Még mindig kevesebbet fektetnek be a női profi sportba

Még mindig kevesebbet fektetnek be a női profi sportba
2023. 05. 25., 13:25

Az áttörést hozó 2022-es év után a női profi sportok elég erős helyzetben vannak ahhoz, hogy idén tovább fejlődjenek, de van még tennivaló a tudatosság növelése, szponzoráció kiterjesztése, valamint a médiajogok értéknövelése és befektetések ösztönzése terén, derül ki a Deloitte 2023-as Sporting Industry Outlook átfogó sportipari tanulmányából.

A női hivatásos sport 2022-ben rekordévet zárt: az érdeklődés mértéke, a nézettség, médiamegjelenések és befektetések szintje még soha nem volt ilyen magas. A látogatottsági rekordok világszerte megdőltek: az UEFA Női Bajnokok Ligája Barcelona-Real Madrid mérkőzésén több mint 90 ezren vettek részt; a női rögbi-világbajnokság rekordot döntött Új-Zélandon, a nyitómérkőzésen teltházas volt az Eden Park; a 2022-es női Futball Európa-bajnokságon több mint 360 millió néző tekintette meg a mérkőzéseket; az Egyesült Államokban a National Women's Soccer League (NWSL) első főműsoridőben játszott bajnoki mérkőzését közel 1 millió néző látta, a Women's National Basketball Association (WNBA) pedig 14 éve nem látott nézőszámot ért el az alapszakaszban.

A rekord tavalyi év után további növekedés várható a női hivatásos sportágaknál idén. A júliusban és augusztusban Ausztráliában és Új-Zélandon megrendezésre kerülő FIFA női világbajnokságra a jegyeladások már most meghaladják a várakozásokat, az UEFA új női Nemzetek Ligája elindítása a világbajnokság után pedig még tovább növeli majd a sportág ismertségét.

A lendület ellenére azonban a női profi sportok még mindig jóval kevesebb figyelmet, befektetést és szponzorációt kapnak, mint a férfi sportok. Mi kell ahhoz, hogy a női bajnokságok a következő szintre lépjenek? Hogyan lehet a befektetés, a promóció, az izgalom és az elkötelezettség körforgását felgyorsítani?

„Néhány kritikus terület segíthet a további növekedés katalizálásában. Az NWSL és a WNBA médiajogi szerződései hamarosan – 2023-ban, illetve 2025-ben – lejárnak. A növekedés érdekében és elérés maximalizálásában mindkét liga a lineáris és streaming szolgáltatók kombinációját keresi majd. Fontos, hogy tanuljanak a közelmúlt hibáiból: a FIFA pl. azzal a kihívással küzdött, hogy a médiavállalatok alullicitálták a női világbajnokság jogait. Az újonnan kötendő megállapodásoknak megfelelő értékelést, kedvező közvetítési ablakokat, erős produkciót és jelentős marketinget kell biztosítaniuk” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország sporttanácsadási csapatának igazgatója.

A médiajogokon túl számos más lehetőség van a jövőbeli sikerhez. Bár a női sportok szponzorálására innovatív megközelítéseket alkalmaznak, a szponzorok általános ismertsége még mindig alacsony. Egy amerikai felmérés szerint a sportrajongók 74 százaléka nem tudott megnevezni egyetlen női sportbajnoksági szponzort sem, és hasonló hiányosságokat tapasztalni az Egyesült Királyságban is.

„A bajnokságok és sportágak új megközelítéssel történő népszerűsítése új piacokat teremthet, egyben segíthet a tehetségek számának növelésében is. Jó példa erre a sportfogadás fejlődése az Egyesült Államokban, ahol a női ligák üzemeltetői több fogadási lehetőséget biztosíthatnak - ez növelheti az érdeklődést. Az is katalizálhatja a folyamatot, hogy egyre több női befektető és korábbi sportoló szerez tulajdonrészt klubokban, csapatokban, egyesületekben. Ez esélyt teremt arra, hogy a sportolók képviselete, szurkolói közösségek és befektetések terén változás következzen be” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A Deloitte tanulmánya szerint a mérlegelendő stratégiai kérdések:

  • Melyek a legjobb módszerek a női ligák számára, hogy a jelenlegi lendületet megragadva a törzsrajongói bázison túl is növekedjenek?
  • Mi a közvetítő csatornák legjobb olyan kombinációja, amely a legnagyobb ismertséget és elkötelezettséget biztosítja?
  • Hogyan lehet a nemzeti csapatok eseményei által kiváltott izgalmat és figyelmet a hazai profi bajnokságok és klubok következetesebb támogatására fordítani?
  • Hogyan segíthet a női profi csapatok és szervezetek közötti szorosabb globális együttműködés?
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-08 10:57:21
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS