Az MNB ajánlásának figyelembe vételére kérte tagjait a Magyar Bankszövetség is.
Magyar Nemzeti Bank: lehetőséget kell biztosítani a személyes ügyintézésre
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől (nemcsak a hitelintézetektől, de a tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől is), hogy – összhangban a kijárási korlátozásról szóló 71/2020 (III.27) kormányrendelet előírásaival – 2020. március 28-ától is biztosítsanak személyes ügyintézést az ügyfelek számára nyitott fiókjaikban, kirendeltségeikben. A jegybank a folyamatos ügyfélkiszolgálásra vonatkozóan ezt az elmúlt napokban a pénzügyi intézményeknek küldött vezetői körlevelekben is jelezte – olvasható az MNB közleményében.
A kormányrendelet értelmében március 28-tól a lakóhely/tartózkodási hely/magánlakás elhagyására csak a jogszabályban meghatározott alapos indokkal kerülhet sor. Ilyen a személyes megjelenést igénylő ügyintézés, többek közt a pénzügyi szolgáltatások fiókokban történő igénybevétele is.
Az elmúlt hetekben – többek között az állampolgárok példás önmegtartóztató magatartásának hatására – ugyanakkor a pénzügyi intézmények személyes ügyfélszolgálatain jelentős mértékben visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény.
A jegybank szerint e helyzetben elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény – saját ügyfeleinek személyes kiszolgálásra vonatkozó tényleges igények alapján – az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (pl. ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 h-kor történő fiókzárással) határoz meg egyes fiókjainál. Ugyancsak mód van arra, hogy a pénzügyi intézmények is válasszák szét korcsoportonként ügyfeleik személyes, a fiókokban történő kiszolgálásának időpontját.
Amennyiben azonban a személyes ügyfélkiszolgálás e megoldásai miatt jelentős számú ügyfélpanasz érkezne az adott piaci szereplővel szemben, akkor annak haladéktalanul vissza kell térnie megszokott nyitvatartási rendjéhez.
A személyes ügyfélfogadás idejéről, s különösen annak megváltozásáról a pénzügyi intézményeknek minden körülmények között valamennyi kommunikációs csatornájukon (az adott fióknál, honlapjukon stb.) egyértelműen tájékoztatniuk kell ügyfeleiket. Ha egy bankfiókban esetleg korlátozott nyitvatartás lép életbe, vagy az időlegesen bezár, fokozottan kell arra figyelni, hogy biztosítsák és folyamatos fenntartsák a környékbeli ATM-hálózatban a megfelelő készpénzmennyiséget.
Az MNB változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek minél nagyobb arányban vegyék igénybe – amennyiben erre lehetőségük van – a személyes ügyintézés helyett az egyszerű, kényelmes, gyors és számos éjjel-nappal elérhető szolgáltatást nyújtó elektronikus csatornákat pénzügyeik intézésére. A jegybank elvárja, hogy a pénzügyi intézmények erről tájékoztassák kommunikációjukban ügyfeleiket.
Bankszövetség: vegyék figyelembe az MNB ajánlásait
Mivel a jegybank szerint elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (pl. ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 h-kor történő fiókzárással) határoz meg egyes fiókjainál, a Magyar Bankszövetség azt kéri tagjaitól, hogy erre figyelemmel állapítsák bankfiókjaik és kirendeltségeik nyitvatartását, és erről ügyfélkörüket tájékoztassák.
A bankszektor arra törekszik, hogy minden régióban legyen a lakosság számára elérhető közelségben nyitva tartó bankfiók. Ezen a héten a bankok a munkatársak átcsoportosításával és átszervezésével az 1956 magyarországi bankfiókból és kirendeltségből 1860 esetben tudták a pénzügyi szolgáltatásokat folyamatosan biztosítani. Az elektronikus pénzügyi szolgáltatások kiválóan teljesítenek, az igénybevételük folyamatosan emelkedik, így elsősorban a bankkártyás fizetést, az internetbankot, a mobilbankot, a videóbankot, az elektronikus levelezést és kapcsolattartást, továbbá szükség esetén a call-centereket javasolja a bankszövetség.
„Társadalmi összefogással, a jogszabályok fegyelmezett követésével, a személyes kapcsolatot biztosító szolgáltatók munkatársainak a védelmével tudjuk azt támogatni, hogy a szolgáltatások minősége fennmaradjon” – zárul a bankszövetség közleménye.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.