Simple: rekordszámban vásároltuk az autópálya-matricákat

2020. 01. 14., 16:15

Közel 50 százalékkal nőtt a 2019-ben Simple applikáción keresztül vásárolt autópálya-matricák száma a 2018-as eredményekhez viszonyítva az OTP Mobil adatai szerint. A havi matricák száma ugrott meg leginkább 2018-hoz képest, de az éves megyei e-matricák is kelendőnek bizonyultak az óévben. Darabszámot tekintve a tíznapos matricák állnak a dobogó legfelső fokán. A tavalyi éves matricák január 31-én járnak le, az újakat változatlan áron lehet megvásárolni 2020-ban is.

Várakozáson felüli eredményt hozott az óév mobilos autópálya-matrica vásárlása: közel kétszer annyi vignettát vásároltak a felhasználók Simple alkalmazáson keresztül 2019-ben, mint a megelőző évben. Az OTP Mobil adatai alapján 2018-ban összesen mintegy 276 ezer matrica fogyott, míg ez a szám tavaly 45,5 százalékkal, 402 ezerre emelkedett. Ez azt jelenti, hogy az applikáció felhasználói átlagosan 3,3 matricát vásároltak 2019-ben.

A népszerűségi lista dobogósai

A növekedés minden kategóriában tapasztalható: tíznapos, havi, éves megyei és éves országos matricából is több fogyott az alkalmazáson keresztül a 2018-as évhez képest. Időtartamot tekintve a havi és az éves megyei matricák eladása nőtt leginkább: előbbié 60 százalékkal, utóbbié 51,8 százalékkal; ezzel meghaladva a 114 ezres darabszámot. Az eladási listát a tíznapos matricák vezetik, ezekből fogyott a legtöbb 2019-ben: a végeredmény közel 208 ezer eladott vignetta, ami az összes értékesített matrica több mint felét teszi ki. A regionális dobogóra a Pest, a Fejér és a Győr-Moson-Sopron megyei matricák fértek fel, ezek bizonyultak a legkelendőbbnek.

„Látható, hogy egyre többen ismerik fel az alkalmazáson keresztüli matricavásárlás előnyeit. A folyamat gyors, egyszerű és még az autóból sem kell kiszállnunk az e-matrica megváltásához. A Simple-nek rendkívül erős autós felhasználói közössége van, az alkalmazásban többszázezer rendszámot mentettek már el. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy kihasználják, nálunk egyetlen regisztrációval számtalan szolgáltatást igénybe tudnak venni: a matricavásárláson túl a parkolás, az ételrendelés, a koncert- vagy mozijegyvásárlás is sokkal gördülékenyebb az appal, ezen felül a Simple-ösöknek QR-kódos csekkfizetésre is lehetőségük nyílik. Elsősorban parkolnak, ételt rendelnek, és mozijegyet vásárolnak a Simple segítségével” – mondta el az éves eredmények összegzéseként Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

Változatlan díjszabás az autópályákon

Az idei év elején a matricák típusait és díjaikat érintően nincs változás – továbbra is az eddig ismert vignetták vásárolhatók meg, amiknek a díjai nem emelkedtek 2019-hez képest. Szintén változatlan, hogy fizetés nélkül használhatók azon, egyébként díjköteles útszakaszok a terelés idején, amelyeket a közútkezelő terelőútként jelöl ki.

Fontos tudni, hogy amennyiben valaki matricavásárlás nélkül vesz igénybe díjköteles útszakaszt, a büntetés egy órán belül még elkerülhető: a türelmi időnek köszönhetően ugyanis a felhajtástól számítva 60 perc áll rendelkezésre a vignetta pótlására. Megyei matrica esetén érdemes figyelni a megyehatárokra, hiszen a régió legutolsó lehajtója után már büntetést von maga után a pályahasználat. Amennyiben egy baleset vagy útépítés miatti terelés érinti az autópályát, de a járműre nincs érvényes matrica, a következő lehetséges kijáratnál le kell hajtani. Ha valaki mégis tovább szeretné használni a sztrádát, okostelefonnal akár egy pihenőben is megvásárolhatja a szükséges matricát.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS