185 ezer forintért is kötöttek utasbiztosítást júliusban

2022. 08. 11., 10:21

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.

Június után júliusban is a tengerparti országok voltak a külföldi útjukhoz utasbiztosítást kötő magyarok elsődleges célpontjai. A Bank360.hu kalkulátorát használók csaknem 70 százaléka tengerparti nyaralásra biztosította be magát. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, ahová a biztosítások több mint egyharmada szólt. Olaszország volt a második legnépszerűbb célpont, és tőle Görögország sem maradt el sokkal.

A Bank360.hu utazás indexe szerint a megkötött biztosítások közel 60 százaléka ebbe a három országba szólt júliusban. A negyedik és ötödik legnépszerűbb ország Ausztria és Spanyolország volt.

A tengerpartra utazók aránya a csaknem 10 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest. A városnéző kirándulásokra júliusban 23 százalék kötött biztosítást, a fennmaradó szerződők üzleti úton vagy más célú utazáson vesznek vagy vettek részt a kalkulációk alapján. A biztosítást kötők 31 százaléka repülővel utazott, 56 százalékuk pedig az autót jelölte meg választott járműként, utóbbi kiugró arányát magyarázza a horvát tengerpart elsősége. Buszt, vonatot vagy egyéb utazási módot 13 százalékuk használt.

A legolcsóbb biztosítás pár száz, a legdrágább közel 185 ezer forintba került

A biztosítás összege nagyban függ az úti céltól, az utazás módjától és a tervezett programoktól is. Így fordulhatott elő, hogy egy egynapos városnéző kirándulás például a szomszédos Ausztriába akár 500 forint alatti összegért is biztosítható.

Más a helyzet, ha egy többhetes utat tervezünk a tengerentúlra. Egy hathetes amerikai nyaralás biztosítása például közel 185 ezer forintba került egy háromtagú családnak. (Ez azonban váratlan helyzetben szükségessé váló egészségügyi ellátás biztosítása érdekében nélkülözhetetlen lehet az USÁ-ban.) Átlagosan 11 130 forintért kötöttek biztosítást az utazók a Bank360.hu oldalán keresztül.

Csökkent az utazások hossza, a biztosítást az utolsó napokra hagyjuk

Júniushoz képest csökkent az utazások átlagos hossza. Az előző hónapban 8,3 nap volt az átlag, júliusban viszont csak 7,8. Az előző hónapokhoz képest abban nem történt változás, hogy a biztosítás megkötését sokan az utolsó napokra hagyják. Volt azonban olyan szerződő is, aki nyolc hónappal előbb megkötötte a biztosítását egy jövő tavaszra tervezett utazáshoz.

Az eszközöket tekintve a biztosítások 54 százalékát számítógépen kötötték meg, a fennmaradó 46 százalékot pedig mobiltelefonon.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS