Netrisk: nőtt a személysérüléssel járó balesetek száma tavaly

Netrisk: nőtt a személysérüléssel járó balesetek száma tavaly
2023. 03. 27., 11:08

Több mint 3 százalékkal 14 679-re nőtt a múlt évben a személysérüléssel járó balesetek száma. Mindössze öt vármegyében javult a helyzet, a többiben és Budapesten viszont rosszabb lett. A személysérüléses balesetek több mint fele pedig gyorshajtás vagy az elsőbbségre vonatkozó szabályok megsértése miatt következett be – közölte a hivatalos rendőrségi adatok alapján a Netrisk. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a kirívó szabálysértések esetén, például ittasan vagy kiemelkedő sebességtúllépéssel okozott balesetnél még a casco sem fedezi a kárt. A cascobiztosítások átlagdíja márciusban egyébként 138 ezer forint volt.

Sok baleset történt az utakon a múlt év során és a gyorshajtás mellett az elsőbbségadás jelenti a legfőbb problémát – derült ki a Netrisk.hu hivatalos rendőrségi adatokon alapuló összeállításából.

A fővárosban és a legtöbb vármegyében rosszabb lett a helyzet

A múlt év során 14 679 személysérüléssel járó közúti baleset történt, ami 3,1 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbival összevetve. Budapesten és a vármegyék többségében 0,2–15,6 százalékkal nőtt a balesetek száma. Mindössze Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén, Fejér, Jász-Nagykun-Szolnok, Somogyvármegyében csökkent a számuk, mégpedig 1,4-9,5 százalékkal.

„Az adatok értékelésekor figyelembe kell venni, hogy ezekben csak a személysérüléssel járó balesetek szerepelnek. Emellett vannak a kisebb, például koccanásos balesetek is, amelyekben nem sérül meg senki és csak vagyoni kár keletkezik. Ezek számára nincs pontos adat, egyrészt a biztosítók külön kezelik azokat, másrészt vannak olyan balesetek, amelyek során az érintettek a helyszínen megegyeznek a kártérítésről. Utóbbiakra jellemzően akkor van példa, ha az egyik fél kifizeti a másik kárát, ahelyett, hogy a kötelező biztosítója állna helyt. Így mentesül attól, hogy a bonus-malus rendszerbe lejjebb kerüljön, ami magasabb biztosítási díjat jelentene a következő évben” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

A gyorshajtók okozták a legtöbb balesetet

Tavaly a személysérüléses balesetek 28 százaléka gyorshajtás, 26 százalékuk pedig az elsőbbségadásra vonatkozó szabályok megszegése miatt következett be.

„Az ilyen balesetek több mint felét a sebességtúllépés és az elsőbbség meg nem adása okozza. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a hivatalos statisztika csak a baleset fő okát mutatja be, előfordulhatnak olyan esetek, amikor a balesetben érintettek is megszegtek különböző szabályokat” – tette hozzá Besnyő Márton.

A szakember arra is felhívta az autósok figyelmét, ha valaki szabálytalan vezetéssel okozott balesetet, akkor a biztosító nem fizet minden esetben, még akkor sem, ha cascója van az autósnak. „Ez kirívó szabálytalanságoknál képzelhető el, például jelentős sebességtúllépés vagy ittas vezetés esetén. Ráadásul előfordulhat, hogy a baleset okozójának számolni kell további kiadásokkal, például sérelemdíjat kell fizetnie a vétlen autós számára” - fogalmazott a szakember.

Alapesetben, ha nincs súlyos szabálytalanság, akkor a cascobiztosítás az autós saját hibájából történt balesetből fakadó kár nagy részét fedezi. Az átlagos cascodíj a Netrisknél idén márciusban 138 ezer forint volt, míg tavaly 121 ezer forintot tett ki ugyanebben az időszakban.

A felvételen összeroncsolódott személyautó az 5301-es úton, a Bács-Kiskun vármegyei Páhinál. Vasárnap este a jármű letért az útról és árokba csapódott. A balesetben egy ember meghalt, ketten megsérültek.

(Fotó: MTI/Donka Ferenc)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS