Árulkodnak a biztosításkötések: tengerpartra utazik sok magyar

2022. 07. 04., 10:43

Az utasbiztosítások közel kétharmada tengerparti nyaralásra szólt júniusban. A magyarok legnépszerűbb úti célja Horvátország, Olaszország a második helyre szorult vissza, a harmadik Görögország – derül ki a Bank360.hu adataiból.

Főként tengerparttal is rendelkező országokba utaztak júniusban az utasbiztosítást kötő turisták. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, ahová a biztosítások több mint egynegyede szólt. A májusban még első helyen álló Olaszország visszacsúszott a második helyre, és tőle már nem maradt el sokkal Görögország sem.

A Bank360.hu utazás indexe szerint a nála megkötött biztosítások több mint 51 százaléka ebbe a három országba szólt júniusban. A negyedik és ötödik legnépszerűbb ország Románia és Spanyolország volt.

A tengerpartra utazók aránya a júniusban kötött összes biztosítást tekintve meghaladta a 60 százalékot. Vagyis a májusi helyzet megfordult, a városnéző kirándulásokat már lekörözték a tengerparti nyaralások. Városnézésre júniusban 29 százalék kötött biztosítást, a fennmaradó szerződők üzleti úton vagy más célú utazáson vesz vagy vett részt a kalkuláció alapján.

A biztosítást kötők 41 százaléka repülővel utazott, 46 százalékuk pedig az autót jelölte meg választott járműként. Utóbbiak közül asszisztencia szolgáltatást több mint 50 százalék választott. Buszt, vonatot vagy egyéb utazási módot jelölt meg 13 százalék.

Májushoz képest közel két nappal nőtt az utazások átlagos hossza. Az előző hónapban 6,7 nap volt az átlag, júniusban viszont már meghaladta a 8,3 napot, vagyis ahogy megyünk bele a nyárba, annál hosszabb utazásokat tervezünk.

Az előző hónapokhoz képest abban nem történt változás, hogy a biztosítás megkötését sokan az utolsó napokra hagyják. A júniusi adatok alapján 41 százalék vagy az utazás napján, vagy előtte egy nappal köti meg a biztosítását. Legfeljebb 5 nap telt el 71 százalékuknál a biztosítás és az utazás első napja között. Mindössze 3 százalék köti meg a biztosítást legalább egy hónappal az indulás előtt. Volt azonban olyan szerződő is, aki fél évre előre megkötötte a biztosítását a télre tervezett utazáshoz.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS