A félmilliós Mercedes-eladás visszaesést jelentett

2022. 04. 19., 20:52

A Mercedes-Benz Cars 2022 első negyedévében 501 600 járművet értékesített, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában – tájékoztatott a Mercedes-Benz Hungária Kft.

A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezető-hiány ellenére a globális kereslet továbbra is erős – állapították meg. Rámutattak: az idei első három hónapban a csúcskategóriás modellek értékesítése egy százalékkal 76 200-ra nőtt, az elektromos autók eladása pedig megháromszorozódott, elérte a 67 800 darabot.

A márka elektrifikációja erőteljesen halad. A tisztán elektromos EQ modellek értékesítése 21 900 darabra (+210 százalék) nőtt, a konnektoros hibridek is új negyedéves rekordot értek el 45 900 darabbal (+8 százalék). A Mercedes-Benz Cars-nál az xEV modellek (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki.

A Mercedes-Benz Cars legnagyobb piaca Ázsia, ahol 249 ezer járművet (-12 százalék) adtak el az első negyedévben, ebből 192 700-at Kínában. Európa 151 ezer darabbal részesedett az első három hónap eladásából.

Magyarországon 1295 új Mercedest (beleértve a buszlimuzin V osztályt is) adtak el a márkakereskedések 2022. január-márciusban, 5,7 százalékkal kevesebbet az előző év hasonló időszakáénál. Ebből 332 plug-in hibrid, 72 pedig tisztán elektromos modell volt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS