Újabb női felsővezető a Praktiker menedzsmentjében

2020. 01. 14., 15:30

Márton Katalin HR és CSR igazgató is tagja lett január 1-től a magyar tulajdonú Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR terület és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt szerepet kap a jövőben a barkácsáruház-lánc életében. A Praktiker 1590 embernek ad munkát.

Hosszú távon meghatározó döntés, hogy a Márton Katalin, a Praktiker humánerőforrás-területét két éve irányító szakember január 1-től a vállalati menedzsment tagja lett. A cégirányítás kibővítése nem csupán gesztus értékű, hanem gyakorlati jelentőségű is: a Praktiker stratégiai fontosságúnak tekinti a humánerőforrás-gazdálkodást, illetve kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is a jövőben.

A menedzsmentet Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató, Ónody Sándor gazdasági igazgató, Bagaméri László értékesítési igazgató alkotja, de immár két női felsővezető is tagja: Vass Tamara beszerzési igazgató, illetve Márton Katalin HR és CSR igazgató.

„A Praktiker hazai történetének legsikeresebb éveit éljük meg, de a menedzsment látja a statisztikák mögött az emberi értékeket és teljesítményeket. Cégünk sikere a Praktiker csapatában rejlik:  munkavállalóink jelentős része 5-10-15 vagy akár több mint 20 éve a Praktiker család tagja. A vállalatunk ezt az összetartó szellemiséget kívánja életben tartani és tovább erősíteni a jövőben is, ezzel egyidejűleg a cég munkáltatói márkáját a fiatal generációk számára is vonzóvá szeretné tenni. Ehhez pedig egy igazán hatékony, domináns és kiemelt szereppel bíró humánerőforrás-irányítás szükséges. Az alapot az elmúlt két esztendőben gondosan kialakított vállalati HR-stratégia adja. A szakmai díjak és a vásárlóközönség jóvoltából kapott elismerések megerősítettek minket abban, hogy a nyitott, közvetlen, proaktív és sokszínű Praktiker család HR-koncepció sikeres. Ezt az irányvonalat kívánjuk a jövőben is megszilárdítani”mondta Márton Katalin.

A munkaerő-toborzás kapcsán a Praktiker Magyarországnál jellemzően a közvetlen, direkt kapcsolat és a munkatársi ajánlási rendszer a leginkább működőképes.

„A honlapunkat újraépítettük, s beindítottuk a Facebook, Instagram és LinkedIN karrier oldalakat is. Az online platformok hatásfokát folyamatosan figyeljük, és bátran próbálunk ki járatlan utakat is. Rendszeresen jelen vagyunk a lokális karrierexpókon, s részt veszünk a munkáltatói fórumokon is, erősítendő a gazdasági és társadadalmi kapcsolatainkat” – tette hozzá Márton Katalin.

A Praktikernél a társadalmi felelősségvállalás az elmúlt két évben új irányt vett. Ez egyrészt a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásának tudatos és aktív előmozdítását jelenti, másrészt egy szoros partneri együttműködést a Kapcsok Alapítvánnyal. A civil szervezet célkitűzése, hogy különböző programokkal a speciális nevelési igényű gyermekek fejlesztését segítse elő, ami jól illeszkedik a Praktiker filozófiájába is.

„A Praktiker elkötelezett a jövő munkavállalóival kapcsolatban is. Hisszük, hogy a speciális nevelési igénnyel bíró gyermekek fejleszthetők, és ha a megfelelő lehetőségekhez hozzájutnak, akkor a jövőben teljes értékű munkavállalóvá válhatnak. Azt szeretnénk, ha saját mikrokörnyezetünkben, a helyi szereplők bevonásával, aktívan működhetnénk közre az érdekükben” – hangsúlyozta Márton Katalin.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezerféle árucikk elérhető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS