A felsővezetők tőlük már egyre jobban tartanak

2018. 12. 09., 13:00

A felsővezetők nem az új belépőkben, hanem a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a nagyobb piaci erőt.

Megoszlik a felsővezetők véleménye arról, hogy az üzlet a bejáratott piacokra összpontosít inkább, vagy újak felé fordul – derült ki egy felmérésből, amelyet az IBM Institute for Business Value és az Oxford Economics kutatói készítettek a világ 112 országában 12 854 felsővezető megkérdezésével.

A 20 iparág vezérigazgatóitól, pénzügyi, informatikai, operatív, marketing- és HR-igazgatóitól begyűjtött válaszokat – amelyek 27 százaléka Európából érkezett – az IBM Watson természetes nyelvi osztályozó képességeivel elemezték. (Az intelligens videoanalitikai megoldás algoritmusait részben a Budapest Lab fejleszti.)

A válaszadók 68 százaléka arra számít, hogy a vállalatok az ügyfélélmény javítására még a termékfejlesztésnél is nagyobb hangsúlyt fektetnek. 63 százalékuk pedig abban is biztos, hogy a szervezetek a szerteágazó együttműködés lehetőségeit keresve tovább bővítik partnerhálózatukat – írja a Computerworld.

A szüntelen megújulásra képes vállalatok széles partnerkört alakítottak ki. Gondot fordítanak alkalmazottaik képzésére, a tehetségfejlesztésre, valamint az újítást, a kísérletezést bátorító szervezeti kultúra ápolására is.

Csupán a felsővezetők 23 százaléka mondta, hogy vállalata számottevő nyomást érezne az iparágon kívülről érkező versenytársak felől. A digitális óriások néhány iparágra rányomják bélyegüket, de fókuszterületükön kívül elsősorban nem ők azok, akik újításaikkal felforgathatják a piacokat. Helyettük a pozícióban levő, digitalizációban jártassá váló szereplőkben látják a kihívást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS