Újabb női felsővezető a Praktiker menedzsmentjében

2020. 01. 14., 15:30

Márton Katalin HR és CSR igazgató is tagja lett január 1-től a magyar tulajdonú Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR terület és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt szerepet kap a jövőben a barkácsáruház-lánc életében. A Praktiker 1590 embernek ad munkát.

Hosszú távon meghatározó döntés, hogy a Márton Katalin, a Praktiker humánerőforrás-területét két éve irányító szakember január 1-től a vállalati menedzsment tagja lett. A cégirányítás kibővítése nem csupán gesztus értékű, hanem gyakorlati jelentőségű is: a Praktiker stratégiai fontosságúnak tekinti a humánerőforrás-gazdálkodást, illetve kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is a jövőben.

A menedzsmentet Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató, Ónody Sándor gazdasági igazgató, Bagaméri László értékesítési igazgató alkotja, de immár két női felsővezető is tagja: Vass Tamara beszerzési igazgató, illetve Márton Katalin HR és CSR igazgató.

„A Praktiker hazai történetének legsikeresebb éveit éljük meg, de a menedzsment látja a statisztikák mögött az emberi értékeket és teljesítményeket. Cégünk sikere a Praktiker csapatában rejlik:  munkavállalóink jelentős része 5-10-15 vagy akár több mint 20 éve a Praktiker család tagja. A vállalatunk ezt az összetartó szellemiséget kívánja életben tartani és tovább erősíteni a jövőben is, ezzel egyidejűleg a cég munkáltatói márkáját a fiatal generációk számára is vonzóvá szeretné tenni. Ehhez pedig egy igazán hatékony, domináns és kiemelt szereppel bíró humánerőforrás-irányítás szükséges. Az alapot az elmúlt két esztendőben gondosan kialakított vállalati HR-stratégia adja. A szakmai díjak és a vásárlóközönség jóvoltából kapott elismerések megerősítettek minket abban, hogy a nyitott, közvetlen, proaktív és sokszínű Praktiker család HR-koncepció sikeres. Ezt az irányvonalat kívánjuk a jövőben is megszilárdítani”mondta Márton Katalin.

A munkaerő-toborzás kapcsán a Praktiker Magyarországnál jellemzően a közvetlen, direkt kapcsolat és a munkatársi ajánlási rendszer a leginkább működőképes.

„A honlapunkat újraépítettük, s beindítottuk a Facebook, Instagram és LinkedIN karrier oldalakat is. Az online platformok hatásfokát folyamatosan figyeljük, és bátran próbálunk ki járatlan utakat is. Rendszeresen jelen vagyunk a lokális karrierexpókon, s részt veszünk a munkáltatói fórumokon is, erősítendő a gazdasági és társadadalmi kapcsolatainkat” – tette hozzá Márton Katalin.

A Praktikernél a társadalmi felelősségvállalás az elmúlt két évben új irányt vett. Ez egyrészt a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásának tudatos és aktív előmozdítását jelenti, másrészt egy szoros partneri együttműködést a Kapcsok Alapítvánnyal. A civil szervezet célkitűzése, hogy különböző programokkal a speciális nevelési igényű gyermekek fejlesztését segítse elő, ami jól illeszkedik a Praktiker filozófiájába is.

„A Praktiker elkötelezett a jövő munkavállalóival kapcsolatban is. Hisszük, hogy a speciális nevelési igénnyel bíró gyermekek fejleszthetők, és ha a megfelelő lehetőségekhez hozzájutnak, akkor a jövőben teljes értékű munkavállalóvá válhatnak. Azt szeretnénk, ha saját mikrokörnyezetünkben, a helyi szereplők bevonásával, aktívan működhetnénk közre az érdekükben” – hangsúlyozta Márton Katalin.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezerféle árucikk elérhető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS