A magyarok közel 80 százaléka nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

2021. 02. 03., 16:45

Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány – derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.

A régióban a választ adók 77 százaléka számolt be arról, hogy vásárlásai egy részét nem tudja beazonosítania a tranzakció történetben. Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő. Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek érzi magát, 12 százalék pedig tehetetlennek.

Az adatok hasonlóak Magyarországon is: a válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

A nemzetközi adatok szerint azok, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék). A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalékuk legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalékuk pedig a kereskedőt.

A magyar válaszadók 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának.

Arról is tájékoztattak, hogy a Mastercard és az Ethoca új digitális banki megoldása részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.

Az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő ingyenesen feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon.

A felmérés résztvevői megerősítették: szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A magyar kártyabirtokosok számára a leghasznosabbak a közlemény szerint: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).

A kutatást 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercardnak, 3300, 18-60 éves banki felhasználó segítségével, a következő országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-29 14:20:31
Példaértékű gazdasági ökoszisztémát jelent Zalaegerszegen a felsőoktatás, az ipar, a vállalkozók és az önkormányzat együttműködése, amelynek révén a város régiós jelentőségre tehet szert a járműipari kutatás-fejlesztés terén – hangzott el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége által Zala vármegyében a közelmúltban megrendezett elnökségi ülésén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS