A gyógyszerkutatásban is bevetik a mesterséges intelligenciát

2021. 11. 11., 19:55

Az Alphabet új cége mesterséges intelligencia módszereket fog alkalmazni a gyógyszerkutatásban – jelentette be a Google anyavállalata.

A cég a DeepMind, az Alphabet másik leányvállalata által végzett munkára épül, amely úttörő munkát végzett a fehérjék szerkezetének előrejelzésében a mesterséges intelligencia felhasználásával – írja a Computerworld.

Az Isomorphic Laboratories nevű új vállalat ezt a sikert fogja felhasználni olyan eszközök kifejlesztésére, amelyek segíthetnek új gyógyszerek azonosításában.

A szakértők évek óta a mesterséges intelligenciától várják, hogy gyorsabban és olcsóbban lehessen új gyógyszereket találni a különböző betegségek kezelésére. A mesterséges intelligencia segíthet a potenciális molekulák adatbázisainak átvizsgálásában, hogy megtalálják például azokat, amelyek a legjobban illeszkednek egy adott biológiai célponthoz. Az elmúlt két évben több százmillió dollárt fektettek be a mesterséges intelligencia-eszközöket fejlesztő vállalatokba.

Az Isomorphic olyan modelleket próbál majd létrehozni, amelyek képesek megjósolni, hogy a gyógyszerek hogyan lépnek kölcsönhatásba a szervezettel.

A gyógyszerek kifejlesztése és tesztelése komolyabb kihívás lehet, mint a fehérjék szerkezetének feltárása. Például még ha két fehérje fizikailag illeszkedő szerkezetű is, nehéz megmondani, hogy valójában mennyire fognak összeilleszkedni. Egy gyógyszerjelölt, amely a kémiai szintű működése alapján ígéretesnek tűnik, nem biztos, hogy mindig működik, amikor élő szervezetbe adják be.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS