Witsch Gerda: Egy csapat akkor működik igazán jól, ha minden tagja elégedett és motivált

2021. 01. 15., 13:00

A jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt – mondta az Üzletemnek Witsch Gerda a Samsung Magyarország marketing igazgatója.

Witsch Gerda élvezi, hogy a marketing szakmában lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni kell az új generációk igényeire. Szeret hosszú távra tervezni, de mindig kéznél tart egy B és C tervet is, hiszen az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság. Ha arra is kíváncsi, hogy Gerda mit gondol az önkéntes munkáról, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 251. interjúját!

– Mit tart karrierje csúcsának?

– A Samsung marketing igazgatójaként olyan márkát képviselhetek, amely nem pusztán az általa gyártott termékek és szolgáltatások minőségének, de a képviselt értékeinek is köszönhetően a világ élvonalában helyezkedik el. Büszke vagyok arra, hogy 2020 kihívásokkal teli évében is bizonyítottunk, és a Samsung az ötödik legerősebb márkaként végzett a globális márkák versenyében, ezáltal még egy helyet lépett előre az előző évhez képest. A technológiai az egyik leggyorsabban változó piac, erős a verseny, a gyártók folyamatosan új megoldásokat mutatnak be, a felhasználói igények és a körülmények gyorsan változnak. Ahhoz, hogy ne pusztán lépést tartsunk, de egy lépéssel előrébb járjunk a versenytársakhoz képest, a vállalat működésének minden területén szükséges a folyamatos tanulás és megújulás képessége. Ez ugyanúgy vonatkozik a marketingre is, amelyet kifejezetten élvezek. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy ez nem pusztán egyéni munka. Örömömre szolgál, hogy nem csak szakmailag, de emberileg is kiemelkedő kvalitásokkal rendelkező csapattal dolgozhatok nap mint nap, akikkel lelkesen és felkészülten nézünk szembe a kihívásokkal.

– Milyen távra tervez?

– A munkámban szinte csak a változás állandó. Ezt igyekszem észben tartani, ennek megfelelően felkészülten, gyorsan és rugalmasan reagálni a váratlan helyzetekre. Szeretnék hosszú távra tervezni, azonban reálisan mindig kéznél tartok B és C terveket is, tapasztalatom szerint az üzleti életben a terveket sokszor felülírja a valóság.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon élvezem, hogy a jelenlegi munkámban a szakmai kiteljesedés mellett egy inspiráló, nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt, éppen ezért nincs is a fejemben szakmai bakancslista. Szívesen segítek másoknak, így a vállalati szinten szervezett önkéntes munkán túl egyénileg is szívesen vállalnék hasonló jellegű elfoglaltságot, de egyelőre még nem jutna annyi időm arra, hogy valóban megfelelő segítséget nyújtsak. A hosszútávú terveim listáján azonban az elsők között szerepel.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szakmai pályafutásom során számtalan emberileg és szakmailag is értékes szakembert volt szerencsém megismerni. Alapvető fontosságú számomra a folyamatos tanulás és fejlődés, éppen ezért mindig aktívan figyelek kollegáimra és feletteseimre. Még gyakornokként tanultam meg a vállalat akkori marketing igazgatójától, hogy mennyire fontos a munkában az alázat is, egy másik vezetőmtől pedig elsajátítottam a folyamatos megújulásra való képességet, és a vezetői képességeket is itt lestem el. Véleményem szerint egy csapat akkor működik igazán jól, magas hatásfokon, ha minden egyes tagja elégedett és motivált. Ehhez nagyfokú empátiára és türelemre van szükség, amit a szakmai tudáson túl mai napig folyamatosan fejlesztek, hiszen egy ilyen tanulási útnak úgy gondolom, soha nincs vége.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem mindenkinek megfelelő autonómiát biztosítani a saját területén. Tapasztalataim szerint mind teljesítményben, mind pedig motivációban sokat jelent a kollégáknak, ha saját területükön önállóan dönthetnek, illetve, ha ezen döntések következményeit is vállalniuk kell. Továbbá igyekszem mindig időt szakítani arra, hogy meghallgassam véleményeiket, sikerélményeiket, vagy éppen az esetleges problémáikat, amelyek megosztásával megtisztelnek engem.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Azt gondolom, én minden világ, minden dimenziójában marketinges lennék. Motiválnak a kihívások, a kreativitás és a váratlan helyzetek. Élvezem, hogy ebben a szakmában mindenki kortalan marad, lépést kell tartani a változó trendekkel, és reagálni az új generációk igényeire.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Az üzleti életben kialakuló kapcsolatok alapvetően nem sokban térnek el bármely, a magánéletben ápolt kapcsolattól. Úgy gondolom, hogy azok az attribútumok, amelyekkel megtiszteljük a magánéletünkben létező kapcsolatokat, mint az aktív figyelés, a kölcsönös tisztelet, vagy kompromisszumkészség az üzleti kapcsolatokból sem hiányozhatnak. Mindig igyekszem hosszútávra tervezni, éppen ezért kiemelten fontos számomra, hogy mindig fair legyek a másik féllel szemben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Szeretem hasznosan eltölteni az időmet, úgy, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki belőle. Csökkenti a motivációmat, ha olyan dologgal kell foglalkoznom, amely szakmailag indokolatlan, és ezzel akár a csapatomat is terhelnem kell, azonban szerencsére ez nem jellemző.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Nem szeretem az időmet bosszankodásra pazarolni, de néha természetesen velem is előfordul, hogy egy-egy helyzet kibillent. Nehezen viselem, és nem könnyen felejtem, amikor valaki szándékoltan rosszindulatú.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az élet minden területén szeretek emberekkel foglalkozni és szívesen segítek másoknak, éppen ezért örömmel vállanék egyénileg is önkéntes munkát, azonban amíg erre nem tudok megfelelő mennyiségű időt szakítani, a Samsung által szervezett önkénteskedésben veszek részt.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Alapvetően semmire nem sajnálom a pénzt, de kifejezetten szeretem meglepni a hozzám közel állókat olyan ajándékokkal, élményekkel, amelyeknek tudom, hogy örülni fognak. Szerintem az a legjobb ajándék, amire a másik nagyon vágyik, azonban sajnál rá pénzt költeni.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utóbbi időben viszonylag kevés időm jutott a kikapcsolódásra, azonban amikor csak tehetem szeretek elolvasni egy-egy jó könyvet, vagy megnézni egy filmet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-24 17:57:13
A nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg a visegrádi államok közlekedési miniszterhelyettesei, államtitkárai június 24-én, Budapesten.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.
Megfelelő helyére került a VOSZ-on belül az egészségügy kezelése – mondta dr. Fábián Lajos, az egészségügyi tagozat elnöke. Hol tart a munkában a tagozat hat szekciója? Miért lenne eretnek gondolat a magánkórházak bevonása az állami ellátásba, ha ezzel járna legjobban a beteg? Hogyan lehetne olcsóbb a páciensnek az üzleti alapon elvégzett műtét? Dr. Fábián Lajos a következő hónapok feladatairól is beszélt.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS