Vass Tamara: Semmit sem szeretek feladni

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 10. 07., 10:15

Hiszem, hogy Magyarországon is lehet alkotni, s a gyorsuló digitális világ ehhez kitűnő lehetőséget biztosít – mondja az Üzletemnek Vass Tamara, a Praktiker beszerzési igazgatója.

Vass Tamara már húsz éve van a Praktikernél, szeptembertől beszerzési igazgatóként dolgozik, a korábbinál nagyobb csapatot irányítva. Azt mondja, ha valami nem megy tökéletesen, még többet kell dolgozni, eleve nem futamodik meg a nehézségektől. Úgy gondolja, a fejlődni tudás nem területfüggő, hanem akarat és nyitottság kérdése. Még sok mást is gondol, amelyek közül néhányat megoszt velünk az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 110. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Mondhatnám, hogy a napokban történt beszerzési igazgatóvá való kinevezésemet tartom a pályám csúcsának, de mégsem. Ez majd csak akkor lesz a csúcs, ha valóban sikerül megfelelni az elvárásoknak. Így az eddigi legnagyobb eredményemnek azt tekintem, amikor tizenegy évvel ezelőtt a szülési szabadságról visszatérve sikerült beilleszkednem egy nagyon erős, jól összeszokott beszerzési csapatba. Mindezt úgy, hogy előtte a marketing osztályt vezettem a Praktikernél.

Milyen távra tervez?

– Nem is annyira hosszú vagy rövid távban szoktam gondolkodni, hanem arról, hogy hogyan állok hozzá bizonyos dolgokhoz. Általában elmondható, hogy komolyan veszem az élet dolgait, ezért aztán általában hosszú távra kerekednek. Így esett, hogy immáron 20. éve vagyok a Praktikernél is. Nem szeretek feladni semmit, a nehézségek is inkább arra sarkallnak, hogy tegyek bele még többet. A kisfiam egyik általam sokra tartott edzője egyszer azt mondta neki egy mérkőzése előtt, hogy annyit tudunk kivenni mindenből, amennyit beleteszünk. Azt hiszem, ebben a mondatban minden benne van.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Most a legfontosabb, hogy igazgatói szerepben az eddiginél jóval nagyobb csapat vezetésével is jól elboldoguljak. A vezetésem alatt működik a kategória menedzsmenten kívül a marketing, a merchandising, a minőségbiztosítás, a beszerzési kontrolling és egyelőre a logisztika is. Ezen kívül a cégvezetéssel kapcsolatos döntési mechanizmusokat is be kell építenem a napi munkámba. Legfontosabb szakmai célom, hogy az élelmiszer szektorban már nagyon komoly múlttal bíró kategória menedzsment módszertanának eszköztárát kialakítsam és átültessem a Praktiker mindennapjaiba is. S mindezt úgy, hogy kihasználjuk a digitalizációs fejlődés nyújtotta összes lehetséges előnyt.  

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsés vagyok, mert azon kívül, hogy szenvedélyem a tanulás – ezt édesanyámnak köszönhetem, aki ezen a téren mindig bátorított és támogatott –, eddig még minden élethelyzetben volt valaki, aki mentorként a segítségemre volt a kezdeti lépések megtételekor. Ilyen az ügyvezetőnk, Karl-Heinz Keth, aki szinte az első perctől kezdve, immáron 20 éve támogat, hisz bennem. Vagy volt kollégám Karsten Voss is, aki a marketingvezetői kinevezésemkor nyújtott sok-sok szakmai segítséget. De meg kell említenem a jelenlegi közvetlen beszerző kollégáimat is, akik mind hozzátettek valamit a jelenlegi tudásomhoz. A mostani nagy kihívás előtt pedig 10 hónapot tölthettem el a korábbi beszerzési igazgató, Szita Mária mellett közvetlenül a nyugdíjba vonulása előtt. Így egészen közelről megfigyelhettem a napi rutinját, döntési mechanizmusát. Óriási segítség volt.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Aki ismeri a Praktiker történetét, nem csodálkozik, hogy azt mondom, itthon is van fejlődési lehetőség, sőt. Hiszem, hogy Magyarországon is lehet alkotni, s a gyorsuló digitális világ ehhez kitűnő lehetőséget biztosít. Hiszem, hogy a fejlődni tudás nem területfüggő, hanem akarat és nyitottság kérdése. Még abban sem hiszek, hogy a legjobb ötletek mindig külföldről származnak. A Praktiker Kft. is teljesen magyar tulajdonú vállalattá alakult a korábbi multinacionális cégből. Nagyon hiszek benne, hogy ezzel még rugalmasabban tudunk alkalmazkodni a kihívásokhoz.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen kipróbálnám magam az oktatásban, üzleti továbbképzésben, mert nagyon szívesen adok át tudást. Sőt, egy következő életben szívesen lennék akár kutató orvos is.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– A Praktiker beszerzésén remek lehetőség nyílik erre, hiszen számos beszállító partnerünk van, és szerencsére nagyon sok jelentkező, akik azzá szeretnének válni. Rendszeresen látogatjuk a szakmai kiállításokat, vásárokat itthon és külföldön is.

Mire sajnálja az idejét?

– Szeretek hatékonyan dolgozni, haladni a dolgaimmal. A felesleges köröket, a kevésbé hatékony megbeszéléseket nem annyira kedvelem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Általában nem sajnálom a pénzt, különösen, ha a szeretteimről van szó.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az arrogancia és a hazugság nagyon nem kenyerem.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Egyértelműen a gyógyítás, lelki támogatás területen.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport, szívesen járok tornázni, futni. De pár éve hobby szinten foglalkozom a Biologikával is, ebben a témában szívesen járok továbbképzésekre, rengeteg esettanulmányt olvasok, hallgatok.

Fotó: Mankovics Dávid (Arcolat Fotóstúdió)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS