A felsővezetők tőlük már egyre jobban tartanak

2018. 12. 09., 13:00

A felsővezetők nem az új belépőkben, hanem a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a nagyobb piaci erőt.

Megoszlik a felsővezetők véleménye arról, hogy az üzlet a bejáratott piacokra összpontosít inkább, vagy újak felé fordul – derült ki egy felmérésből, amelyet az IBM Institute for Business Value és az Oxford Economics kutatói készítettek a világ 112 országában 12 854 felsővezető megkérdezésével.

A 20 iparág vezérigazgatóitól, pénzügyi, informatikai, operatív, marketing- és HR-igazgatóitól begyűjtött válaszokat – amelyek 27 százaléka Európából érkezett – az IBM Watson természetes nyelvi osztályozó képességeivel elemezték. (Az intelligens videoanalitikai megoldás algoritmusait részben a Budapest Lab fejleszti.)

A válaszadók 68 százaléka arra számít, hogy a vállalatok az ügyfélélmény javítására még a termékfejlesztésnél is nagyobb hangsúlyt fektetnek. 63 százalékuk pedig abban is biztos, hogy a szervezetek a szerteágazó együttműködés lehetőségeit keresve tovább bővítik partnerhálózatukat – írja a Computerworld.

A szüntelen megújulásra képes vállalatok széles partnerkört alakítottak ki. Gondot fordítanak alkalmazottaik képzésére, a tehetségfejlesztésre, valamint az újítást, a kísérletezést bátorító szervezeti kultúra ápolására is.

Csupán a felsővezetők 23 százaléka mondta, hogy vállalata számottevő nyomást érezne az iparágon kívülről érkező versenytársak felől. A digitális óriások néhány iparágra rányomják bélyegüket, de fókuszterületükön kívül elsősorban nem ők azok, akik újításaikkal felforgathatják a piacokat. Helyettük a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a kihívást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.