Januárban is érvényesek az idei autópálya-matricák

2019. 12. 30., 12:00

Január 31-ig érvényesek az idei autópálya-matricák, a 2020-ra szóló megyei és országos úthasználati jogosultságokat ugyanakkor már ebben a hónapban meg lehet váltani.

A jogosultságok személyesen és digitális felületeken is megvehetők. Áruk nem változott, az állami útdíjszolgáltató online felületén (ematrica.nemzetiutdij.hu) vásárolva kényelmi díjat sem kell fizetni. SMS-sel ugyanakkor nem váltható elővételes jogosultság, mivel ilyenkor a vásárlás napja az érvényesség kezdete.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) 2020-ban térképes útvonal- és matricatervező szolgáltatást is indít, az útdíjfizetési lehetőséget pedig minden üzemanyagkártyára kiterjeszti.

Az elővételes fizetés a társaság adatai alapján évről évre egyre népszerűbb. 2016-hoz képest tavaly 24 ezerrel több, csaknem 44 ezer országos jogosultság kelt el elővételben. Megyei jogosultságokból 2018 decemberében majdnem 78 ezret vásároltak, vagyis 21 ezerrel többet, mint előtte 2 évvel.

Az idei összesítés szerint a december 1-jén indult értékesítés már az első héten csúcsot döntött. Éves e-matricából majdnem 20 ezret vásároltak az autósok, vagyis csaknem harmadával többet, mint a tavalyi december első hetében. A legjelentősebb, több mint 85 százalékos növekedést az országos jogosultságok értékesítése érte el, mivel ezekből 2018 elején 4500-at, idén pedig 8400-at adtak el.

Az éves matricák a következő év januárjának végéig érvényesek, vagyis a 2020-as autópályamatricák 2021. január 31-ig használhatóak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS