385 millió eurós támogatás az „európai társadalom lelkének”

2022. 01. 17., 08:55

Az Európai Bizottság elfogadta a Kreatív Európa 2022. évi munkaprogramját; a program a 2021 évit közel 100 millió euróval meghaladó, mintegy 385 millió eurós költségvetésből fogja növelni a kreatív és kulturális partnereknek nyújtott támogatást.

A Kreatív Európa program számára 2021 és 2027 között rendelkezésre álló teljes költségvetés mintegy 2,4 milliárd eurót tesz ki, ami a 2014–2020-as időszakhoz képest 63 százalékos növekedést jelent. A kulturális és kreatív ágazatok mindig is az európai élet sokszínűségét gazdagították, és hozzájárultak Európa társadalmi kohéziójához és sokszínűségéhez, valamint gazdaságához, az EU teljes GDP-jének 4,2 százalékát és az uniós munkaerő 3,7 százalékát téve ki – olvasható a Bizottság közleményében.

A program kulturális ága új felhívásokat és kezdeményezéseket fog magában foglalni a zene, a kulturális örökség, az előadó-művészet és az irodalom területén. Emellett mobilitási programot indít, amely lehetőséget kínál a művészeknek, alkotóknak vagy kulturális szakembereknek arra, hogy szakmai fejlődés vagy nemzetközi együttműködés céljából külföldre utazzanak, ott új közönségeket találjanak, továbbá koprodukciókban és közös alkotási folyamatokban vegyenek részt, vagy bemutassák műveiket.

MEDIA ág az audiovizuális ágra összpontosít, és 2022-ben számos újdonságot vezet be, így támogatni fogja az innovatív videojátékok és a virtuális valósággal kapcsolatos tapasztalatok fejlesztésének finanszírozását. A „MEDIA 360 fok” elnevezésű új fellépés olyan vezető ipari fórumokat fog megcélozni, amelyek a teljes audiovizuális értéklánc mentén együttműködnek a vállalkozásokkal. Az innováció további fellendítése érdekében bevezetésre kerül a „Media Market Gateway” az ígéretes induló vállalkozások számára. A filmfesztiválok közötti együttműködést hálózatokon keresztül fogják szorosabbá tenni.

szektorközi ág növelni fogja a „kreatív innovációs labor” finanszírozását a több kreatív ágazatot érintő közös innovációs projektek számára, hozzájárulva az új európai Bauhaushoz is. Emellett a médiaszabadság előmozdítását célzó kiegészítő intézkedések révén a hírmédia támogatását is kiszélesíti.

A Kreatív Európa program a kulturális és kreatív ágazatokat érintő kulcsfontosságú kérdésekkel is foglalkozni fog. A MEDIA által finanszírozott projektek keretében zöldítési és sokszínűségi, többek között a nemek közötti egyensúlyra irányuló stratégiákat is végre kell hajtani. A Kreatív Európa ezért jelentős mértékben hozzá fog járulni a Bizottság fenntarthatósággal és társadalmi befogadással kapcsolatos politikai prioritásaihoz. A program további uniós prioritásokra kiterjedő kezdeményezéseket is magában fog foglalni, így például az antiszemitizmus elleni küzdelemre és a zsidó élet előmozdítására irányuló uniós stratégiához vagy az ifjúság európai évéhez való hozzájárulást.

CulturEU

CulturEU egy nemrégiben elindított online útmutató, amelyből az ágazat résztvevői a rendelkezésükre álló valamennyi uniós finanszírozásról tájékozódhatnak. Az interaktív weboldal 21 különböző uniós program – köztük a Kreatív Európa és a Horizont Európa, a strukturális alapok és az InvestEU – összesen 75 finanszírozási lehetőségét gyűjti egybe.

„Az európai társadalom lelke”

Marija Gabriel, az innovációért, a kutatásért, a kultúráért, az oktatásért és az ifjúságért felelős biztos így nyilatkozott: „A kulturális és kreatív ágazatok az európai társadalom lelke. Tudjuk, hogy az elmúlt két évben mennyi viszontagságnak voltak kitéve. A Kreatív Európa program 2022-es költségvetése minden eddiginél nagyobb lesz. Az EU kiáll ezen ágazatok mellett, hogy támogassa fellendülésüket, kreatív folyamataikat és innovációs potenciáljukat. Felkérjük a művészeket, alkotókat és kulturális szakembereket, hogy ismerkedjenek meg és éljenek a Kreatív Európa által kínált számos finanszírozási lehetőséggel.”

Thierry Breton, a belső piacért felelős biztos hozzátette: „2022-ben fokozzuk a Covid19-válság által súlyosan érintett európai kulturális és kreatív ágazatnak nyújtott támogatásunkat – a moziktól a fesztiválokig. A Kreatív Európa programmal 226 millió eurót fogunk mozgósítani az audiovizuális ágazat számára és 35 millió eurót az ágazatközi együttműködésre, beleértve a hírmédiát is. Ilyen mértékű támogatásra eddig nem volt példa. A Kreatív Európa program beruház a digitális technológiákkal és az új tartalomtípusokkal kapcsolatos innovációba, a csúcskategóriás televíziós sorozatoktól a virtuális valóságig. A tömegtájékoztatás szabadságának az EU-ban való védelmére irányuló erőfeszítéseink részeként támogatjuk az újságírási partnerségeket, megerősítjük a szakmai normákat és előmozdítjuk a médiaműveltséget.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS