Több tízezer mikro- és kisvállalkozás energiadíja feleződik meg

2023. 05. 03., 11:19

Májustól a lakossági piaci ár szintjére, 165 forintról 70 forintra csökken az egyetemes szolgáltatásban ellátott mikrovállalkozások sávhatár feletti áramára. Egy másik kormánydöntés alapján az MVM Csoport kevesebb mint felére csökkenti Váltó fix tarifáit a gázszolgáltatásban mintegy 14 ezer, az áramellátásban pedig közel 17 ezer nem lakossági ügyfele számára.

Tavaly augusztusban a kormány az egyetemes szolgáltatásban tartott több mint 180 ezer mikrovállalkozást működőképességük megőrzése érdekében. A legfeljebb 10 főt foglalkoztató, és legfeljebb 2 millió euró árbevételű cégek a családoknál követett gyakorlat mintájára a 4606 kilowattórás sávhatáruk alatt és felett eltérő áron kapják a villamos energiát.

Az átlagfogyasztást meghaladó felhasználás esetén május 1-jétől áramáraik a lakossági piaci ár szintjére, az eddigi kilowattóránként 165 forintról 70 forintra csökkennek. A rezsivédett szintig 58 forintos tarifával együtt az érintett cégek kiadásai jelentős mértékben mérséklődnek.

A nemzeti energiavállalat 2022-2023 fordulóján a Váltó fix tarifák bevezetésével segítette a megoldatlan ellátási helyzetű nem lakossági ügyfeleit. A korábban egyetemes szolgáltatásban vagy végső menedékesként ellátott cégek és intézmények a konstrukciónak köszönhetően 2023 eleje óta sem maradtak energia nélkül. Az MVM Next mintegy 17 ezer üzleti partnere vételezhetett így az elmúlt hónapokban is zavartalanul áramot, és közel 14 ezer partner gázt. Nagyjából kétharmaduk gazdasági társaság, a legtöbben a kereskedelem, építőipar, feldolgozóipar, turizmus-vendéglátás ágazatokat erősítik.

A kormány döntése nyomán az MVM Next május 1-jétől jelentősen olcsóbban biztosítja a villamos energiát és a földgázt e körbe tartozó partnereinek. A szolgáltatási jogviszony létrejöttekor rögzítettekhez képest az áramdíjuk 59 százalékkal, kilowattóránként 196 forintról 80 forintra, egy megajoule gáz díja pedig 52 százalékkal, 21 forintról 10 forintra csökken. (A járulékos költségek ezen felül jelentkeznek, mértékük nem változik.) Az árváltozásban érintetteket a vállalat a napokban közvetlen megkeresésben, postai úton tájékoztatta az új feltételekről. (Energiaügyi Minisztérium)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS