Capgemini a fogyasztók 37 százaléka tervezi, hogy a következő egy évben okos eszközt vásárol

2024. 02. 08., 13:10

Az okoseszközök a fogyasztók életének szerves részévé váltak. Ráadásul egyre fokozódik az igény a lakossági okoseszközök iránt: a fogyasztók 67 százaléka tartja szükségesnek ezeket a termékeket, 41 százalékuk pedig azt állítja, hogy ezek a termékek segítenek időt megtakarítani és gördülékenyebbé tenni a mindennapokat – derül a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából.

A szórakoztató eszközök és az okosjárművek a legnépszerűbb okostermékek

Mivel ötből négy fogyasztó rendelkezik okos szórakoztató rendszerrel, beleértve az okostévéket és a játékrendszereket, az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbb okostermékek világszerte. Az okoshangszórók a Z (61 százalék) és a milleniumi (64 százalék) generáció által leginkább kedvelt okoseszközök (52 százalék) közé tartoznak.

Az okosjárművek népszerűsége szintén erősödött: a fogyasztók 60 százaléka rendelkezik már ilyen járművel. A tulajdonlási arányok azonban országonként igen eltérőek, az Egyesült Államokban a legmagasabb (77 százalék), Kanadában pedig a legalacsonyabb (38 százalék) ez az arány.

Ezek az okosfunkciók a legnépszerűbbek

A hangalapú asszisztensek egyre szélesebb körben elterjedtek: a fogyasztók 85 százaléka használ valamilyen hangalapú asszisztenst otthon, a mobilján vagy az autójában. Elsődlegesen böngészésre vagy termékek és szolgáltatások keresésére (71 százalék). Ezzel párhuzamosan a fogyasztók nagy többsége szeretné csökkenteni a képernyő előtt töltött időt (71 százalék), és ennek érdekében hajlandó kipróbálni viselhető eszközöket – például órákat, egészségügyi viselhető eszközöket vagy okosszemüvegeket – a mobiltelefonok alternatívájaként. A fogyasztók 68 százaléka szerint, ha lenne olyan viselhető eszköz, amely elvégezné mindazokat a feladatokat, amelyeket ma egy mobiltelefon végez, akkor a kipróbálás mellett döntene.

Egyetlen kezelőfelületre vágynak a fogyasztók

Az eszközök ökoszisztémái közötti navigálás kihívást jelenthet. Háromból majdnem két fogyasztó (65 százalék) szerint kényelmesebb lenne, ha minden okostermékhez egyetlen felület állna rendelkezésre. Mivel a fogyasztók 37 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban több okosterméket vásárol, ezek együttműködő képessége és a könnyű használat logikusan adódó prioritás az okostermékekkel foglalkozó vállalatok számára.

Nagy a bizalom az egészségügyi adatokat szolgáltató okoseszközök iránt

Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29 százaléka tervezi, hogy vásárol egyet az év során. A megkérdezett fogyasztók 60 százaléka egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában. A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.

A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. 27 százalékuk azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne felárat vagy havi előfizetési díjat fizetni egy olyan eszköz használatáért, amely konkrét egészségügyi tanácsokat kínál. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56 százaléka érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.

Okostermékek környezettudatosan?

A felmérés szerint a fogyasztók tudatossága az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatban növekszik: a fogyasztók 68 százaléka tudatában van az e-hulladék káros környezeti hatásaival, 59 százalékuk pedig szeretne tisztában lenni az okostermékek szénlábnyomával. Kétharmaduk egyetértett abban, hogy elvárják a termékek fejlesztőitől a fenntarthatóságról való gondoskodást. Ugyanakkor a fogyasztók aggodalmukat fejezik ki az újrahasznosítási lehetőségek és az e-hulladék felelősségteljes ártalmatlanításának hiánya miatt is: a fogyasztók 50 százalékának van otthon olyan elavult technológiai terméke, amelyet nem tud biztonságosan ártalmatlanítani.

„A fogyasztók bizalmának biztosítása érdekében az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos kérdésekre, az eszközök közötti együttműködésre és a zökkenőmentes kapcsolódásra még nagyobb figyelmet kell fordítani. Ezen összetevők nélkül a felhasználók frusztráltak lesznek, és a piac lendülete lelassul. Ahogy az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatos tudatosság növekszik, a fogyasztóknak a termékek fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásainak is az egyenlet részévé kell válniuk” – emelte ki Nicolas Rousseau, a Capgemini intelligens termékekért és szolgáltatásokért felelős csoportvezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS