Még mindig kevesebbet fektetnek be a női profi sportba

Még mindig kevesebbet fektetnek be a női profi sportba
2023. 05. 25., 13:25

Az áttörést hozó 2022-es év után a női profi sportok elég erős helyzetben vannak ahhoz, hogy idén tovább fejlődjenek, de van még tennivaló a tudatosság növelése, szponzoráció kiterjesztése, valamint a médiajogok értéknövelése és befektetések ösztönzése terén, derül ki a Deloitte 2023-as Sporting Industry Outlook átfogó sportipari tanulmányából.

A női hivatásos sport 2022-ben rekordévet zárt: az érdeklődés mértéke, a nézettség, médiamegjelenések és befektetések szintje még soha nem volt ilyen magas. A látogatottsági rekordok világszerte megdőltek: az UEFA Női Bajnokok Ligája Barcelona-Real Madrid mérkőzésén több mint 90 ezren vettek részt; a női rögbi-világbajnokság rekordot döntött Új-Zélandon, a nyitómérkőzésen teltházas volt az Eden Park; a 2022-es női Futball Európa-bajnokságon több mint 360 millió néző tekintette meg a mérkőzéseket; az Egyesült Államokban a National Women's Soccer League (NWSL) első főműsoridőben játszott bajnoki mérkőzését közel 1 millió néző látta, a Women's National Basketball Association (WNBA) pedig 14 éve nem látott nézőszámot ért el az alapszakaszban.

A rekord tavalyi év után további növekedés várható a női hivatásos sportágaknál idén. A júliusban és augusztusban Ausztráliában és Új-Zélandon megrendezésre kerülő FIFA női világbajnokságra a jegyeladások már most meghaladják a várakozásokat, az UEFA új női Nemzetek Ligája elindítása a világbajnokság után pedig még tovább növeli majd a sportág ismertségét.

A lendület ellenére azonban a női profi sportok még mindig jóval kevesebb figyelmet, befektetést és szponzorációt kapnak, mint a férfi sportok. Mi kell ahhoz, hogy a női bajnokságok a következő szintre lépjenek? Hogyan lehet a befektetés, a promóció, az izgalom és az elkötelezettség körforgását felgyorsítani?

„Néhány kritikus terület segíthet a további növekedés katalizálásában. Az NWSL és a WNBA médiajogi szerződései hamarosan – 2023-ban, illetve 2025-ben – lejárnak. A növekedés érdekében és elérés maximalizálásában mindkét liga a lineáris és streaming szolgáltatók kombinációját keresi majd. Fontos, hogy tanuljanak a közelmúlt hibáiból: a FIFA pl. azzal a kihívással küzdött, hogy a médiavállalatok alullicitálták a női világbajnokság jogait. Az újonnan kötendő megállapodásoknak megfelelő értékelést, kedvező közvetítési ablakokat, erős produkciót és jelentős marketinget kell biztosítaniuk” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország sporttanácsadási csapatának igazgatója.

A médiajogokon túl számos más lehetőség van a jövőbeli sikerhez. Bár a női sportok szponzorálására innovatív megközelítéseket alkalmaznak, a szponzorok általános ismertsége még mindig alacsony. Egy amerikai felmérés szerint a sportrajongók 74 százaléka nem tudott megnevezni egyetlen női sportbajnoksági szponzort sem, és hasonló hiányosságokat tapasztalni az Egyesült Királyságban is.

„A bajnokságok és sportágak új megközelítéssel történő népszerűsítése új piacokat teremthet, egyben segíthet a tehetségek számának növelésében is. Jó példa erre a sportfogadás fejlődése az Egyesült Államokban, ahol a női ligák üzemeltetői több fogadási lehetőséget biztosíthatnak - ez növelheti az érdeklődést. Az is katalizálhatja a folyamatot, hogy egyre több női befektető és korábbi sportoló szerez tulajdonrészt klubokban, csapatokban, egyesületekben. Ez esélyt teremt arra, hogy a sportolók képviselete, szurkolói közösségek és befektetések terén változás következzen be” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A Deloitte tanulmánya szerint a mérlegelendő stratégiai kérdések:

  • Melyek a legjobb módszerek a női ligák számára, hogy a jelenlegi lendületet megragadva a törzsrajongói bázison túl is növekedjenek?
  • Mi a közvetítő csatornák legjobb olyan kombinációja, amely a legnagyobb ismertséget és elkötelezettséget biztosítja?
  • Hogyan lehet a nemzeti csapatok eseményei által kiváltott izgalmat és figyelmet a hazai profi bajnokságok és klubok következetesebb támogatására fordítani?
  • Hogyan segíthet a női profi csapatok és szervezetek közötti szorosabb globális együttműködés?
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Szabó Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-23 10:10:00
Kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.