A felsővezetők nem az új belépőkben, hanem a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a nagyobb piaci erőt.
Megoszlik a felsővezetők véleménye arról, hogy az üzlet a bejáratott piacokra összpontosít inkább, vagy újak felé fordul – derült ki egy felmérésből, amelyet az IBM Institute for Business Value és az Oxford Economics kutatói készítettek a világ 112 országában 12 854 felsővezető megkérdezésével.
A 20 iparág vezérigazgatóitól, pénzügyi, informatikai, operatív, marketing- és HR-igazgatóitól begyűjtött válaszokat – amelyek 27 százaléka Európából érkezett – az IBM Watson természetes nyelvi osztályozó képességeivel elemezték. (Az intelligens videoanalitikai megoldás algoritmusait részben a Budapest Lab fejleszti.)
A válaszadók 68 százaléka arra számít, hogy a vállalatok az ügyfélélmény javítására még a termékfejlesztésnél is nagyobb hangsúlyt fektetnek. 63 százalékuk pedig abban is biztos, hogy a szervezetek a szerteágazó együttműködés lehetőségeit keresve tovább bővítik partnerhálózatukat – írja a Computerworld.
A szüntelen megújulásra képes vállalatok széles partnerkört alakítottak ki. Gondot fordítanak alkalmazottaik képzésére, a tehetségfejlesztésre, valamint az újítást, a kísérletezést bátorító szervezeti kultúra ápolására is.
Csupán a felsővezetők 23 százaléka mondta, hogy vállalata számottevő nyomást érezne az iparágon kívülről érkező versenytársak felől. A digitális óriások néhány iparágra rányomják bélyegüket, de fókuszterületükön kívül elsősorban nem ők azok, akik újításaikkal felforgathatják a piacokat. Helyettük a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a kihívást.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.