Fellendítette a biztosításkötési szándékot a világjárvány

2021. 10. 05., 18:30

Hatalmas verseny kezd kialakulni a biztosítási piacon az újfajta digitális szereplők nyújtotta biztosítási szolgáltatások, valamint a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítók között. A technológiai fejlődés és innováció a két legfontosabb szempont, amelyet a biztosítók nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha szeretnék megőrizni versenyképességük.

Egyre éleződik a verseny a biztosítási piacon az újgenerációs digitális szereplők és a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítótársaságok között – áll a Capgemini és az Efma nemrég megjelent World InsurTech Report 2021 című tanulmányában. Az „újhullámos” biztosítók ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezzel a trenddel kell lépést tartaniuk a „hagyományos” biztosítóknak: további erőfeszítéseket kell tenniük a technikai fejlesztések területén, akár az InsurTech-ek partnerségével vagy megvásárlásával. Kívülállókból részeseivé kell, hogy váljanak a digitalizációnak, amennyiben szeretnék bebiztosítani a helyüket a piacon – emeli ki a jelentés. 

A kutatás szerint a technológiai óriások és az InsurTech cégek példátlan módon erősítik digitális képességeiket, tovább növelve ezzel vezető szerepüket az innováció élvonalában. A 2018-2020 közötti időszakot tekintve 2020-ban a világ legnagyobb technológiai vállalatainak és autógyártóinak egy kis része, a világ 30 legnagyobb biztosítójának - teljes tőkepiaci érték - közel 2,5-szeresét teremtette elő. 2020 végére a tőzsdén jegyzett InsurTech cégek teljes tőkepiaci értéke meghaladta a 22 milliárd dollárt. Az InsurTech iparág elképesztően gyorsan fejlődik, ezzel kell lépést tartaniuk a biztosítóknak. 

A „CARE” a titka mindennek

A COVID-19 világjárvány nagyban átalakította a biztosítási piacot is, különösen a biztosításkötési szándékot tekintve, az ugyanis 7 százalékkal nőtt az utóbbi időszakban. Az ügyfelek azonban egyre inkább a jobb „CARE"-t (Convenience, Advice, REach) kínáló biztosítók felé fordulnak. E szerint a Kényelem, a Tanácsadás és az Elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak a biztosító ügyfélútjában. A potenciális ügyfél most már nem tétovázik, ha arról van szó, hogy a relevánsabb CARE-megoldások szolgáltatóját vagy egy kevésbé haladó biztosítót válasszon. Olyannyira nem, hogy a jelentés szerint a biztosítást kötők 50 százaléka hajlandó figyelembe venni az újfajta szereplők által kínált biztosításokat. 

A digitális technológiák jelentik a különbséget az új szereplők számára 

A InsurTech cégek kihasználják a befektetői tőke beáramlását, hogy tovább javítsák CARE-kínálatukat a digitális technológiák további fejlesztése mentén. Ezek a cégek szem előtt tartják az ügyfelek elvárásait és bár a kényelem már jó ideje ajánlataik középpontjában áll, a prioritások náluk most az elérés felé tolódnak el. Bár a hagyományos biztosítók egyértelmű adat- és elemzési kihívásokkal küzdenek, ők sem tétlenkednek. Számos hagyományos biztosító lép partnerségre az új digitális szereplőkkel, hogy közös erővel tökéletesíthessék az ügyfeleknek kínált 'CARE'-élményt. 

„A jövő kulcsszava a modularitás. A biztosítóknak fel kell készülniük a jövőbeli forgatókönyvek széles skálájára. A moduláris ajánlatok, rendszerek és szervezeti struktúrák nélkülözhetetlenek lesznek a stabil és gyorsan reagáló értékváltás megteremtéséhez. Az elkövetkező években az iparág szereplőit a hiper-specializált értékláncon belüli erejük fogja meghatározni és a biztosítók egyre inkább operatív szereplőkké válnak" – mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.  

„Ahogy a hagyományos biztosítók a versenyképesség megőrzése érdekében bővítik ökoszisztémáikat, egyre inkább figyelembe kell venniük a megbízható partnerek köztük a BigTech, az InsurTech cégek és a nem hagyományos szereplők (OEM) által elérhető értéket. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy az exponenciális InsurTech növekedés tartósnak bizonyul, így a kiváló ügyfélgondoskodás (CARE) biztosítása alapvető fontosságú. Az iparág jövőbeli sikere függ az értéklánc szereplőinek meglévő képességeitől, a beruházási hajlandóságtól és az ügyfélkapcsolat kiépítésére irányuló szándéktól" – mondta John Berry, az Efma vezérigazgatója. 

A jelentés módszertana

A World InsurTech Report (WITR) 2021 számos felmérésből, kerekasztal-beszélgetésből és interjúból származó kutatási eredményre támaszkodik. A jelentés több mint 900, az Egyesült Államokban és Európában tevékenykedő InsurTech cég elemzését tartalmazza, három nagy kategóriába sorolva. A riport betekintést nyújt az InsurTech 2020–2021 közötti növekedési ütemébe és a 2020-2021 közötti időszakra kapott finanszírozásba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.
2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.
2022-09-28 15:13:52
A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat. Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS