Olasz fagyigyártókat sikerült leköröznie a magyar cégnek

2021. 07. 31., 17:00

Nagy érdeklődés mellett zajlott ebben az évben az Év Fagylaltja verseny, ahol külön mérettették meg magukat a cukrászdák és az alapanyaggyártók is. Az utóbbi kategóriában főleg nemzetközi cégek képviseltetik magukat, idén mégis hazai győztest köszönthettünk.

A békéscsabai Bíborka nyerte el idén az Év Fagylaltja címet a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének versenyén, ahol nem kevesebb, mint 63 kézműves fagyigyártó nevezett a saját alkotásával.

A hagyományos, jó minőségű kézműves fagyit népszerűsítő verseny idén a megszokott fesztivál helyett régiós eldöntőkkel zajlott, majd az Ipartestület székházában került sor a döntőre. A cukrászokból, szakácsokból és gasztroszakemberekből álló szakmai zsűri elsősorban nem újdonságokat igyekezett felkutatni, inkább az íz, állag és megjelenés szempontjai alapján döntött. 

Az idei aranyérmes Bíborka fagyi egy békéscsabai cukrász, Fehér Gergő alkotása: helyi alapanyagokból készül, a bele kerülő chili például újkígyósi. A szeder és a csoki tökéletes elegyet alkot a fagyiban, amit a Cafe One kávézóban bárki megkóstolhat.

Második helyen a balzsamos sült áfonya végzett lágy kecskesajttal, ez Koncz Andrea munkája, amivel a gödöllői Sissi Fagylaltozóban találkozhatunk.

A versenyen a cukrászdák mellett az alapanyaggyártók is külön kategóriában indulnak, hiszen ők is nagyban hozzájárulnak a Magyarországon kapható fagyik minőségéhez. A 17 versenyző közül idén Kádár Ferenc mestercukrász műve, a fehérkávé, sós karamell fagyi nyerte el az aranyérmet. Az alapanyagot az M-Gel Hungary Kft. biztosította:

„Az alapanyaggyártóknak azért van kiemelt szerepe, mert ezek a cégek sokszor befolyásolják a trendeket, gyakran állnak elő új megoldásokkal vagy lehetőségekkel” – mondja Gangel András, a cég vezető munkatársa.

Idén nem értékelték külön a mentes termékeket, helyette azonban egy új kategória is indult az Egy a természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás tiszteletére. Ebben olyan fagyikkal lehetet nevezni, amelyek fő összetevői Magyarország erdeiben és mezein is megtalálhatók. Az első helyet a dunaföldvári Marcipán Cukrászda és Nagy László rozmaringos-málnás étcsokoládé fagylaltja nyerte el. 

A nyertes fagyik általában évekig benn maradnak a kínálatban, így attól sem kell tartanunk, hogy esetleg lemaradunk róluk.

Magyar nyertes a nemzetközi porondon

Az alapanyag kategóriában általában globális méretű világcégekről beszélhetünk, amelyek mintegy 85 százaléka olasz, emellett csupán néhány magyar gasztrojégkrém van jelen a piacon. Már csak ezért is nagy szó, hogy a magyar tulajdonú családi vállalkozás, az M-Gel idén is nyerni tudott, sőt, az elmúlt 3 évben mindig dobogós helyezéssel végzett a versenyen. 

A száz fős cég egyik szegmense a fagylalt alapanyag forgalmazás, emellett cukrászati, sütőipari és lakossági termékekkel is foglalkoznak. Tavaly Yuzu- mangó-karamell fagyijuk hozta el az ezüstérmet a gyártói kategóriában, míg 2019-ben “pisztácia parajd fűszerével” nevű, tejmentes, cukormentes fagylaltjuk nyert aranyérmet. Utóbbi a tihanyi Erzsike Fagyizóban a mai napig megkóstolható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS