Magdó Emil: Hiszek a megújulásban

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 05. 14., 09:15

Igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kollégám lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál – mondta az Üzletemnek Magdó Emil kommunikációs szakember.

Magdó Emil azt mondja:különös módon éppen a kommunikáció az, amire sajnálja is, meg nem is az idejét, de abban ezer százalékig biztos, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés. Úgy tapasztalja, hogykreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Mivel az építészetet is kimondottan kreatívnak tartja, abban szívesen kipróbálná magát. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 283. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Minden korszaknak megvoltak a kiemelkedő csúcsai, de ha egyet kellene kiemelni az az, hogy három Köztársasági Elnök számára készíthettem kommunikációs anyagokat folyamatosan. Nagyon tetszett ez a rendkívüli kihívás, amely az alkalmazott grafikai művészeten túl a szervezés és a menedzsment iskolája, pontosabban egyeteme volt számomra. Nagyon büszke vagyok rá, hogy bizonyos megoldások, amelyeket megterveztem a mai napig részei a hivatal kommunikációjának.

Milyen távra tervez?

– Erre a kérdésre egy történettel válaszolnék, ami velem esett meg. Pályázatra készülve egy hosszabb távú, különleges vizuális rendszert és felhasználói útvonalat dolgoztunk ki a kollégáimmal, bízva abban, hogy bennünket választanak. De nem mi lettünk a befutói annak a pályázatnak. Van ilyen. Aki tervezőként dolgozik, megtanulja, hogy sok ötletet és gondolatot kell a „kukának gyártani”, míg végül meglesz a valódi, az időtálló megoldás. A cégek ma már csupán hónapokra terveznek, és nem csak a kampányokat. Bármilyen hihetetlenül hangzik, a céges megjelenésre, azaz a márkára is úgy gondolnak, mint egy könnyen cserélhető kitűzőre. Jól tudtam mindezt, mégis lehangolt a veszteség tudata. Aztán ezen a ponton számba vettem, hogy a fontosabb munkáim mennyire bizonyultak időtállónak. Gondolatban visszamentem egészen az első megbízásomig és közben visszatért az önbizalmam. Örömmel nyugtáztam: közel harminc éves távlatban is működnek és használatban vannak a koncepciók, amiket kidolgoztam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A megújulásban hiszek. Számomra három terület összhangja jelenti a stabilitást; alkotó emberként, stratégiai gondolkodóként és cégvezetőként is folyamatosan kihívásokat keresek. Kevés időt töltök nyugvóponton és ezt a kreatív létet a kollégáimnak és ügyfeleimnek is szeretem átadni. A bakancslistámon az első helyen van, hogy ugyanezt csináljam tovább, de még jobban, még hatékonyabban.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Ennek a kreatív létnek egyik ajándéka az, hogy folyamatosan olyan emberek társaságában lehetek, akik inspirálnak, provokálnak, tovább lendítenek. Minden életszakaszomnak megvoltak a nagyon erős inspiráló személyiségei, nagyon sokakat kellene itt említenem. Akitől sokat tanulhattam az alkotás és az élet egyensúlyáról, az Horváth Z. Gergely rendező tanár úr volt. Azokban az években sajátítottam el, hogyan lehet a kreativitást és a szervezettséget egyszerre, magas fokon művelni. Amikor a Képmás Családmagazin márkáját gondolhattam újra, megismertem Urbán Andrást, aki egy fantasztikus értékteremtő csapatot irányított és irányít azóta is. Sokat köszönhetek Pál Csillának, aki a McCann Erickson-nál szerzett sokéves tapasztalatával, sok türelemmel olyan új nézőpontot adott nekem, ami nélkülözhetetlen volt egy kreatív ügynökség felépítéshez.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Úgy hiszem, erre a kérdésre ők tudnának pontos választ adni. A magam részéről lehetőségeket és utakat mutatok, amelyeken ha szeretnének, elindulhatnak. Képzeletbeli ajtókat nyitok, amelyeken a kreativitásuk továbbmehet. Számomra igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kolléga lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Építészet. Nagyon különlegesnek tartom, ahogyan az építészek olyan tereket alakítanak ki, ami az állandóságban is mindig újként hatnak arra, aki oda belép. Amikor kiállítást rendeztem, elképesztően tetszett, hogy a tér kis megváltoztatásával milyen izgalmas hatásokat lehet elérni. Ott értettem meg, hogy milyen sok módozata van annak, ahogyan egy üzenetet el lehet juttatni az emberekhez.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ma már főként ajánlások útján keresnek meg, jó ideje ez a legfontosabb kapcsolatépítés, ahogyan dolgozunk. Mindig is az üzletfelem célja és motivációja érdekelt. Amit Simon Sinek brit-amerikai szerző a célalkotó „Miért”-jének nevez. Úgy vélem – és a legtöbb visszajelzést is erre kapom –, hogy ily módon tudok igazán jól működni. Így lehet sikeresen márkát építeni.

Mire sajnálja az idejét?

– Különös módon a kommunikáció az, amire egyaránt sajnálom is meg nem is az időt. Talán azért, mert már több dolgot megtanultam erről a területről. Szeretem amikor azok, akikkel dolgozom megélik, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés.

Mivel lehet felbosszantani?

– Egészen fiatal korom óta gyűjtök szóróanyagokat, ismertetőket, magazinokat a világ minden tájáról. Sokszor egészen meghökkentő módon reklámoznak cégek. Nagyon szórakoztató. De a rossz reklámkészítés az fel tud bosszantani.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Talán az építkezés lenne az. Néhány évvel ezelőtt segítettünk egy családnak Csángó-földön egy tároló felépítésében. Nagyon nehezen megközelíthető település volt és egy hosszú hétvége alatt szerettünk volna elkészülni a feladattal. Az első munkás nap hajnalán, amikor a hegyoldalra baktattunk, a tulajdonos félve kérdezte: „ti valóban nem vagytok építő munkások?” „Nem” – válaszoltam és ő kételkedve nézte végig, ahogy dolgoztunk. Remekül ment minden és idő előtt végeztünk. Nagyon hálásak voltak. Szóval már ajánlóm is van, ha építkezésben segíthetek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra. Sem a pénzt, sem az időt nem sajnálom.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Kreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Szerencsés vagyok, hogy már gyerekkoromban alkotó emberek között nőttem fel, és a mindennapjaink részévé vált, hogy kialakítsunk olyan rutinokat, amelyek kikapcsolnak. Az egyik titkos kedvencem egy új tárgyat felfedezni a szobában. Hihetetlen ereje tud lenni, ha kifogy az ember a lendületből. Bár, ami manapság a legjobb kikapcsolódás, az a kislányommal töltött idő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 04., 09:17
Azt hiszem, kezdő munkavállalóként nincs fontosabb feladatunk, mint találni egy jó főnököt és tanulni tőle. Örülök, hogy nekem annak idején ez megadatott – mondta az Üzletemnek Jancsár Gergely, az SAP Közép-Kelet-Európai Régiójának fenntarthatósági vezetője.
2022-08-08 12:19:08
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS