Mihalcsek Noémi: A szabályrendszerek alól nincs kibúvás

2019. 02. 07., 09:30

Az ETIKUS INGATLANOS mozgalom azért jött létre, hogy újra olyan megvilágításba kerüljön az ingatlanos szakma a fogyasztói társadalom szemében, amely megbecsülésre és büszkeségre ad okot – írja cikkében Mihalcsek Noémi, a mozgalom kommunikációs menedzsere. Alábbiakban az ő véleményét olvashatják.

Az ETIKUS INGATLANOS mozgalom elindítása éppen időszerű volt. Tagjai mind olyan vállalkozók, akik tisztában vannak az üzleti élet minden járt és járatlan útjával. Mégis, amikor üzletelnek, akkor nem csupán a saját érdekeiket veszik figyelembe. Amellett tették le voksukat, hogy sokkal nagyobb hozadéka és eredménye van annak, ha potenciális ügyfeleikre emberként figyelnek, nem csupán egy kipipálandó feladatként tekintenek rájuk. Ez egy különleges hozzáállás. Nem veszítenek általa. Sem ügyfelet, sem üzletet, sem egzisztenciát. Nyerni viszont annál többet nyernek.

Az ETIKUS INGATLANOS nem csak egy mozgalom, egy közösség – hanem egy tanúsító védjegy is, mely minden esetben minőséget garantál. Minden védjegynek egzakt üzenete van. Mentes az általánosítástól, sokkal inkább kiemelkedővé tesz. Legyen szó akár termékről, akár szolgáltatásról, vagy jelen esetben az ETIKUS INGATLANOS tagjairól, a védjeggyel való minősítés bizalmat és megbízhatóságot közvetít.

Fontos mondanivalóval bír: használója ugyanis maximálisan megfelel a kívánt minőségi követelményeknek. E szabályrendszerek alól nincs kibúvás, nem lehet megkerülni, de ami a legjobb, nem is akarja senki, hisz olyan értéket képvisel, amelyet messze mindenki a sajátjának érez.

Az ETIKUS INGATLANOS tagok tanúsító védjegy ereje is ebben mutatkozik meg. Garancia mind használója, mind ügyfelei számára. Alapvetően bárki állíthat magáról jót. Talán az etikusság maga nem is kézzel fogható, nem mérhető sem számokban, sem tettekben. Vagy épp ellenkezőleg. Hisz a védjegyhasználatra jogosultság annak a biztosítása, hogy használója mindig minden körülmények között a legoptimálisabb megoldásra törekszik, melynek alapját egyértelműen az emberiesség és a tisztesség adja.

A versenyelőny valódi értékét tehát azzal garantálja, hogy egy független szervezet, vagyis az Etikai Bizottság tanúsítja a szolgáltatás minőségét.

A lakosság számára is megnyugtató, hiszen biztosak lehetnek abban, hogy a védjegy jogosultjától független szervezet, vagyis a külön erre a célra létrehozott Etikai Bizottság tanúsítja adott ingatlanközvetítő szolgáltatásának minőségét. Ha mégis felmerülne az etikai vétség gyanúja, panasszal élhetnek az Etikai Bizottságnál, amelynek tagjai minden esetben teljes körű kivizsgálásnak vetik alá a bejelentett etikai vétséget.

Adott esetben ez az érintett ingatlanos védjegyhasználati jogának megvonásával is járhat. Az etikai bizottság nem válogat, nem élvezhet senki kivételes bánásmódot, hiszen a mozgalom legfontosabb célkitűzése a társadalomban rögzült vélemények újrakódolása, az ingatlanos szakmát érintő hátrányos megítélések felszámolása. Ennek érdekében pedig egyforma figyelmet kap bárki, aki ebbe a rendszerbe bekerül.

Az, hogy ki lehet védjegyhasználó, és tartozhat általa az ETIKUS INGATLANOS közösséghez, azt a védjegy szabályzata tartalmazza. Minden esetben meg kell felelni a jogszabályokban megfogalmazott követelményeknek, vagyis rendelkezni kell OKJ 52 vagy 54 oklevéllel, névjegyzéki regisztrációval, el kell fogadni az Etikai Kódexet (Etikai Normagyűjtemény), ismerni kell az Etikai Bizottság hatáskörét és etikai vétség esetén annak döntését, valamint kétévente számot kell adni a tudásról.

Ez a szakma is, mint bármelyik másik – napról napra változik. Nem csak a jogszabályok, de a működési környezet is, a technikai feltételektől egészen az emberek/megbízók gondolkodásmódjáig. Ma már teljesen más megvilágításba került, mint egykoron. Az ETIKUS INGATLANOS mozgalom, általa pedig a védjegyhasználat lehetősége azért jött létre, hogy újra olyan megvilágításba kerüljön az ingatlanos szakma a fogyasztói társadalom szemében, mely megbecsülésre és büszkeségre ad okot.

Nem illúziót közvetít. A szakma az alapját és a keretét biztosítja annak, amit aztán az ügyfelek élettel tölthetnek meg. Ezt hívják úgy, hogy otthon. A szemléletet pedig véresen komolyan kell venni.

Mihalcsek Noémi

(Az Üzletem a 12 kérdés – 12 válasz sorozatban interjút közölt Mihalcsek Noémivel, mint a Golden Events Rendezvényszervező és Menedzsment Iroda ügyvezetőjével. Ezt ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-06 18:05:00
Sághi Attila lett az Év Projektmenedzsere, aki a hagyományokat a funkcionalitással ötvöző Magyarország Háza Brüsszelben projekttel nyerte el a hazai projektmenedzsment szakma egyik legrangosabb elismerését.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS