185 ezer forintért is kötöttek utasbiztosítást júliusban

2022. 08. 11., 10:21

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.

Június után júliusban is a tengerparti országok voltak a külföldi útjukhoz utasbiztosítást kötő magyarok elsődleges célpontjai. A Bank360.hu kalkulátorát használók csaknem 70 százaléka tengerparti nyaralásra biztosította be magát. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, ahová a biztosítások több mint egyharmada szólt. Olaszország volt a második legnépszerűbb célpont, és tőle Görögország sem maradt el sokkal.

A Bank360.hu utazás indexe szerint a megkötött biztosítások közel 60 százaléka ebbe a három országba szólt júliusban. A negyedik és ötödik legnépszerűbb ország Ausztria és Spanyolország volt.

A tengerpartra utazók aránya a csaknem 10 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest. A városnéző kirándulásokra júliusban 23 százalék kötött biztosítást, a fennmaradó szerződők üzleti úton vagy más célú utazáson vesznek vagy vettek részt a kalkulációk alapján. A biztosítást kötők 31 százaléka repülővel utazott, 56 százalékuk pedig az autót jelölte meg választott járműként, utóbbi kiugró arányát magyarázza a horvát tengerpart elsősége. Buszt, vonatot vagy egyéb utazási módot 13 százalékuk használt.

A legolcsóbb biztosítás pár száz, a legdrágább közel 185 ezer forintba került

A biztosítás összege nagyban függ az úti céltól, az utazás módjától és a tervezett programoktól is. Így fordulhatott elő, hogy egy egynapos városnéző kirándulás például a szomszédos Ausztriába akár 500 forint alatti összegért is biztosítható.

Más a helyzet, ha egy többhetes utat tervezünk a tengerentúlra. Egy hathetes amerikai nyaralás biztosítása például közel 185 ezer forintba került egy háromtagú családnak. (Ez azonban váratlan helyzetben szükségessé váló egészségügyi ellátás biztosítása érdekében nélkülözhetetlen lehet az USÁ-ban.) Átlagosan 11 130 forintért kötöttek biztosítást az utazók a Bank360.hu oldalán keresztül.

Csökkent az utazások hossza, a biztosítást az utolsó napokra hagyjuk

Júniushoz képest csökkent az utazások átlagos hossza. Az előző hónapban 8,3 nap volt az átlag, júliusban viszont csak 7,8. Az előző hónapokhoz képest abban nem történt változás, hogy a biztosítás megkötését sokan az utolsó napokra hagyják. Volt azonban olyan szerződő is, aki nyolc hónappal előbb megkötötte a biztosítását egy jövő tavaszra tervezett utazáshoz.

Az eszközöket tekintve a biztosítások 54 százalékát számítógépen kötötték meg, a fennmaradó 46 százalékot pedig mobiltelefonon.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 09:10:00
Kulcsszerepet játszhatnak a munkahelyi barátságok a dolgozók elégedettségében, mentális egészségében, elkötelezettségében; ötből négy alkalmazott szerint nagyon fontos, hogy jóban legyen valakivel a cégnél – állapítja meg Friends at Work felmérésében a KPMG.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS