Rövidül a bankok nyitvatartása

2020. 03. 27., 17:45

Az MNB ajánlásának figyelembe vételére kérte tagjait a Magyar Bankszövetség is.

Magyar Nemzeti Bank: lehetőséget kell biztosítani a személyes ügyintézésre

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől (nemcsak a hitelintézetektől, de a tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől is), hogy – összhangban a kijárási korlátozásról szóló 71/2020 (III.27) kormányrendelet előírásaival – 2020. március 28-ától is biztosítsanak személyes ügyintézést az ügyfelek számára nyitott fiókjaikban, kirendeltségeikben. A jegybank a folyamatos ügyfélkiszolgálásra vonatkozóan ezt az elmúlt napokban a pénzügyi intézményeknek küldött vezetői körlevelekben is jelezte – olvasható az MNB közleményében.

A kormányrendelet értelmében március 28-tól a lakóhely/tartózkodási hely/magánlakás elhagyására csak a jogszabályban meghatározott alapos indokkal kerülhet sor. Ilyen a személyes megjelenést igénylő ügyintézés, többek közt a pénzügyi szolgáltatások fiókokban történő igénybevétele is.

Az elmúlt hetekben – többek között az állampolgárok példás önmegtartóztató magatartásának hatására – ugyanakkor a pénzügyi intézmények személyes ügyfélszolgálatain jelentős mértékben visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény.

A jegybank szerint e helyzetben elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény – saját ügyfeleinek személyes kiszolgálásra vonatkozó tényleges igények alapján – az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (pl. ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 h-kor történő fiókzárással) határoz meg egyes fiókjainál. Ugyancsak mód van arra, hogy a pénzügyi intézmények is válasszák szét korcsoportonként ügyfeleik személyes, a fiókokban történő kiszolgálásának időpontját.

Amennyiben azonban a személyes ügyfélkiszolgálás e megoldásai miatt jelentős számú ügyfélpanasz érkezne az adott piaci szereplővel szemben, akkor annak haladéktalanul vissza kell térnie megszokott nyitvatartási rendjéhez.

A személyes ügyfélfogadás idejéről, s különösen annak megváltozásáról a pénzügyi intézményeknek minden körülmények között valamennyi kommunikációs csatornájukon (az adott fióknál, honlapjukon stb.) egyértelműen tájékoztatniuk kell ügyfeleiket. Ha egy bankfiókban esetleg korlátozott nyitvatartás lép életbe, vagy az időlegesen bezár, fokozottan kell arra figyelni, hogy biztosítsák és folyamatos fenntartsák a környékbeli ATM-hálózatban a megfelelő készpénzmennyiséget.

Az MNB változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek minél nagyobb arányban vegyék igénybe – amennyiben erre lehetőségük van – a személyes ügyintézés helyett az egyszerű, kényelmes, gyors és számos éjjel-nappal elérhető szolgáltatást nyújtó elektronikus csatornákat pénzügyeik intézésére. A jegybank elvárja, hogy a pénzügyi intézmények erről tájékoztassák kommunikációjukban ügyfeleiket.

Bankszövetség: vegyék figyelembe az MNB ajánlásait

Mivel a jegybank szerint elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (pl. ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 h-kor történő fiókzárással) határoz meg egyes fiókjainál, a Magyar Bankszövetség azt kéri tagjaitól, hogy erre figyelemmel állapítsák bankfiókjaik és kirendeltségeik nyitvatartását, és erről ügyfélkörüket tájékoztassák.

A bankszektor arra törekszik, hogy minden régióban legyen a lakosság számára elérhető közelségben nyitva tartó bankfiók. Ezen a héten a bankok a munkatársak átcsoportosításával és átszervezésével az 1956 magyarországi bankfiókból és kirendeltségből 1860 esetben tudták a pénzügyi szolgáltatásokat folyamatosan biztosítani. Az elektronikus pénzügyi szolgáltatások kiválóan teljesítenek, az igénybevételük folyamatosan emelkedik, így elsősorban a bankkártyás fizetést, az internetbankot, a mobilbankot, a videóbankot, az elektronikus levelezést és kapcsolattartást, továbbá szükség esetén a call-centereket javasolja a bankszövetség.

„Társadalmi összefogással, a jogszabályok fegyelmezett követésével, a személyes kapcsolatot biztosító szolgáltatók munkatársainak a védelmével tudjuk azt támogatni, hogy a szolgáltatások minősége fennmaradjon” – zárul a bankszövetség közleménye.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 02., 13:23
A Via Credit pályázati tanácsadó öt közvetlen brüsszeli pályázati lehetőségre hívja fel a vállalatok figyelmét. Van idő a felkészülésre: a beadásra kettő-négy hónap áll a vállalatok rendelkezésére.
2022. 08. 04., 09:17
Azt hiszem, kezdő munkavállalóként nincs fontosabb feladatunk, mint találni egy jó főnököt és tanulni tőle. Örülök, hogy nekem annak idején ez megadatott – mondta az Üzletemnek Jancsár Gergely, az SAP Közép-Kelet-Európai Régiójának fenntarthatósági vezetője.
2022-08-06 15:19:53
Az Agrárminisztérium kidolgozta annak a 3 milliárd forint értékű támogatásnak a koncepcióját, amely a történelmi léptékű aszály miatt ellátási gondokkal küzdő állattartók tömegtakarmány szállítási költségeinek finanszírozásában nyújt segítséget.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS