Rajtol a CES 2025: ezekre az elektronikai újdonságokra és trendekre érdemes figyelni

Rajtol a CES 2025: ezekre az elektronikai újdonságokra és trendekre érdemes figyelni
Gábor János  |  2025. 01. 06., 12:10

Ez az elektronikai expó más lesz, mint a többi. A Las Vegas-i világkiállítás fókuszában olyan ágazatok lélegzetelállító újításai állnak, mint az AI és az e-mobilitás, de bemutatkozik a világ első gördíthető laptopja is.

Január 5-én a Consumer Technology Association (CTA) hivatalosan is bemutatta a CES 2025 programját Las Vegasban, a média számára szervezett nyitóeseményen. A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai expója idén január 7. és 10. között várja a látogatókat, ígéretes termékbemutatókkal, technológiai áttörésekkel és iparági trendekkel.

„Készen állunk, hogy belevessük magunkat a CES 2025-be. A lendület még soha nem volt ilyen nagy: több mint 3400 innovációs díjra érkezett pályázat, több mint 4500 kiállító – köztük 1400 startup –, valamint 1100 előadó fogja inspirálni a résztvevőket 300 konferenciaszekción keresztül” – nyilatkozta a CTA vezérigazgatója és alelnöke. Gary Shapiro szerint a látogatók lenyűgöző újításokra számíthatnak az AI, a digitális egészség, a fenntartható technológia és az intelligens mobilitás terén.

Nagy bejelentések: AI, OLED-ek és roll-up laptopok

Már az esemény előtt számos jelentős cég rukkolt újdonságokkal – összegzi az Interesting Engineering. A Samsung bemutatta új OLED kijelzőit, amelyek elképesztő, 500Hz-es frissítési rátával rendelkeznek, továbbá lerántotta a leplet egy pénztárcabarát okostelefonról és egy fitneszkövető eszközről is. Mindeközben az LG legújabb OLED televíziói (G5 és M5 modell) nagyobb fényerőt és mesterséges intelligenciával támogatott funkciókat kínálnak.

A Lenovo szintén készül forradalmi újítással: a világ első „gördíthető” laptopját tárja a világkiállítás látogatói elé.

A félvezetőpiacon ugyancsak nagy pezsgés várható: új generációs processzorokkal rukkol elő az Nvidia, az AMD és az Intel is. Ezek az alkatrészek elsősorban a játékosokat, valamint a produktivitást és az AI-fejlesztéseket célozzák. De az idei CES nemcsak a termékbemutatókról szól, hanem az iparágat formáló legújabb trendekről is.

Mesterséges intelligencia: A generatív AI a középpontban áll, többek között a DeepX, az LG és a Samsung együttműködésével, hogy hatékonyabb és felhasználóbarátabb technológiákat hozzanak létre.

Digitális egészség: az AARP, az EssilorLuxottica és a Withings újításaival forradalmasítják az egészségügyi technológiákat, a hosszabb életkortól a csökkentett egészségügyi költségekig.

Fenntartható energia: a konferencia külön szekciója foglalkozik a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos kihívásokkal, és bemutatja az Eaton és a Hitachi innovatív megoldásait.

Fenntarthatóság általában: a CES kiemelten foglalkozik a fenntarthatóság kérdésével. Olyan cégek már biztosan bemutatják legújabb alacsony károsanyag-kibocsátású, energiahatékony technológiáikat, mint a Panasonic és a Jackery.

Mobilitás: az autonóm járművek, az építőipari technológiák és a légi közlekedés is fókuszba kerül. A BMW és a Caterpillar olyan projekteket ismertetnek, amelyek a fenntartható közlekedés jövőjét formálják.

Kvantumtechnológia: egy fél napos programsorozat keretében a kvantummechanika gyakorlati alkalmazásait, például az AI és az adatbiztonság területét helyezik előtérbe.

A CES 2025 minden eddiginél ígéretesebbnek tűnik és a technológia jövőjét formáló innovációk központi eseményévé válhat.

Címlapkép: CES/CTA

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 06., 20:45
2025-ben jelentős változás következik be a perindítás költségeiben, mert módosulnak a bírósági illetékek. Változik az elsőfokú bírósági eljárásban fizetendő bírósági illetékek számítása, a kisebb értékű perek illetéke csökken, de a perérték növekedésével jelentősen növekszik a fizetendő illeték. A legfontosabb tételeket dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2025-01-07 22:45:00
Erősen indult az év a lakáspiacon az ingatlan.com adatai szerint. 2024 utolsó és 2025 első napjaiban – december 27. és január 5. között – éves összevetésben 8 százalékkal nőtt az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődések száma, a két évvel ezelőtti szintet pedig 28 százalékkal haladja meg.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS