Ismét nyereséges a CIG Pannónia Biztosító

2021. 02. 24., 17:00

Dinamikusan növekvő nyereség az élet szegmensben, csökkenő veszteség a nem-élet szegmensben 2020-ban a CIG Pannónia Biztosítónál. Nemzeti biztosítóként új stratégiával cél az erőteljes növekedés mindkét területen – derül ki a vállalat tőzsdei gyorsjelentéséből.

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. közzétette a 2020. negyedik negyedéves, nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését. Összességében elmondható, hogy a 2020. évben a Kibocsátó és konszolidációba bevont vállalatai, mint CIG Pannónia Csoport  adózott eredménye 735 millió forint nyereség (2019 összehasonlító periódusában 639 millió forint veszteség), teljes átfogó jövedelme 359 millió forint nyereség volt.

Az adózott eredmény (1 374 millió forinttal való) növekedése 2019-es évhez képest két jelentős oknak volt köszönhető. A nem-élet szegmens egyedi adózott eredményének vesztesége jelentősebb mértékben csökkent az összehasonlító periódus veszteségéhez mérve, az élet szegmens ugyanakkor egyedi jelentős nyereségre tett szert a 2020. évben.

A biztosítási díjbevétel az összehasonlító periódus díjbevételénél 3 százalékkal kevesebb, 19 319 millió forint. A díjbevétel változásában és az értékesítésben tapasztalható kisebb mértékű csökkenés elsősorban a Covid-19 által okozott hatásokkal magyarázható, ugyanakkor a jelentésből az látszik, hogy a Csoport díjbevételeire eddig a járvány nem gyakorolt jelentős hatást, illetőleg e hatásokat olyan eszközökkel kezeli, amelyek alkalmasak arra, hogy a válság a legkevésbé érintse negatívan a bevételek alakulását, ugyanakkor elfogadható alternatívát jelentsen megoldásaival a fizetési nehézségekkel küzdő ügyfelek számára.

A Kibocsátó saját tőkéje a 2019. év végi 13 601 millió forintról 13 969 millió forintra emelkedett 2020-ban. A CIG Pannónia Életbiztosító pénzügyileg stabil, fundamentumai biztosak, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 337 százalék. A nem-élet üzletág szavatolótőke megfelelése 126 százalék. A konszolidált tőkemegfelelés 336 százalék.

Fontos és előremutató eleme a Jelentésnek, hogy az általa felölelt időszakában megkezdődött egy tényekre alapított stratégiai munka, amely a Csoport működését új dimenzióba kívánja helyezni és ezen új keretben nemzeti biztosítóként kívánja kihasználni a működésében rejlő növekedési potenciált.

Ennek a munkának egyik eleme nevesített a Jelentésben, jelesül az, hogy a 2020. év negyedik negyedévében az MNB által meghatározott helyreállítási tervben előírtakat teljesítve, és a szavatolótőkét stabilizálva a Csoport lépéseket tett a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) működésének újraindítására. Az operatív tervezés így a nem-élet szegmens és a maradó állományok mellett 2021-től új termékek fejlesztését és értékesítését is tervbe vette.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS