Fellendítette a biztosításkötési szándékot a világjárvány

2021. 10. 05., 18:30

Hatalmas verseny kezd kialakulni a biztosítási piacon az újfajta digitális szereplők nyújtotta biztosítási szolgáltatások, valamint a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítók között. A technológiai fejlődés és innováció a két legfontosabb szempont, amelyet a biztosítók nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha szeretnék megőrizni versenyképességük.

Egyre éleződik a verseny a biztosítási piacon az újgenerációs digitális szereplők és a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítótársaságok között – áll a Capgemini és az Efma nemrég megjelent World InsurTech Report 2021 című tanulmányában. Az „újhullámos” biztosítók ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezzel a trenddel kell lépést tartaniuk a „hagyományos” biztosítóknak: további erőfeszítéseket kell tenniük a technikai fejlesztések területén, akár az InsurTech-ek partnerségével vagy megvásárlásával. Kívülállókból részeseivé kell, hogy váljanak a digitalizációnak, amennyiben szeretnék bebiztosítani a helyüket a piacon – emeli ki a jelentés. 

A kutatás szerint a technológiai óriások és az InsurTech cégek példátlan módon erősítik digitális képességeiket, tovább növelve ezzel vezető szerepüket az innováció élvonalában. A 2018-2020 közötti időszakot tekintve 2020-ban a világ legnagyobb technológiai vállalatainak és autógyártóinak egy kis része, a világ 30 legnagyobb biztosítójának - teljes tőkepiaci érték - közel 2,5-szeresét teremtette elő. 2020 végére a tőzsdén jegyzett InsurTech cégek teljes tőkepiaci értéke meghaladta a 22 milliárd dollárt. Az InsurTech iparág elképesztően gyorsan fejlődik, ezzel kell lépést tartaniuk a biztosítóknak. 

A „CARE” a titka mindennek

A COVID-19 világjárvány nagyban átalakította a biztosítási piacot is, különösen a biztosításkötési szándékot tekintve, az ugyanis 7 százalékkal nőtt az utóbbi időszakban. Az ügyfelek azonban egyre inkább a jobb „CARE"-t (Convenience, Advice, REach) kínáló biztosítók felé fordulnak. E szerint a Kényelem, a Tanácsadás és az Elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak a biztosító ügyfélútjában. A potenciális ügyfél most már nem tétovázik, ha arról van szó, hogy a relevánsabb CARE-megoldások szolgáltatóját vagy egy kevésbé haladó biztosítót válasszon. Olyannyira nem, hogy a jelentés szerint a biztosítást kötők 50 százaléka hajlandó figyelembe venni az újfajta szereplők által kínált biztosításokat. 

A digitális technológiák jelentik a különbséget az új szereplők számára 

A InsurTech cégek kihasználják a befektetői tőke beáramlását, hogy tovább javítsák CARE-kínálatukat a digitális technológiák további fejlesztése mentén. Ezek a cégek szem előtt tartják az ügyfelek elvárásait és bár a kényelem már jó ideje ajánlataik középpontjában áll, a prioritások náluk most az elérés felé tolódnak el. Bár a hagyományos biztosítók egyértelmű adat- és elemzési kihívásokkal küzdenek, ők sem tétlenkednek. Számos hagyományos biztosító lép partnerségre az új digitális szereplőkkel, hogy közös erővel tökéletesíthessék az ügyfeleknek kínált 'CARE'-élményt. 

„A jövő kulcsszava a modularitás. A biztosítóknak fel kell készülniük a jövőbeli forgatókönyvek széles skálájára. A moduláris ajánlatok, rendszerek és szervezeti struktúrák nélkülözhetetlenek lesznek a stabil és gyorsan reagáló értékváltás megteremtéséhez. Az elkövetkező években az iparág szereplőit a hiper-specializált értékláncon belüli erejük fogja meghatározni és a biztosítók egyre inkább operatív szereplőkké válnak" – mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.  

„Ahogy a hagyományos biztosítók a versenyképesség megőrzése érdekében bővítik ökoszisztémáikat, egyre inkább figyelembe kell venniük a megbízható partnerek köztük a BigTech, az InsurTech cégek és a nem hagyományos szereplők (OEM) által elérhető értéket. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy az exponenciális InsurTech növekedés tartósnak bizonyul, így a kiváló ügyfélgondoskodás (CARE) biztosítása alapvető fontosságú. Az iparág jövőbeli sikere függ az értéklánc szereplőinek meglévő képességeitől, a beruházási hajlandóságtól és az ügyfélkapcsolat kiépítésére irányuló szándéktól" – mondta John Berry, az Efma vezérigazgatója. 

A jelentés módszertana

A World InsurTech Report (WITR) 2021 számos felmérésből, kerekasztal-beszélgetésből és interjúból származó kutatási eredményre támaszkodik. A jelentés több mint 900, az Egyesült Államokban és Európában tevékenykedő InsurTech cég elemzését tartalmazza, három nagy kategóriába sorolva. A riport betekintést nyújt az InsurTech 2020–2021 közötti növekedési ütemébe és a 2020-2021 közötti időszakra kapott finanszírozásba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS