Folyamatosan csökkenti ökológiai lábnyomát a Creppy

Folyamatosan csökkenti ökológiai lábnyomát a Creppy
2021. 07. 01., 19:30

2021. július 1-jétől lép életbe az egyszer használatos műanyagokat kivezető rendelet. A friss műanyagtilalom rengeteg vendéglátóhelyet érint, és arra ösztönzi az éttermek üzemeltetőit, hogy inkább környezetbarát, többször használatos termékeket részesítsenek előnyben. A zöld megoldások terén élenjáró Creppy – megelőzve a rendeletet – egy évvel ezelőtt bevezette a 100 százalékban lebomló csomagolóanyagok használatát.

Jelenleg több mint 150 millió tonna műanyag szennyezi a világ óceánjait, melynek 70 százalékát az eldobható műanyag termékek teszik ki. Ezzel a műanyaghulladék környezetre gyakorolt hatása olyan mértéket öltött, amely az egész ökoszisztémát veszélybe sodorja. Éppen ezért az Európai Unió 2019. májusában fogadta el az egyszer használatos műanyagokat tiltó irányelvet, melynek a nemzeti jogszabályokba való bevezetését 2021-es határidővel várja a tagállamoktól.

Ennek értelmében 2021. július 1-jétől hazánkban is kivezetésre kerülnek többek között a következő termékek:

• egyszer használatos evőeszközök és tányérok
• műanyag szívószálak
• fülpiszkálók
• léggömbök pálcikái
• és az oxidatív úton lebomló műanyag termékek

A magyar jogszabály, túlteljesítve az uniós előírást, kiterjed továbbá a műanyag zacskók használatának korlátozására is.

Örökzöld törekvések

A Creppy elkötelezett híve a környezetünk megóvásának, és rendkívül fontosnak tartja, hogy életterünk, a bennünket körülvevő világ egészségesebb legyen. Éppen ezért döntöttek úgy a népszerű Creppy PalacsintaHáz tulajdonosai, hogy már tavaly bevezetik a 100%-ban lebomló csomagolóanyagok használatát.

„A szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékos berendezések, eszközök használata már több mint 5 éve kiemelt fontossággal bír a Creppynél. Szerettük volna azonban az ökológia lábnyomunkat még inkább csökkenteni, ezért tettük le a voksunkat a 100 százalékban lebomló csomagolóanyagok használata mellett” – mondta Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz és a Creppy Franchise alapító tulajdonosa.

A díjnyertes franchise 2020 eleje óta állt át a 100 százalékban komposztálódó csomagolóanyagok felhasználására, amely a világjárvány időszakában hatalmas terhet vett le a környezet válláról. Míg egy egyszer használatos műanyag doboz lebomlási ideje több mint 500 évre tehető, egy növényi alapú, komposztálható műanyag tároló közel 100 nap alatt teljesen lebomlik.

„Az elviteles dobozok száma a lezárások idején átlagosan havi 3000-3500 darab volt, ami az újranyitások alatt sem csökkent eddig 2500 alá. Így külön öröm számunkra, hogy még a pandémia előtt megújultunk, ezzel is mérsékelve a környezetünk műanyag terhelését” – teszi hozzá Oszlánczi Réka.

Az egyszer használatos műanyagok kivezetése mellett lényeges szempont volt az is, hogy a szalvéták és az evőeszköz alátétek fenntartható forrásból származzanak. Az egységekben található kéztörlők és szalvéták újrahasznosított rostanyagokból, illetve cellulózból készülnek, amelyek 100 százalékban fenntartható erdőkből származnak.

Az igazi műanyagmentes július

A műanyagmentes júliust (Plastic Free July) 2011-ben hirdette meg először az ausztráliai Műanyagmentes Alapítvány (Plastic Free Foundation). Magyarország 2018-óta csatlakozik a kezdeményezéshez, amely során 170 ország társaságában emberek millióit buzdítják az egyszer használatos műanyag termékek mellőzésére. Mivel az idei évben egybeesik a műanyagmentes jogszabály életbe lépésével, a csatlakozók egy igazán rendhagyó környezetvédelmi esemény részesei lehetnek.

„Véleményem szerint fontos, hogy minden ember a lehetőségeihez mérten próbáljon tenni a környezet érdekében. A műanyagmentes júliust egy nagyon jó kezdeményezésnek gondolom, ahol a mindennapi szokásainkat picit átgondolva, hatalmas lépéseket tehetünk egy zöldebb jövő érdekében. Ezért támogatjuk az idén is az eseményt” – emeli ki Oszlánczi Réka.

Ha a Creppyhez hasonlóan szeretnénk csatlakozni a műanyagmentes júliushoz, illetve a környezetbarát életmódot részesítjük előnyben, Oszlánczi Réka véleménye szerint érdemes elsőként a vásárlási szokásainkat megreformálni. Amennyiben előtérbe helyezzük a papír vagy üveg csomagolást, illetve a gazdaságosabb, nagyobb kiszerelést választjuk a termékekből, azzal máris tettünk egy lépést a környezettudatosság felé vezető úton.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS