Nagy Kinga: Kreativitás, pszichológia, üzlet – a marketingben megtaláltam a helyem

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 07. 26., 08:45

Tudatos választásom volt annak idején, hogy gyakornokként olyan cégnél dolgozzak, ahol nyitottak voltak az ötleteimre – mondja az Üzletemnek Nagy Kinga. Az euCSOPORT marketing és kommunikációs csoportvezetője egyszer az egészségügyben is szívesen kipróbálná magát marketingesként.

Nagy Kinga a helyén érzi magát az euCSOPORTnál, ahol egyszerre lát tanulási és fejlődési lehetőséget. Mégis visszatérőn megemlíti, hogy mennyire vonzza az egészségügy. Szívesen önkénteskedne például a Tűzoltói utcai vagy a Heim Pál Gyermekkórházban. Szívügyének tekinti ugyanis, hogy a valóban rászorulókon segítsen. Nyilván nem véletlen ez, hiszen a cégcsoporton belül dedikáltan ő foglalkozik a vállalat CSR tevékenységeivel. Jelenleg az SOS Gyermekfalvak kiemelt támogatói. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 93. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem gondolnám, hogy fiatal pályakezdőként karrier csúcsról beszélhetnék. Másfél éves munkatapasztalattal hatalmas sikerekről érdemben még nem tudok beszámolni. Azonban sok apróbb sikert tudhatok magaménak, amik kikövezték az utam a jelenlegi csoportvezetői pozíciómhoz. Tudatos választásom volt, hogy gyakornokként olyan cégnél dolgozzak, ahol nyitottak voltak az ötleteimre és ezeket meg is valósíthattam, ezáltal lehetőségem volt megmutatni mire vagyok képes.  Azt gondolom, jó úton vagyok, hogy folyamatos szakmai fejlődés mellett megvalósítsam az elképzeléseimet és elérjem a céljaimat.

Milyen távra tervez?

– Addig szeretnék ezen a pályán maradni, ameddig szívből jön, és nem tehernek érzem a munkát, illetve amíg látom a fejlődési lehetőségeket magam előtt. Biztos vagyok benne, hogy jó pár évre elköteleztem magam a marketing mellett.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Jelenleg az euCSOPORT-nál dolgozom, ahol egy nagyon speciális marketing területet ismerhetek meg, ami nem más, mint a HR marketing. Ezzel a piacon elég egyedi szegmenst tudok lefedni, erre büszke is vagyok. Álmodozom arról, hogy a jövőben saját vállalkozást kezdjek, ami előtt a későbbiekben szeretnék majd ügynökségi és multinacionális vállalatnál is dolgozni. Fontosnak tartom, hogy minél több tapasztalatot szerezzek és minél inkább tágabb szemléletem legyen a szervezetek struktúráját, dinamikáját tekintve. Azonban jelenleg elsődlegesen a szakmai kihívások vonzanak, amelyekben kimozdulhatok a komfortzónámból és a tudásomat is mélyíthetem.  

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nincs olyan személy körülöttem, akitől ne tudnék tanulni. Igyekszem mindenkiben felfedezni azt a pozitív erőt, amelyet érdemes nekem is elsajátítanom vagy erősítenem magamban. Szakmai mentoromnak a jelenlegi felettesemet tekintem, aki kimagasló kommunikációs képességekkel rendelkezik, kreatív problémamegoldó készségével mindig meglep és motivál arra, hogy merjek a megszokottól eltérően gondolkodni és cselekedni. Emellett nem felejtem el azt sem, hogy milyen nagynevű marketing szakemberektől tanulhattam az egyetemen. Ilyen például Sas István, aki a hazai reklámipar legmeghatározóbb személye volt.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Személyes tapasztalatom még nincs külföldi karrierépítést illetően, azonban véleményem szerint nehéz szakmai területen idegen országban érvényesülni. A marketing és kommunikációs tevékenység megköveteli, hogy a szociokulturális szokásokat igazán jól ismerjük, ezért ennek hiányában nehéz helyzetben van egy nagy tapasztalattal rendelkező szakember is. A munkánk egyik sajátossága, hogy nem helyhez kötött, így akár külföldi tartózkodás során is tudjuk hazai cégek marketing tevékenységét támogatni vagy fordítva.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Már a gimnázium befejeztével hatalmas gondban voltam, azzal, hogy most mivel is kéne foglalkoznom. Nem azért, mert céltalan voltam. Pont ellenkezőleg, annyi mindenben el tudtam magam képzelni, hogy képtelen voltam választani. Ez a mai napig is tart. Bár úgy érzem a marketingben megtaláltam a helyem, mert van benne kreativitás, pszichológia és üzlet is, de a mai napig eljátszok a gondolattal, hogy szívesen dolgoznék egészségügyben. Talán egyszer eljön az a lehetőség is, hogy az egészségügyben dolgozhassak marketingesként. Erős elköteleződést érzek arra vonatkozóan, hogy olyan területen dolgozzak, amely fontos értéket képvisel és mások számára segítséget nyújt. Számomra az egészségügy is pont ilyen. 

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– A személyes kapcsolattartás számomra kiemelt fontosságú. Számos különböző rendezvényen vagyunk jelen az euCSOPORT-tal, és az ilyen alkalmakat is megragadjuk, hogy ápoljuk a meglévő partnereinkkel a kapcsolatot. Minden üzleti kontakt alapja, hogy mind a két fél minőségi munkával támogassa a másikat, de emellett törekszünk arra is, hogy a személyes, emberi oldalát se veszítsük el a kapcsolatnak.

Mire sajnálja az idejét?

– A tétlenségre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A fejlődésre és a hasznos kikapcsolódásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– A szűklátókörűséggel. Nem szeretem, ha valaki nem tudja más nézőpontból megvizsgálni a helyzetet, és csak a saját igazát fogadja el.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Leginkább a rászoruló, beteg gyermekek mindennapjait segíteném. Szívesen önkénteskednék a Tűzoltói utcai vagy a Heim Pál Gyermekkórházban. Szívügyem segíteni azokon, akinek valóban szükségük van rá, és ezt a munkám során is proaktívan képviselem. A cégcsoporton belül dedikáltan én foglalkozom a vállalat CSR tevékenységeivel. Jelenleg az SOS Gyermekfalvaknak vagyunk kiemelt támogatói, ezen felül a szervezet környezetvédelmi projektjeit is én menedzselem.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A hétköznapokban a sport segít kikapcsolni és a napi frusztrációt levezetni. Hétvégente szeretek kiszabadulni a városi nyüzsgésből. Legszívesebben víz közelében vagyok egy jó könyv társaságában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS