Már több a női munkavállaló a Praktikernél

2019. 11. 22., 15:30

Több mint 50 százalék fölé emelkedett az elmúlt években a női munkavállalók aránya a Praktikernél. A barkácsáruház-lánc a jövőben is igyekszik megőrizni a nők magas arányát, kiemelt célként megjelölve, hogy a karrier és a család egyaránt megőrizhesse fontosságát.

A Praktiker 1621 főt foglalkoztat Magyarországon a 20 áruházában és a Mester utcai központjában, ebből 912 nő, ez 52,5 százalékos arányt jelent.  A nehéz fizikai igénybevétellel járó feladatköröknél értelemszerűen kevesebb nő dolgozik, de az áruházvezetői, osztályvezetői és helyettesi, valamint áruházi területi vezetői szinteken is 46,8 százalékos a nők aránya.

Tekintettel arra, hogy a hölgyek átlagéletkora 40 évet tesz ki a Praktikernél, sokuk családalapítás előtt áll, vagy kisgyermekes szülőként igyekszik helyt állni a család és a munka területén is. A Praktikernél a munkatársak magánéleti helyzetéhez igazítják a munkaidőbeosztást.

– Több kollégámat érinti, hogy szeretne babát, de valamiért nem sikerül. Vannak, akik lombikbébi-programban vesznek részt, nekik több szabadidőre van szükségük, ezért segítjük őket helyettesítéssel. A Praktikernél nem kell aggódni mi lesz a munkahellyel, például a lombikbébi programban részt vevő kollégák helyét addig nem töltjük be, amíg ki nem derül, hogy sikerült-e a beavatkozás – mondta Márton Katalin.

A Praktiker HR & CSR vezetője kiemelte: – Miután áruházaink kiváló közösségekként működnek, így örömmel mondhatom, hogy kollégáink nagy figyelemmel vannak egymás aktuális élethelyzetére. Arra bíztatjuk őket, hogy ne érezzék frusztrálónak, ha családi kötelezettségük elszólítja őket munkahelyükről.

A Praktiker számos olyan programot is megvalósított, amelynek keretében az édesanyákat segítik a munka – magánélet egyensúlyának megőrzésében, de segítik az édesanyákat a GYES vagy GYED utáni visszatérésben is. Tábort, Mikulás-rendezvényt, gyermeknapot is szerveznek a családoknak a közösségépítés jegyében, ezeken kívül a Praktiker munkatársai pszichológiai, egészségügyi, jogi, illetve pénzügyi szakemberektől kérhetnek tanácsadást, természetesen sportolási lehetőségek is adottak számukra, de a barkácsáruház-lánc a tehetségprogramokban való részvételt is támogatja.

– Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt évek tudatos karrierösztönző, családbarát intézkedéseinek köszönhetően a Praktiker női munkavállalóinak aránya évek óta ötven százalék fölött van. Az egyenlő esélyek biztosítása a vállalati kultúránk része. Hosszú távú terveink között szerepel, hogy új, fiatal pályakezdő nőknek biztosítsunk karriert, és lehetőség szerint a nők és férfiak jelenlegi arányát a jövőben is megőrizzük – hangsúlyozta Márton Katalin.

A Praktiker minden lehetőséget megragad, hogy a fiatalokat is a kereskedelmi pályára vonzza. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara harmadszor szervezte meg a TechCsajok rendezvénysorozatot, amelyet a Praktiker is támogatott. A program célja, hogy a fiatal középiskolás lányok körében népszerűsítse a műszaki, informatikai és természettudományi felsőoktatási és karrier lehetőségeket, s ezzel is hozzájáruljon az utánpótláshoz. Emellett számos szakmai képzésen és tréningen keresztül fejlesztik és támogatják a kollégáikat.

A 2018-ban elindult Praktiker Pro Programnak köszönhetően számos fiatal szakembert támogattak és fedeztek fel. Duális képzésben is részt vesz a Praktiker, illetve gyakornoki program keretében középfokú iskolákból várják a fiatalokat az áruházaikba. Esetükben a Praktiker célja, hogy logisztika, kereskedelem és irodatitkár gyakornokok előtt vonzóvá tegye ezt a területet és eloszlassa kételyeiket, hogy a Praktikerben csak férfiak dolgoznak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS