Varga Mihály: az a cél, hogy 2021 a növekedés éve legyen a magyar gazdaságban

2021. 01. 11., 12:00

Azon dolgoznak, hogy 2021 a magyar gazdaságban a növekedés éve legyen – hangsúlyozta Varga Mihály pénzügyminiszter hétfőn a Facebookra feltöltött videójában.

A nagyvállalati beruházási támogatási program a 2015-ös indulás óta 180 beruházást segített 160 milliárd forinttal, igy több mint 382 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg Magyarországon – mondta Varga Mihály.

A pénzügyminiszter hozzátette, a programot az idén is folytatják, a cél az, hogy a cégek azonnali segítséget kapjanak beruházásaikhoz, és a járványhelyzet ellenére se kelljen elmulasztaniuk fejlesztéseiket. Az idei évre a parlament és a kormány 25 milliárd forintos keretet hagyott jóvá erre a célra. A támogatási programot minél előbb meghirdetik, hogy a támogatás rendelkezésre álljon a vállalkozások számára kapacitásbővítésre, munkahelyek létrehozására.

A videóban Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium államtitkára arról tájékoztatta a minisztert, hogy a nagyvállalati beruházási programban tavaly december 29-ig az összes vállalt támogatást átutalták. Ez azt jelenti, hogy 43 beruházáshoz nyújtottak 70 milliárd forintnyi támogatást, ezáltal az egész országban arányosan 155 milliárd forintnyi fejlesztés valósulhatott meg.

A programban tavaly a koronavírus időszaka alatt megközelítően 16 500 munkahelyet védtek meg, több mint 700 új munkahelyet létesítettek. Az a tapasztalat, hogy a vállalkozásokban megvan az elhivatottság, hogy újabb munkahelyek teremtsenek, beruházásokat hozzanak létre – mondta Rákossy Balázs. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS