75 éves a legidősebb ingatlanközvetítő

2020. 02. 21., 15:45

A Duna House 1000 értékesítő adatai alapján vizsgálta meg korosztály, végzettség és nem alapján, hogy mi jellemző az ingatlanközvetítői szakmára. A hölgyek még mindig előnyben vannak, de törnek föl a fiatal férfiak.

A közvetítői szakmát az 5 generáció szakmájának is szokták emlegetni, és valóban, a Duna House felmérése alapján elmondható, hogy korösszetételben óriási a különbség a két véglet között. A legfiatalabb a szakmában 19 éves, míg a legidősebb 76. életévébe lépett az idén.

Egy szakma népszerűségéről sokat elmond, hogy milyen korösszetétellel rendelkezik. A régebben népszerű, de mostanra elöregedő vagy az új, csak fiatalokat érdeklő szakmák között üdítő színfolt az ingatlanértékesítői szakma, ahol a statisztikák szerint minden generáció megtalálja a számításait” – nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. „Az élethelyzethez alakítható munkastílus és munkarend, az emberekkel való közvetlen foglalkozás, illetve a jó kereseti lehetőségek is minden korosztály számára vonzóvá teszik ezt a szakmát. Nagyon fontos érv lehet a folyamatos tanulás és fejlődés lehetősége, erre mi is külön hangsúlyt fektetünk a hálózatunk oktatási rendszerében.” 

Az ingatlanközvetítők átlagéletkora 44 év, ebből talán értelemszerű, hogy a szakmában legnagyobb százalékban (34 százalék) a 40 és 50 év közötti korosztály van jelen.  Az 50–60 év közöttiek 25 százalékkal, a 30–40 év közöttiek 20 százalékkal, de a 18–30 év közötti fiatalabb generáció is 13 százalékkal képviselteti magát. Érdekesség, hogy a 18–30 év közötti korosztály az egyetlen, ahol nagyobb arányban vannak jelen a férfiak, mint a nők. Az összes többi korcsoportban a hölgyek vitték a prímet. Ebből adódik, hogy összesítve a nemek közötti arányok versenyét is a hölgyek nyerték 58–42 százalékos megoszlásban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS