Aki késett már le vizsgáról vagy akár egy óráról, az pontosan tudja, milyen hasznos lehet egy eszköz, ami mindig nálunk van, és ami segít észben tartani folyton változó tanrendüket. Pont ezt nyújtja a Neptun rendszerre épülő Messenger Órarend chatbot, amit a Szegedi Tudományegyetem diákjai használhatnak elsőként az országban.
„Hogyan adjunk magának diplomát, ha már a szemináriumra sem képes időben eljutni?” – a kérdés (vagy annak valamilyen variációja) alighanem mindenki számára ismerős, aki valaha is járt egyetemre.
Bár általában költői kérdésnek szánják, a valóságban nem feltétlenül a diákok szétszórtságán múlik, ha késve vagy egyáltalán nem érkeznek meg egy-egy foglalkozásra. Az órarend egyrészt bármikor módosulhat - pláne a jelenlegi vírushelyzetben -, másrészt az órák helyszíne sem feltétlenül fix, harmadrészt pedig a diákok életében ezernyi más teendő is van, ezért egy-egy információmorzsa könnyen elveszhet. A neten elérhető Neptun rendszer szerencsére segít – a kezelése azonban nem mindenkinek magától értetődő.
Márpedig amikor épp „helyzet van”, és az ember kétségbeesetten próbálja kideríteni, nem épp most kezdődött-e el a vizsgája, akkor óriási segítséget jelent, ha az információ pillanatok alatt elérhető: ilyenkor szoktak az emberek pánikszerűen ráírni a csoporttársakra.
Szerencsére az SZTE-n mindez a múlté, ugyanis A RoboRobo chatbot stúdió által fejlesztett Órarend chatbot olyan eszközt ad a diákok kezébe, amitől épp oly egyszerűen lehet kérdezni, akár egy másik diáktól (sőt, könnyebben, hiszen félszavakból is megért minket), ráadásul biztosak lehetnek benne, hogy helyes információkat kapnak, a Neptunon elérhető friss információk alapján (a rendszer minden éjjel frissül).
Egy belépés és más semmi
A Messenger chatbot mindenkinek a saját óra- és vizsgarendjét mutatja, ezért első használatkor be kell lépni Neptun felhasználónévvel és jelszóval. Ezután máris hozzáférhet a hallgató a kurzus- és vizsgainformációihoz - nincs szükség sem új alkalmazás letöltésére, sem újabb regisztrációra.
Több mint naptár
Alaphelyzetben belépés után az adott naptól érvényes naptárukat látjuk a hallgatók: egyszerű görgetéssel tudnak előre vagy akár visszafelé is lépkedni benne. A felhasználóbarát felületen a különböző típusú kurzusok eltérő színnel vannak jelölve, hogy még könnyebben megtalálhassuk, amit szeretnének.
Csak egy kattintás, és megjelenik a kiválasztott esemény részletes leírása: itt a hallgatók jól tagolva megtalálnak mindent, ami a Neptun alapján tudható – a kreditek számától a pontos címig. Sőt, az Órarend bot nem csak azt mutatja meg nekik, hogy hova kell menniük, hanem akár azt is, hogyan: térképen is láthatjuk a helyszínt és útvonaltervezést is kérhetnek.
„Az SZTE elkötelezett a hallgatók sikeressége mellett. Sokféle élethelyzetből érkeznek hozzánk, és folyamatosan olyan digitális megoldásokat vezetünk be, amik többek között kényelmesebbé teszik az adminisztratív feladatok közötti eligazodást. Külön öröm, hogy a hallgatók partnerek voltak a fejlesztésben, rengeteg visszajelzést és jó ötletet adtak a megvalósításhoz!” – mondta Szakál Péter, az SZTE oktatási igazgatója.
„Hallgatóbarát egyetemként olyan digitális alkalmazásokkal szeretnénk megkönnyíteni a hallgatók boldogulását, amelyek közel állnak hozzájuk, és a mindennapjaikban használt és jól ismert eszközökkel elérhetőek. Több idő maradhat így az egyetemi élet izgalmas történéseire” – mondta dr. Kocsis Lilla, az SZTE távoktatás fejlesztési projketvezetője.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.