Magdó Emil: Hiszek a megújulásban

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 05. 14., 09:15

Igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kollégám lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál – mondta az Üzletemnek Magdó Emil kommunikációs szakember.

Magdó Emil azt mondja:különös módon éppen a kommunikáció az, amire sajnálja is, meg nem is az idejét, de abban ezer százalékig biztos, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés. Úgy tapasztalja, hogykreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Mivel az építészetet is kimondottan kreatívnak tartja, abban szívesen kipróbálná magát. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 283. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Minden korszaknak megvoltak a kiemelkedő csúcsai, de ha egyet kellene kiemelni az az, hogy három Köztársasági Elnök számára készíthettem kommunikációs anyagokat folyamatosan. Nagyon tetszett ez a rendkívüli kihívás, amely az alkalmazott grafikai művészeten túl a szervezés és a menedzsment iskolája, pontosabban egyeteme volt számomra. Nagyon büszke vagyok rá, hogy bizonyos megoldások, amelyeket megterveztem a mai napig részei a hivatal kommunikációjának.

Milyen távra tervez?

– Erre a kérdésre egy történettel válaszolnék, ami velem esett meg. Pályázatra készülve egy hosszabb távú, különleges vizuális rendszert és felhasználói útvonalat dolgoztunk ki a kollégáimmal, bízva abban, hogy bennünket választanak. De nem mi lettünk a befutói annak a pályázatnak. Van ilyen. Aki tervezőként dolgozik, megtanulja, hogy sok ötletet és gondolatot kell a „kukának gyártani”, míg végül meglesz a valódi, az időtálló megoldás. A cégek ma már csupán hónapokra terveznek, és nem csak a kampányokat. Bármilyen hihetetlenül hangzik, a céges megjelenésre, azaz a márkára is úgy gondolnak, mint egy könnyen cserélhető kitűzőre. Jól tudtam mindezt, mégis lehangolt a veszteség tudata. Aztán ezen a ponton számba vettem, hogy a fontosabb munkáim mennyire bizonyultak időtállónak. Gondolatban visszamentem egészen az első megbízásomig és közben visszatért az önbizalmam. Örömmel nyugtáztam: közel harminc éves távlatban is működnek és használatban vannak a koncepciók, amiket kidolgoztam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A megújulásban hiszek. Számomra három terület összhangja jelenti a stabilitást; alkotó emberként, stratégiai gondolkodóként és cégvezetőként is folyamatosan kihívásokat keresek. Kevés időt töltök nyugvóponton és ezt a kreatív létet a kollégáimnak és ügyfeleimnek is szeretem átadni. A bakancslistámon az első helyen van, hogy ugyanezt csináljam tovább, de még jobban, még hatékonyabban.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Ennek a kreatív létnek egyik ajándéka az, hogy folyamatosan olyan emberek társaságában lehetek, akik inspirálnak, provokálnak, tovább lendítenek. Minden életszakaszomnak megvoltak a nagyon erős inspiráló személyiségei, nagyon sokakat kellene itt említenem. Akitől sokat tanulhattam az alkotás és az élet egyensúlyáról, az Horváth Z. Gergely rendező tanár úr volt. Azokban az években sajátítottam el, hogyan lehet a kreativitást és a szervezettséget egyszerre, magas fokon művelni. Amikor a Képmás Családmagazin márkáját gondolhattam újra, megismertem Urbán Andrást, aki egy fantasztikus értékteremtő csapatot irányított és irányít azóta is. Sokat köszönhetek Pál Csillának, aki a McCann Erickson-nál szerzett sokéves tapasztalatával, sok türelemmel olyan új nézőpontot adott nekem, ami nélkülözhetetlen volt egy kreatív ügynökség felépítéshez.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Úgy hiszem, erre a kérdésre ők tudnának pontos választ adni. A magam részéről lehetőségeket és utakat mutatok, amelyeken ha szeretnének, elindulhatnak. Képzeletbeli ajtókat nyitok, amelyeken a kreativitásuk továbbmehet. Számomra igazán izgalmas, amikor a kezdetben bizonytalan, félénk személyiségű kolléga lassan megtalálja a saját kifejezésmódját és egyszer csak használni kezdi a kreativitását, mint egy mester a szerszámot. Ez az, ami engem is motivál.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Építészet. Nagyon különlegesnek tartom, ahogyan az építészek olyan tereket alakítanak ki, ami az állandóságban is mindig újként hatnak arra, aki oda belép. Amikor kiállítást rendeztem, elképesztően tetszett, hogy a tér kis megváltoztatásával milyen izgalmas hatásokat lehet elérni. Ott értettem meg, hogy milyen sok módozata van annak, ahogyan egy üzenetet el lehet juttatni az emberekhez.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ma már főként ajánlások útján keresnek meg, jó ideje ez a legfontosabb kapcsolatépítés, ahogyan dolgozunk. Mindig is az üzletfelem célja és motivációja érdekelt. Amit Simon Sinek brit-amerikai szerző a célalkotó „Miért”-jének nevez. Úgy vélem – és a legtöbb visszajelzést is erre kapom –, hogy ily módon tudok igazán jól működni. Így lehet sikeresen márkát építeni.

Mire sajnálja az idejét?

– Különös módon a kommunikáció az, amire egyaránt sajnálom is meg nem is az időt. Talán azért, mert már több dolgot megtanultam erről a területről. Szeretem amikor azok, akikkel dolgozom megélik, hogy a kommunikáció nem elfecsérelt idő, hanem befektetés.

Mivel lehet felbosszantani?

– Egészen fiatal korom óta gyűjtök szóróanyagokat, ismertetőket, magazinokat a világ minden tájáról. Sokszor egészen meghökkentő módon reklámoznak cégek. Nagyon szórakoztató. De a rossz reklámkészítés az fel tud bosszantani.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Talán az építkezés lenne az. Néhány évvel ezelőtt segítettünk egy családnak Csángó-földön egy tároló felépítésében. Nagyon nehezen megközelíthető település volt és egy hosszú hétvége alatt szerettünk volna elkészülni a feladattal. Az első munkás nap hajnalán, amikor a hegyoldalra baktattunk, a tulajdonos félve kérdezte: „ti valóban nem vagytok építő munkások?” „Nem” – válaszoltam és ő kételkedve nézte végig, ahogy dolgoztunk. Remekül ment minden és idő előtt végeztünk. Nagyon hálásak voltak. Szóval már ajánlóm is van, ha építkezésben segíthetek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra. Sem a pénzt, sem az időt nem sajnálom.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Kreatív szakmában hamar meg kell tanulni visszatöltődni. Szerencsés vagyok, hogy már gyerekkoromban alkotó emberek között nőttem fel, és a mindennapjaink részévé vált, hogy kialakítsunk olyan rutinokat, amelyek kikapcsolnak. Az egyik titkos kedvencem egy új tárgyat felfedezni a szobában. Hihetetlen ereje tud lenni, ha kifogy az ember a lendületből. Bár, ami manapság a legjobb kikapcsolódás, az a kislányommal töltött idő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS