Hány napra szólnak, mennyibe kerülnek az utasbiztosítások?

2023. 07. 14., 10:08

A nyaraló magyarok 85 százaléka repülővel vagy autóval ment vakációzni júniusban, legalábbis az utasbiztosítási adatok szerint – közölte a Netrisk. Az utazási kedv a megkötött biztosítások száma alapján közel 30 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában éves összevetésben. Az utasbiztosítások átlagdíja pedig 0,6 százalékkal emelkedett a Netrisknél ebben az időszakban.

Nőtt az utasbiztosítások száma a nyári szezon elején – olvasható a Netrisk friss összeállításában. Az idei első félévben közel 30 százalékkal nőtt a kötések száma éves szinten a Netrisknél, csak júniusban pedig több mint 30 ezer darab utasbiztosítási szerződést kötöttek a vakációra indulók a biztosítási alkuszon keresztül.

Nőtt az autós utazások aránya

A Netrisk adataiból kiderül az is, hogy az utasbiztosítások 85 százalékát autós és repülős utakra kötötték júniusban az érintettek. A múlt évhez képest változás, hogy tavaly júniusban az „autósok” és a „repülősök” aránya 30 és 50 százalékos volt, míg az idén 41-44 százalék, tehát az autós utazások aránya 41 százalékra emelkedett. Az utasbiztosítások 30 százalékát júniusban tengerparti nyaralásra kötötték, és ugyancsak 30 százalék a külföldi városlátogatások aránya, azaz ezek a legnépszerűbb alternatívák az utasbiztosítást kötők körében.

A júniusi utasbiztosításokat átlagosan alig több mint 6 napra kötötték. Az autós nyaralások esetében kevesebb mint 7 napról volt szó, a buszos, vonatos utakon alig több mint 5 napos nyaralásokat vállaltak a külföldre látogatók. A repülős utaknál már majdnem 8 nap az átlag. A hajós utak a leghosszabbak, ezeknél 9 napra szól a biztosítás.

Visszafogott drágulás

„Bár az árak emelkedése, a magas infláció a mindennapokban jól látszik, az utasbiztosításoknál visszafogott növekedésről beszélhetünk. A díjak idén átlagosan mindössze 0,6 százalékkal nőttek a Netrisk oldalain az erős versenynek és a széles termékpalettának köszönhetően, míg a piacon 7 százalékos növekedés volt jellemző. Az idén júniusban pedig az utasbiztosítások átlagdíja elérte a 12 ezer forintot” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Fontos azonban, hogy a biztosítók többféle utasbiztosítási csomagot kínálnak, különböző kiegészítő szolgáltatásokkal, a díjak pedig eltérőek. Nem mindegy, hogy milyen utazásról van szó, más utasbiztosítás kell egy hétvégi városlátogatáshoz, egy tengerparti nyaraláshoz vagy extrém sporthoz.  Éppen ezért érdemes körülnézni a palettán és a legmegfelelőbb ár/érték arányú biztosítást választani a vakációhoz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS