A felsővezetők tőlük már egyre jobban tartanak

2018. 12. 09., 13:00

A felsővezetők nem az új belépőkben, hanem a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a nagyobb piaci erőt.

Megoszlik a felsővezetők véleménye arról, hogy az üzlet a bejáratott piacokra összpontosít inkább, vagy újak felé fordul – derült ki egy felmérésből, amelyet az IBM Institute for Business Value és az Oxford Economics kutatói készítettek a világ 112 országában 12 854 felsővezető megkérdezésével.

A 20 iparág vezérigazgatóitól, pénzügyi, informatikai, operatív, marketing- és HR-igazgatóitól begyűjtött válaszokat – amelyek 27 százaléka Európából érkezett – az IBM Watson természetes nyelvi osztályozó képességeivel elemezték. (Az intelligens videoanalitikai megoldás algoritmusait részben a Budapest Lab fejleszti.)

A válaszadók 68 százaléka arra számít, hogy a vállalatok az ügyfélélmény javítására még a termékfejlesztésnél is nagyobb hangsúlyt fektetnek. 63 százalékuk pedig abban is biztos, hogy a szervezetek a szerteágazó együttműködés lehetőségeit keresve tovább bővítik partnerhálózatukat – írja a Computerworld.

A szüntelen megújulásra képes vállalatok széles partnerkört alakítottak ki. Gondot fordítanak alkalmazottaik képzésére, a tehetségfejlesztésre, valamint az újítást, a kísérletezést bátorító szervezeti kultúra ápolására is.

Csupán a felsővezetők 23 százaléka mondta, hogy vállalata számottevő nyomást érezne az iparágon kívülről érkező versenytársak felől. A digitális óriások néhány iparágra rányomják bélyegüket, de fókuszterületükön kívül elsősorban nem ők azok, akik újításaikkal felforgathatják a piacokat. Helyettük a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a kihívást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS