Witsch Gerda: Egy csapat akkor működik igazán jól, ha minden tagja elégedett és motivált

2021. 01. 15., 13:00

A jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt – mondta az Üzletemnek Witsch Gerda a Samsung Magyarország marketing igazgatója.

Witsch Gerda élvezi, hogy a marketing szakmában lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni kell az új generációk igényeire. Szeret hosszú távra tervezni, de mindig kéznél tart egy B és C tervet is, hiszen az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság. Ha arra is kíváncsi, hogy Gerda mit gondol az önkéntes munkáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 251. interjúját!

– Mit tart karrierje csúcsának?

– A Samsung marketing igazgatójaként olyan márkát képviselhetek, amely nem pusztán az általa gyártott termékek és szolgáltatások minőségének, de a képviselt értékeinek is köszönhetően a világ élvonalában helyezkedik el. Büszke vagyok arra, hogy 2020 kihívásokkal teli évében is bizonyítottunk, és a Samsung az ötödik legerősebb márkaként végzett a globális márkák versenyében, ezáltal még egy helyet lépett előre az előző évhez képest. A technológiai az egyik leggyorsabban változó piac, erős a verseny, a gyártók folyamatosan új megoldásokat mutatnak be, a felhasználói igények és a körülmények gyorsan változnak. Ahhoz, hogy ne pusztán lépést tartsunk, de egy lépéssel előrébb járjunk a versenytársakhoz képest, a vállalat működésének minden területén szükséges a folyamatos tanulás és megújulás képessége. Ez ugyanúgy vonatkozik a marketingre is, amelyet kifejezetten élvezek. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy ez nem pusztán egyéni munka. Örömömre szolgál, hogy nem csak szakmailag, de emberileg is kiemelkedő kvalitásokkal rendelkező csapattal dolgozhatok nap mint nap, akikkel lelkesen és felkészülten nézünk szembe a kihívásokkal.

– Milyen távra tervez?

– A munkámban szinte csak a változás állandó. Ezt igyekszem észben tartani, ennek megfelelően felkészülten, gyorsan és rugalmasan reagálni a váratlan helyzetekre. Szeretnék hosszú távra tervezni, azonban reálisan mindig kéznél tartok B és C terveket is, tapasztalatom szerint az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon élvezem, hogy a jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt, éppen ezért nincs is a fejemben szakmai bakancslista. Szívesen segítek másoknak, így a vállalati szinten szervezett önkéntes munkán túl egyénileg is szívesen vállalnék hasonló jellegű elfoglaltságot, de egyelőre még nem jutna annyi időm arra, hogy valóban megfelelő segítséget nyújtsak. A hosszútávú terveim listáján azonban az elsők között szerepel.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szakmai pályafutásom során számtalan emberileg és szakmailag is értékes szakembert volt szerencsém megismerni. Alapvető fontosságú számomra a folyamatos tanulás és fejlődés, éppen ezért mindig aktívan figyelek kollegáimra és feletteseimre. Még gyakornokként tanultam meg a vállalat akkori marketing igazgatójától, hogy mennyire fontos a munkában az alázat is, egy másik vezetőmtől pedig elsajátítottam a folyamatos megújulásra való képességet, és a vezetői képességeket is itt lestem el. Véleményem szerint egy csapat akkor működik igazán jól, magas hatásfokon, ha minden egyes tagja elégedett és motivált. Ehhez nagyfokú empátiára és türelemre van szükség, amit a szakmai tudáson túl mai napig folyamatosan fejlesztek, hiszen egy ilyen tanulási útnak úgy gondolom, soha nincs vége.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem mindenkinek megfelelő autonómiát biztosítani a saját területén. Tapasztalataim szerint mind teljesítményben, mind pedig motivációban sokat jelent a kollégáknak, ha saját területükön önállóan dönthetnek, illetve, ha ezen döntések következményeit is vállalniuk kell. Továbbá igyekszem mindig időt szakítani arra, hogy meghallgassam véleményeiket, sikerélményeiket, vagy éppen az esetleges problémáikat, amelyek megosztásával megtisztelnek engem.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Azt gondolom, én minden világ, minden dimenziójában marketinges lennék. Motiválnak a kihívások, a kreativitás és a váratlan helyzetek. Élvezem, hogy ebben a szakmában mindenki kortalan marad, lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni az új generációk igényeire.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Az üzleti életben kialakuló kapcsolatok alapvetően nem sokban térnek el bármely, a magánéletben ápolt kapcsolattól. Úgy gondolom, hogy azok az attribútumok, amelyekkel megtiszteljük a magánéletünkben létező kapcsolatokat, mint az aktív figyelés, a kölcsönös tisztelet, vagy kompromisszumkészség az üzleti kapcsolatokból sem hiányozhatnak. Mindig igyekszem hosszútávra tervezni, éppen ezért kiemelten fontos számomra, hogy mindig fair legyek a másik féllel szemben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Szeretem hasznosan eltölteni az időmet, úgy, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki belőle. Csökkenti a motivációmat, ha olyan dologgal kell foglalkoznom, amely szakmailag indokolatlan, és ezzel akár a csapatomat is terhelnem kell, azonban szerencsére ez nem jellemző.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Nem szeretem az időmet bosszankodásra pazarolni, de néha természetesen velem is előfordul, hogy egy-egy helyzet kibillent. Nehezen viselem, és nem könnyen felejtem, amikor valaki szándékoltan rosszindulatú.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az élet minden területén szeretek emberekkel foglalkozni és szívesen segítek másoknak, éppen ezért örömmel vállanék egyénileg is önkéntes munkát, azonban amíg erre nem tudok megfelelő mennyiségű időt szakítani, a Samsung által szervezett önkénteskedésben veszek részt.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Alapvetően semmire nem sajnálom a pénzt, de kifejezetten szeretem meglepni a hozzám közel állókat olyan ajándékokkal, élményekkel, amelyeknek tudom, hogy örülni fognak. Szerintem az a legjobb ajándék, amire a másik nagyon vágyik, azonban sajnál rá pénzt költeni.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utóbbi időben viszonylag kevés időm jutott a kikapcsolódásra, azonban amikor csak tehetem szeretek elolvasni egy-egy jó könyvet, vagy megnézni egy filmet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS