Folyamatosan csökkenti ökológiai lábnyomát a Creppy

Folyamatosan csökkenti ökológiai lábnyomát a Creppy
2021. 07. 01., 19:30

2021. július 1-jétől lép életbe az egyszer használatos műanyagokat kivezető rendelet. A friss műanyagtilalom rengeteg vendéglátóhelyet érint, és arra ösztönzi az éttermek üzemeltetőit, hogy inkább környezetbarát, többször használatos termékeket részesítsenek előnyben. A zöld megoldások terén élenjáró Creppy – megelőzve a rendeletet – egy évvel ezelőtt bevezette a 100 százalékban lebomló csomagolóanyagok használatát.

Jelenleg több mint 150 millió tonna műanyag szennyezi a világ óceánjait, melynek 70 százalékát az eldobható műanyag termékek teszik ki. Ezzel a műanyaghulladék környezetre gyakorolt hatása olyan mértéket öltött, amely az egész ökoszisztémát veszélybe sodorja. Éppen ezért az Európai Unió 2019. májusában fogadta el az egyszer használatos műanyagokat tiltó irányelvet, melynek a nemzeti jogszabályokba való bevezetését 2021-es határidővel várja a tagállamoktól.

Ennek értelmében 2021. július 1-jétől hazánkban is kivezetésre kerülnek többek között a következő termékek:

• egyszer használatos evőeszközök és tányérok
• műanyag szívószálak
• fülpiszkálók
• léggömbök pálcikái
• és az oxidatív úton lebomló műanyag termékek

A magyar jogszabály, túlteljesítve az uniós előírást, kiterjed továbbá a műanyag zacskók használatának korlátozására is.

Örökzöld törekvések

A Creppy elkötelezett híve a környezetünk megóvásának, és rendkívül fontosnak tartja, hogy életterünk, a bennünket körülvevő világ egészségesebb legyen. Éppen ezért döntöttek úgy a népszerű Creppy PalacsintaHáz tulajdonosai, hogy már tavaly bevezetik a 100%-ban lebomló csomagolóanyagok használatát.

„A szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékos berendezések, eszközök használata már több mint 5 éve kiemelt fontossággal bír a Creppynél. Szerettük volna azonban az ökológia lábnyomunkat még inkább csökkenteni, ezért tettük le a voksunkat a 100 százalékban lebomló csomagolóanyagok használata mellett” – mondta Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz és a Creppy Franchise alapító tulajdonosa.

A díjnyertes franchise 2020 eleje óta állt át a 100 százalékban komposztálódó csomagolóanyagok felhasználására, amely a világjárvány időszakában hatalmas terhet vett le a környezet válláról. Míg egy egyszer használatos műanyag doboz lebomlási ideje több mint 500 évre tehető, egy növényi alapú, komposztálható műanyag tároló közel 100 nap alatt teljesen lebomlik.

„Az elviteles dobozok száma a lezárások idején átlagosan havi 3000-3500 darab volt, ami az újranyitások alatt sem csökkent eddig 2500 alá. Így külön öröm számunkra, hogy még a pandémia előtt megújultunk, ezzel is mérsékelve a környezetünk műanyag terhelését” – teszi hozzá Oszlánczi Réka.

Az egyszer használatos műanyagok kivezetése mellett lényeges szempont volt az is, hogy a szalvéták és az evőeszköz alátétek fenntartható forrásból származzanak. Az egységekben található kéztörlők és szalvéták újrahasznosított rostanyagokból, illetve cellulózból készülnek, amelyek 100 százalékban fenntartható erdőkből származnak.

Az igazi műanyagmentes július

A műanyagmentes júliust (Plastic Free July) 2011-ben hirdette meg először az ausztráliai Műanyagmentes Alapítvány (Plastic Free Foundation). Magyarország 2018-óta csatlakozik a kezdeményezéshez, amely során 170 ország társaságában emberek millióit buzdítják az egyszer használatos műanyag termékek mellőzésére. Mivel az idei évben egybeesik a műanyagmentes jogszabály életbe lépésével, a csatlakozók egy igazán rendhagyó környezetvédelmi esemény részesei lehetnek.

„Véleményem szerint fontos, hogy minden ember a lehetőségeihez mérten próbáljon tenni a környezet érdekében. A műanyagmentes júliust egy nagyon jó kezdeményezésnek gondolom, ahol a mindennapi szokásainkat picit átgondolva, hatalmas lépéseket tehetünk egy zöldebb jövő érdekében. Ezért támogatjuk az idén is az eseményt” – emeli ki Oszlánczi Réka.

Ha a Creppyhez hasonlóan szeretnénk csatlakozni a műanyagmentes júliushoz, illetve a környezetbarát életmódot részesítjük előnyben, Oszlánczi Réka véleménye szerint érdemes elsőként a vásárlási szokásainkat megreformálni. Amennyiben előtérbe helyezzük a papír vagy üveg csomagolást, illetve a gazdaságosabb, nagyobb kiszerelést választjuk a termékekből, azzal máris tettünk egy lépést a környezettudatosság felé vezető úton.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS