Witsch Gerda: Egy csapat akkor működik igazán jól, ha minden tagja elégedett és motivált

2021. 01. 15., 13:00

A jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt – mondta az Üzletemnek Witsch Gerda a Samsung Magyarország marketing igazgatója.

Witsch Gerda élvezi, hogy a marketing szakmában lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni kell az új generációk igényeire. Szeret hosszú távra tervezni, de mindig kéznél tart egy B és C tervet is, hiszen az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság. Ha arra is kíváncsi, hogy Gerda mit gondol az önkéntes munkáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 251. interjúját!

– Mit tart karrierje csúcsának?

– A Samsung marketing igazgatójaként olyan márkát képviselhetek, amely nem pusztán az általa gyártott termékek és szolgáltatások minőségének, de a képviselt értékeinek is köszönhetően a világ élvonalában helyezkedik el. Büszke vagyok arra, hogy 2020 kihívásokkal teli évében is bizonyítottunk, és a Samsung az ötödik legerősebb márkaként végzett a globális márkák versenyében, ezáltal még egy helyet lépett előre az előző évhez képest. A technológiai az egyik leggyorsabban változó piac, erős a verseny, a gyártók folyamatosan új megoldásokat mutatnak be, a felhasználói igények és a körülmények gyorsan változnak. Ahhoz, hogy ne pusztán lépést tartsunk, de egy lépéssel előrébb járjunk a versenytársakhoz képest, a vállalat működésének minden területén szükséges a folyamatos tanulás és megújulás képessége. Ez ugyanúgy vonatkozik a marketingre is, amelyet kifejezetten élvezek. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy ez nem pusztán egyéni munka. Örömömre szolgál, hogy nem csak szakmailag, de emberileg is kiemelkedő kvalitásokkal rendelkező csapattal dolgozhatok nap mint nap, akikkel lelkesen és felkészülten nézünk szembe a kihívásokkal.

– Milyen távra tervez?

– A munkámban szinte csak a változás állandó. Ezt igyekszem észben tartani, ennek megfelelően felkészülten, gyorsan és rugalmasan reagálni a váratlan helyzetekre. Szeretnék hosszú távra tervezni, azonban reálisan mindig kéznél tartok B és C terveket is, tapasztalatom szerint az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon élvezem, hogy a jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt, éppen ezért nincs is a fejemben szakmai bakancslista. Szívesen segítek másoknak, így a vállalati szinten szervezett önkéntes munkán túl egyénileg is szívesen vállalnék hasonló jellegű elfoglaltságot, de egyelőre még nem jutna annyi időm arra, hogy valóban megfelelő segítséget nyújtsak. A hosszútávú terveim listáján azonban az elsők között szerepel.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szakmai pályafutásom során számtalan emberileg és szakmailag is értékes szakembert volt szerencsém megismerni. Alapvető fontosságú számomra a folyamatos tanulás és fejlődés, éppen ezért mindig aktívan figyelek kollegáimra és feletteseimre. Még gyakornokként tanultam meg a vállalat akkori marketing igazgatójától, hogy mennyire fontos a munkában az alázat is, egy másik vezetőmtől pedig elsajátítottam a folyamatos megújulásra való képességet, és a vezetői képességeket is itt lestem el. Véleményem szerint egy csapat akkor működik igazán jól, magas hatásfokon, ha minden egyes tagja elégedett és motivált. Ehhez nagyfokú empátiára és türelemre van szükség, amit a szakmai tudáson túl mai napig folyamatosan fejlesztek, hiszen egy ilyen tanulási útnak úgy gondolom, soha nincs vége.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem mindenkinek megfelelő autonómiát biztosítani a saját területén. Tapasztalataim szerint mind teljesítményben, mind pedig motivációban sokat jelent a kollégáknak, ha saját területükön önállóan dönthetnek, illetve, ha ezen döntések következményeit is vállalniuk kell. Továbbá igyekszem mindig időt szakítani arra, hogy meghallgassam véleményeiket, sikerélményeiket, vagy éppen az esetleges problémáikat, amelyek megosztásával megtisztelnek engem.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Azt gondolom, én minden világ, minden dimenziójában marketinges lennék. Motiválnak a kihívások, a kreativitás és a váratlan helyzetek. Élvezem, hogy ebben a szakmában mindenki kortalan marad, lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni az új generációk igényeire.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Az üzleti életben kialakuló kapcsolatok alapvetően nem sokban térnek el bármely, a magánéletben ápolt kapcsolattól. Úgy gondolom, hogy azok az attribútumok, amelyekkel megtiszteljük a magánéletünkben létező kapcsolatokat, mint az aktív figyelés, a kölcsönös tisztelet, vagy kompromisszumkészség az üzleti kapcsolatokból sem hiányozhatnak. Mindig igyekszem hosszútávra tervezni, éppen ezért kiemelten fontos számomra, hogy mindig fair legyek a másik féllel szemben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Szeretem hasznosan eltölteni az időmet, úgy, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki belőle. Csökkenti a motivációmat, ha olyan dologgal kell foglalkoznom, amely szakmailag indokolatlan, és ezzel akár a csapatomat is terhelnem kell, azonban szerencsére ez nem jellemző.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Nem szeretem az időmet bosszankodásra pazarolni, de néha természetesen velem is előfordul, hogy egy-egy helyzet kibillent. Nehezen viselem, és nem könnyen felejtem, amikor valaki szándékoltan rosszindulatú.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az élet minden területén szeretek emberekkel foglalkozni és szívesen segítek másoknak, éppen ezért örömmel vállanék egyénileg is önkéntes munkát, azonban amíg erre nem tudok megfelelő mennyiségű időt szakítani, a Samsung által szervezett önkénteskedésben veszek részt.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Alapvetően semmire nem sajnálom a pénzt, de kifejezetten szeretem meglepni a hozzám közel állókat olyan ajándékokkal, élményekkel, amelyeknek tudom, hogy örülni fognak. Szerintem az a legjobb ajándék, amire a másik nagyon vágyik, azonban sajnál rá pénzt költeni.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utóbbi időben viszonylag kevés időm jutott a kikapcsolódásra, azonban amikor csak tehetem szeretek elolvasni egy-egy jó könyvet, vagy megnézni egy filmet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-15 13:10:00
2024 márciusában tovább emelkedtek a lakbérek, országosan 0,8, Budapesten 1,8 százalékkal nőttek egy hónap alatt – derül ki a KSH–ingatlan.com-lakbérindex friss adataiból.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS