Magdó Emil: Hiszek a megújulásban

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 05. 14., 09:15

Igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kollégám lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál – mondta az Üzletemnek Magdó Emil kommunikációs szakember.

Magdó Emil azt mondja:különös módon éppen a kommunikáció az, amire sajnálja is, meg nem is az idejét, de abban ezer százalékig biztos, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés. Úgy tapasztalja, hogykreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Mivel az építészetet is kimondottan kreatívnak tartja, abban szívesen kipróbálná magát. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 283. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Minden korszaknak megvoltak a kiemelkedő csúcsai, de ha egyet kellene kiemelni az az, hogy három Köztársasági Elnök számára készíthettem kommunikációs anyagokat folyamatosan. Nagyon tetszett ez a rendkívüli kihívás, amely az alkalmazott grafikai művészeten túl a szervezés és a menedzsment iskolája, pontosabban egyeteme volt számomra. Nagyon büszke vagyok rá, hogy bizonyos megoldások, amelyeket megterveztem a mai napig részei a hivatal kommunikációjának.

Milyen távra tervez?

– Erre a kérdésre egy történettel válaszolnék, ami velem esett meg. Pályázatra készülve egy hosszabb távú, különleges vizuális rendszert és felhasználói útvonalat dolgoztunk ki a kollégáimmal, bízva abban, hogy bennünket választanak. De nem mi lettünk a befutói annak a pályázatnak. Van ilyen. Aki tervezőként dolgozik, megtanulja, hogy sok ötletet és gondolatot kell a „kukának gyártani”, míg végül meglesz a valódi, az időtálló megoldás. A cégek ma már csupán hónapokra terveznek, és nem csak a kampányokat. Bármilyen hihetetlenül hangzik, a céges megjelenésre, azaz a márkára is úgy gondolnak, mint egy könnyen cserélhető kitűzőre. Jól tudtam mindezt, mégis lehangolt a veszteség tudata. Aztán ezen a ponton számba vettem, hogy a fontosabb munkáim mennyire bizonyultak időtállónak. Gondolatban visszamentem egészen az első megbízásomig és közben visszatért az önbizalmam. Örömmel nyugtáztam: közel harminc éves távlatban is működnek és használatban vannak a koncepciók, amiket kidolgoztam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A megújulásban hiszek. Számomra három terület összhangja jelenti a stabilitást; alkotó emberként, stratégiai gondolkodóként és cégvezetőként is folyamatosan kihívásokat keresek. Kevés időt töltök nyugvóponton és ezt a kreatív létet a kollégáimnak és ügyfeleimnek is szeretem átadni. A bakancslistámon az első helyen van, hogy ugyanezt csináljam tovább, de még jobban, még hatékonyabban.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Ennek a kreatív létnek egyik ajándéka az, hogy folyamatosan olyan emberek társaságában lehetek, akik inspirálnak, provokálnak, tovább lendítenek. Minden életszakaszomnak megvoltak a nagyon erős inspiráló személyiségei, nagyon sokakat kellene itt említenem. Akitől sokat tanulhattam az alkotás és az élet egyensúlyáról, az Horváth Z. Gergely rendező tanár úr volt. Azokban az években sajátítottam el, hogyan lehet a kreativitást és a szervezettséget egyszerre, magas fokon művelni. Amikor a Képmás Családmagazin márkáját gondolhattam újra, megismertem Urbán Andrást, aki egy fantasztikus értékteremtő csapatot irányított és irányít azóta is. Sokat köszönhetek Pál Csillának, aki a McCann Erickson-nál szerzett sokéves tapasztalatával, sok türelemmel olyan új nézőpontot adott nekem, ami nélkülözhetetlen volt egy kreatív ügynökség felépítéshez.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Úgy hiszem, erre a kérdésre ők tudnának pontos választ adni. A magam részéről lehetőségeket és utakat mutatok, amelyeken ha szeretnének, elindulhatnak. Képzeletbeli ajtókat nyitok, amelyeken a kreativitásuk továbbmehet. Számomra igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kolléga lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Építészet. Nagyon különlegesnek tartom, ahogyan az építészek olyan tereket alakítanak ki, ami az állandóságban is mindig újként hatnak arra, aki oda belép. Amikor kiállítást rendeztem, elképesztően tetszett, hogy a tér kis megváltoztatásával milyen izgalmas hatásokat lehet elérni. Ott értettem meg, hogy milyen sok módozata van annak, ahogyan egy üzenetet el lehet juttatni az emberekhez.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ma már főként ajánlások útján keresnek meg, jó ideje ez a legfontosabb kapcsolatépítés, ahogyan dolgozunk. Mindig is az üzletfelem célja és motivációja érdekelt. Amit Simon Sinek brit-amerikai szerző a célalkotó „Miért”-jének nevez. Úgy vélem – és a legtöbb visszajelzést is erre kapom –, hogy ily módon tudok igazán jól működni. Így lehet sikeresen márkát építeni.

Mire sajnálja az idejét?

– Különös módon a kommunikáció az, amire egyaránt sajnálom is meg nem is az időt. Talán azért, mert már több dolgot megtanultam erről a területről. Szeretem amikor azok, akikkel dolgozom megélik, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés.

Mivel lehet felbosszantani?

– Egészen fiatal korom óta gyűjtök szóróanyagokat, ismertetőket, magazinokat a világ minden tájáról. Sokszor egészen meghökkentő módon reklámoznak cégek. Nagyon szórakoztató. De a rossz reklámkészítés az fel tud bosszantani.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Talán az építkezés lenne az. Néhány évvel ezelőtt segítettünk egy családnak Csángó-földön egy tároló felépítésében. Nagyon nehezen megközelíthető település volt és egy hosszú hétvége alatt szerettünk volna elkészülni a feladattal. Az első munkás nap hajnalán, amikor a hegyoldalra baktattunk, a tulajdonos félve kérdezte: „ti valóban nem vagytok építő munkások?” „Nem” – válaszoltam és ő kételkedve nézte végig, ahogy dolgoztunk. Remekül ment minden és idő előtt végeztünk. Nagyon hálásak voltak. Szóval már ajánlóm is van, ha építkezésben segíthetek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra. Sem a pénzt, sem az időt nem sajnálom.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Kreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Szerencsés vagyok, hogy már gyerekkoromban alkotó emberek között nőttem fel, és a mindennapjaink részévé vált, hogy kialakítsunk olyan rutinokat, amelyek kikapcsolnak. Az egyik titkos kedvencem egy új tárgyat felfedezni a szobában. Hihetetlen ereje tud lenni, ha kifogy az ember a lendületből. Bár, ami manapság a legjobb kikapcsolódás, az a kislányommal töltött idő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS