Török Gyula: Hihetetlen dinamikával fejlődik a cégünk

Török Gyula: Hihetetlen dinamikával fejlődik a cégünk
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 09. 08., 15:15

A cégünknél mindannyian elkötelezettek vagyunk egy sikeres és fenntartható mezőgazdaság iránt. Ez motivál minket minden nap arra, hogy még jobbak legyünk – mondta az Üzletemnek Török Gyula, az ABZ Drone ügyvezető-tulajdonosa.

Török Gyula az innovációra és a jó kollégákra nem sajnálja a pénzt. Azt mondja: „alapvetően nem hiszek a spórolásban, inkább azt vallom, hogy több bevétel szükséges, és akkor bármi finanszírozható”. Ha érdekli, hogy Gyula hogyan motiválja a kollégáit, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 317. interjújában.

Mit tart karrierje csúcsának?

– Karrierem csúcsának azt tartom, hogy egyre nagyobb teret nyer a hazai agráriumban a dróntechnológia. Amikor 2017-ben belekezdtünk, még mindenki azt mondta, hogy soha nem fog itthon elterjedni, mára mégis kijelenthetjük, hogy az agráriumban a drónok forradalma zajlik és ebben hatalmas szerepünk van. Emellett szakmai sikerként kiemelném, hogy az elmúlt években kétszer is szerepeltünk a Forbes magazinban. További szakmai sikerként és elismerésként emelném ki, hogy Szekeres István, a hazai agrárium egyik legmeghatározóbb alakja lett az üzlettársunk a cég egy éves működését követően.

Milyen távra tervez?

– Mivel a drónpiac igazából még az indulás előtti pillanatban van, így mindenképpen hosszú távra tervezünk. Rengeteg célunk és tervünk van a jövőre nézve, amelyet meg kívánunk valósítani, szóval a konkurenciának nem tudok jó hírekkel szolgálni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Mindenképpen célunk, hogy ne csak a hazai, hanem a nemzetközi drónpiac meghatározó szereplőjévé váljunk. Ehhez megvan a csapatunk, az elszántságunk és a terveink is. A hazai piacon pedig egyértelműen az a célunk, hogy megfelelően tudjuk integrálni a dróntechnológiát a hazai agráriumba, amelynek köszönhetően csökken a környezetterhelés, csökkennek a költségek és növekednek a bevételek.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A legtöbbet az Édesanyámtól és a testvéremtől tanultam, akik végig mellettem álltak az elmúlt 12 évben, amióta megalapítottam az első cégemet. Viszont abban, ahol ma tartok, hatalmas szerepe van a fiamnak és feleségemnek, akik nap mint nap támogatnak és motivációt adnak ahhoz, hogy minden nappal jobb ember legyek.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A kollégáknak a legnagyobb motivációt az jelenti, hogy nem vagyunk egy átlagos cég, hihetetlen dinamikával fejlődünk, és olyan célokat állítunk magunknak, amelyek alapjaiban reformálják meg a hazai és a nemzetközi agráriumot. Mindannyian elkötelezettek vagyunk egy sikeres és fenntartható mezőgazdaság iránt. Ez motivál minket minden nap arra, hogy még jobbak legyünk.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Rengeteg dolog érdekel, néha úgy érzem, mindent kipróbálnék és talán ennek a nyitottságomnak köszönhetem a sikereimet is. Ami mégis a legjobban érdekel, az az egészséges életmód és a fenntarthatóság, illetve a környezetvédelem. Ezért is vagyok boldog, hogy a drónok terjedése környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok szerint is egy üzlet.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Rengeteg üzleti eseményen veszek részt, kiállítások, üzleti klubok. Nyitott személyiségemnek köszönhetően pedig könnyen építek és tartok fenn kapcsolatokat, amennyiben megvan a kölcsönös szimpátia. A mai üzleti életben a kapcsolatok kiemelt jelentőséggel bírnak, így erre mindig is nagy hangsúlyt fektettünk.

Mire sajnálja az idejét?

– Leginkább a felesleges tárgyalásokra, amikor a másik fél nem tud üzleti alapon gondolkodni és csak az érzelmeire hagyatkozik. Vagy amikor egy tárgyaláson valaki csak a saját sikerére, érdekeire koncentrál, és közben elfelejti azt, hogy egy üzlet kizárólag win-win szituáció esetén lehet eredményes. Kifejezetten sajnálom az időmet minden olyan tevékenységre, ami nem szolgálja a fejlődésemet.

Mivel lehet felbosszantani?

– Talán azzal, ha valaki nem tartja magát az előzetesen megbeszélt vagy megígért dolgokhoz.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Környezetvédelem területén szívesen vállalok önkéntes munkát, és ha egyszer új üzletbe kezdek, akkor az is biztos, hogy ilyen tevékenységgel foglalkozik majd.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Leginkább az innovációra és a jó kollégákra. Alapvetően nem hiszek a spórolásban, inkább azt vallom, hogy több bevétel szükséges és akkor bármi finanszírozható, így semmire nem kell sajnálnunk a pénzt.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A legjobban a sportolás és az utazás tud kikapcsolni. Sport nélkül azt gondolom, hogy nem tud az ember napi 12-14 óra szellemi munkát végezni úgy, hogy ne égjen ki rövid időn belül.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS