Fellendítette a biztosításkötési szándékot a világjárvány

2021. 10. 05., 18:30

Hatalmas verseny kezd kialakulni a biztosítási piacon az újfajta digitális szereplők nyújtotta biztosítási szolgáltatások, valamint a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítók között. A technológiai fejlődés és innováció a két legfontosabb szempont, amelyet a biztosítók nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha szeretnék megőrizni versenyképességük.

Egyre éleződik a verseny a biztosítási piacon az újgenerációs digitális szereplők és a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítótársaságok között – áll a Capgemini és az Efma nemrég megjelent World InsurTech Report 2021 című tanulmányában. Az „újhullámos” biztosítók ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezzel a trenddel kell lépést tartaniuk a „hagyományos” biztosítóknak: további erőfeszítéseket kell tenniük a technikai fejlesztések területén, akár az InsurTech-ek partnerségével vagy megvásárlásával. Kívülállókból részeseivé kell, hogy váljanak a digitalizációnak, amennyiben szeretnék bebiztosítani a helyüket a piacon – emeli ki a jelentés. 

A kutatás szerint a technológiai óriások és az InsurTech cégek példátlan módon erősítik digitális képességeiket, tovább növelve ezzel vezető szerepüket az innováció élvonalában. A 2018-2020 közötti időszakot tekintve 2020-ban a világ legnagyobb technológiai vállalatainak és autógyártóinak egy kis része, a világ 30 legnagyobb biztosítójának - teljes tőkepiaci érték - közel 2,5-szeresét teremtette elő. 2020 végére a tőzsdén jegyzett InsurTech cégek teljes tőkepiaci értéke meghaladta a 22 milliárd dollárt. Az InsurTech iparág elképesztően gyorsan fejlődik, ezzel kell lépést tartaniuk a biztosítóknak. 

A „CARE” a titka mindennek

A COVID-19 világjárvány nagyban átalakította a biztosítási piacot is, különösen a biztosításkötési szándékot tekintve, az ugyanis 7 százalékkal nőtt az utóbbi időszakban. Az ügyfelek azonban egyre inkább a jobb „CARE"-t (Convenience, Advice, REach) kínáló biztosítók felé fordulnak. E szerint a Kényelem, a Tanácsadás és az Elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak a biztosító ügyfélútjában. A potenciális ügyfél most már nem tétovázik, ha arról van szó, hogy a relevánsabb CARE-megoldások szolgáltatóját vagy egy kevésbé haladó biztosítót válasszon. Olyannyira nem, hogy a jelentés szerint a biztosítást kötők 50 százaléka hajlandó figyelembe venni az újfajta szereplők által kínált biztosításokat. 

A digitális technológiák jelentik a különbséget az új szereplők számára 

A InsurTech cégek kihasználják a befektetői tőke beáramlását, hogy tovább javítsák CARE-kínálatukat a digitális technológiák további fejlesztése mentén. Ezek a cégek szem előtt tartják az ügyfelek elvárásait és bár a kényelem már jó ideje ajánlataik középpontjában áll, a prioritások náluk most az elérés felé tolódnak el. Bár a hagyományos biztosítók egyértelmű adat- és elemzési kihívásokkal küzdenek, ők sem tétlenkednek. Számos hagyományos biztosító lép partnerségre az új digitális szereplőkkel, hogy közös erővel tökéletesíthessék az ügyfeleknek kínált 'CARE'-élményt. 

„A jövő kulcsszava a modularitás. A biztosítóknak fel kell készülniük a jövőbeli forgatókönyvek széles skálájára. A moduláris ajánlatok, rendszerek és szervezeti struktúrák nélkülözhetetlenek lesznek a stabil és gyorsan reagáló értékváltás megteremtéséhez. Az elkövetkező években az iparág szereplőit a hiper-specializált értékláncon belüli erejük fogja meghatározni és a biztosítók egyre inkább operatív szereplőkké válnak" – mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.  

„Ahogy a hagyományos biztosítók a versenyképesség megőrzése érdekében bővítik ökoszisztémáikat, egyre inkább figyelembe kell venniük a megbízható partnerek köztük a BigTech, az InsurTech cégek és a nem hagyományos szereplők (OEM) által elérhető értéket. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy az exponenciális InsurTech növekedés tartósnak bizonyul, így a kiváló ügyfélgondoskodás (CARE) biztosítása alapvető fontosságú. Az iparág jövőbeli sikere függ az értéklánc szereplőinek meglévő képességeitől, a beruházási hajlandóságtól és az ügyfélkapcsolat kiépítésére irányuló szándéktól" – mondta John Berry, az Efma vezérigazgatója. 

A jelentés módszertana

A World InsurTech Report (WITR) 2021 számos felmérésből, kerekasztal-beszélgetésből és interjúból származó kutatási eredményre támaszkodik. A jelentés több mint 900, az Egyesült Államokban és Európában tevékenykedő InsurTech cég elemzését tartalmazza, három nagy kategóriába sorolva. A riport betekintést nyújt az InsurTech 2020–2021 közötti növekedési ütemébe és a 2020-2021 közötti időszakra kapott finanszírozásba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS