elsőként indítottak használtruha-gyűjtési lehetőséget, hatalmas az érdeklődés a Föld napján megnyitott helyiség, a ReStore iránt. Az első napon közel egy tonna ruhát helyeztek el a látogatók. A kihasználtság alapján egyértelmű, egyre több embernek fontos, hogy fenntartható módon élje az életét, és tegyen bolygónk megóvásáért.

Kovács Orsolya kiemelte: a begyűjtött ruhák csupán 1 százalékából lesz hulladék, a többi újrahasznosítható. Eddig több mint 6,5 tonna ruhát adtak le a ReStore-ban a látogatók. A leadott ruhák 55-65 százaléka adományozásra és értékesítésre kerül, 10-12 százalékból ipari törlőrongyot, 10-12 százalékból fonalat, textil alapanyagot készítenek, 6-8 százalékuk pedig töltő vagy másodlagos tüzelőanyagként újrafelhasználásra kerül.

A Westendet tulajdonló és üzemeltető Gránit Pólus csoportnál most folyik az ESG audit és a további fenntarthatósági célkitűzések meghatározása, és év végére elkészül az első jelentésük is. Ez üzleti szempontból jelentős, mert tervben van a Westend tőzsdére menetele, ahol az ESG megfelelés alapfeltétele a befektetői érdeklődésnek.

A hulladékválogatásban a Westend együttműködő partnere az FCC Magyarország Hulladékgazdálkodó Kft. Az FCC munkatársai naponta, folyamatosan válogatják a hulladékot: a kartont külön gyűjtik, kiválogatják a PET palackot, a fémdobozt. A maradék osztályozott hulladékból keletkezik kommunális, kevert csomagolási hulladék, valamint másodlagos tüzelőanyag, azaz RDF. Évente megközelítőleg 900 tonna hulladékot szelektálnak, ebből közel 150 tonna kommunális, 425 tonna RDF és 325 tonna haszonanyag keletkezik.

A Westend környezetvédelmi törekvéseiben fontos szerepet játszik a Westend Tetőkert, ami a VI. kerület legnagyobb parkja 3 hektáros, gyönyörűen gondozott zöldterülettel.

Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója az egyéb fenntarthatósági intézkedések között említette, hogy egyeztetnek az Élelmiszerbank Egyesülettel az ételpazarlás csökkentése érdekében, a tervek szerint az egyesület koordinálná a foodcourtról naponta begyűjthető ételek elszállítását különböző szervezetekhez. Az Egyesülettel a járványhelyzet előtt is kapcsolatban álltak, de a hatékonyság érdekében az aktuális szabályozásnak megfelelően frissítik együttműködésüket.

A Westend Magyarország legjobban teljesítő és legnépszerűbb bevásárlóközpontja: évente több mint 20 millió látogató keresi fel. A vegyes funkciójú ingatlan összesen 47 ezer négyzetméter kiskereskedelmi egységnek, 16 ezer négyzetméter A-kategóriás irodaterületnek, valamint az ötcsillagos Crowne Plaza Budapest Hotelnek ad otthont.

A Westend a régió egyik prémium ingatlanának számít, egyedülálló fenntarthatósági és közösségépítési törekvéseinek, valamint kitűnő lokációjának köszönhetően a hazai kiskereskedelmi szektor referencia-plázája.

(Illusztráció: Westend)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS