A piacunk nagyon dinamikusan változik, azt gondolom, hogy a legtávolabbi tervek sem mutatnak távolabb 3-5 évnél – mondja az Üzletemnek adott interjúban Körmendi György. Az adatbányászattal is foglalkozó Clementine ügyvezetője folyamatosan keresi a stabilitást és hatékonyságot egyaránt garantáló innovációs lehetőségeket.
Körmendi György büszke rá, hogy saját – területükön Magyarország legjobbjai között szerepelnek. A Clementine 2005 óta az adatbányászati, statisztikai alkalmazások egyik vezető magyar szállítója, az SPSS szoftverek magyarországi specialistája. A magyar tulajdonban lévő cég kiemelt üzleti partnere az IBM-nek, olyan vezető iparági szereplőket tudhat ügyfelei között, mint az OTP Bank, az Erste Bank, a Magyar Telekom, a Vodafone vagy a E.ON. Az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozatában Körmendi György most a mi partnerünk lett.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Legnagyobb sikeremnek azt tartom, hogy a Clementine-ban olyan csapatot sikerült összehozni, amelynek segítségével saját területünkön Magyarország legjobbjai között vagyunk. Erre nagyon büszke vagyok.
– Milyen távra tervez?
– A piacunk jelenleg nagyon dinamikusan változik, így azt gondolom, hogy a legtávolabbi tervek sem mutatnak távolabb 3-5 évnél. Ennek megfelelően 2-3 éves távlatban gondolkodom.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Továbbra is olyan innovációkat szeretnénk megvalósítani az adatelemzés, a mesterséges intelligencia és a robotizáció alkalmazásában, amelyek regionálisan vezetőnek tekinthetőek. Jelenleg is zajlanak ezek a fejlesztések, jó úton haladunk.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Egész pályafutásom során igyekeztem tanulni minden korábbi főnökömtől, sokat fejlődtem mellettük. Ugyanakkor a mentalitásról és az üzlethez való hozzáállásról a legtöbbet tulajdonostársamtól, Lippert Krisztiántól tanultam. Ő olyan ösztönös tehetséggel kezeli az üzleti helyzeteket, amely számomra is tanulságos.
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– A mi területünkön egyértelműen külföldön könnyebb tovább jutni.
– Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Jelenleg nem. Abba fektetek, amit csinálunk, hiszen nem gondolom, hogy ennél ma lennének izgalmasabb területek.
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– Az adminisztratív elvárásokkal. Például az innovációs szabályozások tekintetében rengeteg olyan gát van, amely felesleges kapacitásokat köt le.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– Szervezünk konferenciákat, egyéb rendezvényeket, amelyeken rendszeresen ápoljuk a meglévő üzleti partnereinkkel a kapcsolatokat. Az új megkeresések is elsősorban ajánlás alapján érkeznek.
– Mire sajnálja az idejét?
– Olyan – elsősorban adminisztratív – üzleti folyamatokra, amelyeknek látom előre a hiábavalóságát.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Azt gondolom, hogy a munkatársakat kell elsősorban megbecsülni, illetve az ügyfélkapcsolatokra is mindig érdemes költeni.
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Rendszeresen szoktunk adakozni, általában olyan kezdeményezéseket és alapítványokat keresünk, amelyek tehetséggondozást végeznek. Ezek között van olyan csoport, akik valamilyen oknál fogva hátrányt szenvednek a megfelelő képzés megszerzésében, illetve van olyan, ahol kiemelkedően tehetséges fiatalok támogatására van lehetőség.
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Szeretek a privát szférába vonulni, és családdal, barátokkal tölteni az időt.
Szerdahelyi Csaba
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.