Szomolya Szabina: Maximalista, pörgős ember vagyok

2020. 10. 19., 10:00

Munkám során nap, mint nap új emberekkel, szolgáltatókkal, cégekkel kerülök kapcsolatba, akiknek kérdéseire, kéréseire maximális tudásom szerint igyekszem válaszolni – mondta az Üzletemnek Szomolya Szabina, az alsópetényi Prónay-kastély rendezvényszervezője.

Szomolya Szabina azt mondja, bár sokan a gimnázium után még nem tudják, hogyan tovább, neki már tizenévesen is az volt a vágya, hogy rendezvények szervezésével foglalkozhasson, így elvégezte a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kommunikáció-művelődésszervező szakát, majd a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem design- és művészet-menedzsment szakán szerzett mesterdiplomát. Mivel 2014 óta foglalkozik esküvők szervezésével, sikerült nagy tapasztalatot szereznie, hogy hogyan kell minden területet jól összehangolni. Büszke rá, hogy személyesen ismeri a legnevesebb esküvői szolgáltatókat.

Szabina 2016 óta házas, saját esküvői tapasztalatából is tudja, mennyire fontos minden részlet pontos megszervezése, megtervezése, a jó szolgáltatók kiválasztása, hogy a nagy napon minden a lehető legtökéletesebben történjen. 2020 első félévében részt vett a szakma egyik legelismertebb szervezőjének, Landesz Katalinnak az esküvőszervező tanfolyamán, amelynek köszönhetően sikerült megszereznie mindazt a plusz tudást, amellyel most már független esküvőszervezőként is maximális szaktudással segíti a párokat, hogy a Nagy Nap olyan legyen, amiről valóban mindig is álmodtak.

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 221. interjúja!

M​it tart karrierje csúcsának?

– Még messze a csúcs, de azért dolgozom kitartóan, hogy a segítségemmel a Prónay-kastély legyen hazánk legelismertebb rendezvényhelyszíne.

Milyen távra tervez?

– Mindig hosszú távra.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Eddig még nem készítettem szakmai bakancslistát, de elgondolkodom rajta.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A páromtól és főnökeimtől.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Maximalista és pörgős személyiségű ember vagyok, abban bízom, hogy ez a kisugárzásom a hozzám hasonló embereket vonzza és így nincs szükség a külső motiválásra, hiszen kollégáim is belsőleg motivált emberek.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A cukrászatban. Imádom a süteményeket, szeretek alkotni, a kreatív vénám sok területen előbukkan, és a kreativitásomat mostanában a sütésben élem ki, de voltam már például cukorrózsa készítő workshopon, és szívesen megtanulnék emeletes, szépen dekorált tortát készíteni.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Munkám során nap, mint nap új emberekkel, szolgáltatókkal, cégekkel kerülök kapcsolatba, akiknek kérdéseire/kéréseire maximális tudásom szerint igyekszem a legprecízebben és leggyorsabban válaszolni. Büszke vagyok az elmúlt évek során kialakított kapcsolataimra.

Mire sajnálja az idejét?

– A háztartási munkák számomra a „muszá​j” kategória, el tudnám képzelni nélkülük az életemet.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az emberi butasággal. A munkámban pedig idegesít a tötymörgés, ha nem haladnak megfelelő ütemben a dolgok, illetve ha másoktól függ a haladásom gyorsasága.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Művészetterápiás területen volt szerencsém korábban kipróbálni magam, ezen a területen tudnék hozzáértően segíteni, alkotó foglalkozásokat szívesen tartanék gyerekeknek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra, kikapcsolódásra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utazás, kirándulás mellett a férjemmel és barátokkal töltött idő, és nagyon szeretem a filmsorozatokat is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS