Utazás: Horvátország fölényesen nyerte a nyár első felét a magyaroknál

2023. 07. 24., 09:13

Utcahosszal megelőzött Horvátország minden más úti célt a magyarok körében a nyár eddig eltelt részében az utasbiztosítási adatok alapján. A dobóra még Olaszország és Görögország fért fel. Az utak átlagos hossza 7 napra nőtt, a legdrágább biztosításért közel 200 ezer, a legolcsóbbért 510 forintot fizettek – derül ki a Bank360.hu összesítéséből.

Ahogy beköszöntött az iskolai nyári szünet, ismét Horvátország lett a legkedveltebb utazási célpont a Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával megkötött utasbiztosítási szerződések adatai alapján: az összes biztosítás 28 százalékát oda igényelték a nyaralók 2023. június 1. és július 19. között. A kiutazók körében annyira népszerű a délnyugati szomszédunk, hogy a második helyezett Olaszországba fele annyian (14 százalék), a harmadik helyezett Görögországba (9 százalék) pedig harmad annyian utaztak el, illetve fognak hamarosan elutazni, mint Horvátországba.

A téli-tavaszi kedvenc Ausztria ezúttal a negyedik helyre szorult (5 százalék), megelőzve Spanyolországot és Romániát (4-4 százalék). Az egzotikus célországok között – ahová szintén kötöttek június-júliusban utasbiztosítást – feltűnik a karib-tengeri Curacao és Grenada, a kelet-afrikai Tanzánia és Seychelle-szigetek vagy az indiai-óceáni Maldív-szigetek és Indonézia is.

Átlagosan egy hetet nyaralunk

Az utazások hossza megnőtt, a tavaszi 4-5 nap helyett most a legtöbben, minden ötödik utas 8 napot tölt el aktív vagy passzív pihenéssel. Az utazások átlagos hossza 7,2 nap volt a június 1. és július 19. között megkötött biztosítási szerződések alapján. A leghosszabb idejű szerződést egy három hónapos, városnézős utazásra igényelték az USA-ba, több mint 100 ezer forintért, egy személy részére.

Tiszta erőből nyár

A legtöbben tengerparti nyaralásra indultak (61 százalék). A már említett tengerparti országok mögött ott van a sorban az egyre népszerűbb Törökország és Bulgária is. Városnézést – ami tavasszal a legkedveltebb program volt – most a kiutazók 28 százaléka tervezett, és ehhez alakította az utasbiztosítását. A biztosítást csupán néhány perc alatt online megköthetjük akár az utazás napján, amivel élnek is a nyaralók: a Bank360.hu kalkulátorával június-júliusban létrejött szerződések 16 százalékát az utazás napján kötötték. A legtöbben - az utazók harmada - az indulás előtti napon szerződött; többnyire két személy részére igényelték a biztosítást. A nyaralók fele autóval indult útnak, 37 százalék repülővel, 11 százalék busszal vagy vonattal, és 2 százalék motorkerékpárral.

A legdrágább biztosítás a Dél-Afrikai Köztársaságban nyújt védelmet

A legdrágább biztosítást, valamivel kevesebb mint 200 ezer forintért, több személy nevére kötötték egy extrém sportolási célú, tíz napos dél-afrikai utazásra. Az Amerikai Egyesült Államokba számos százezer forint feletti szerződés jött létre, ezek több hetes vagy hónapos, fele-fele arányban üzleti vagy városnézős utazások.

A legolcsóbb biztosításokat 510 forintért egynapos ausztriai utakra igényelték buszos vagy vonatos közlekedéssel. A megkötött biztosítások átlagos díja 12 245 forint, az egy főre eső díj mintegy 5000 forint volt.

A magyarok tavaly tavasszal és nyáron, azaz a második és a harmadik negyedévben Ausztriába utaztak a legtöbbet, ott is töltötték el a legtöbb időt és költötték el a legtöbb pénzt (mintegy 100 milliárd forintot) a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Az összes kint tartózkodási idő meghaladta az ötmillió napot.

A szintén népszerű Horvátországban és Németországban több mint hárommillió napot, Görögországban és Szlovákiában pedig 2,6-2,6 millió napot töltöttek a kiutazók. A többnapos utazások célja leggyakrabban szabadidős tevékenység, szórakozás vagy egészségmegőrzés volt, míg az egynapos utaké nagyjából fele-fele arányban munkavégzés, illetve szabadidős tevékenység és egészségmegőrzés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS