Körmendi György: Az adatbányászatnál nem ismerek izgalmasabb területet

2019. 02. 05., 09:30

A piacunk nagyon dinamikusan változik, azt gondolom, hogy a legtávolabbi tervek sem mutatnak távolabb 3-5 évnél – mondja az Üzletemnek adott interjúban Körmendi György. Az adatbányászattal is foglalkozó Clementine ügyvezetője folyamatosan keresi a stabilitást és hatékonyságot egyaránt garantáló innovációs lehetőségeket.

Körmendi György büszke rá, hogy saját – területükön Magyarország legjobbjai között szerepelnek. A Clementine 2005 óta az adatbányászati, statisztikai alkalmazások egyik vezető magyar szállítója, az SPSS szoftverek magyarországi specialistája. A magyar tulajdonban lévő cég kiemelt üzleti partnere az IBM-nek, olyan vezető iparági szereplőket tudhat ügyfelei között, mint az OTP Bank, az Erste Bank, a Magyar Telekom, a Vodafone vagy a E.ON. Az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjúsorozatában Körmendi György most a mi partnerünk lett.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Legnagyobb sikeremnek azt tartom, hogy a Clementine-ban olyan csapatot sikerült összehozni, amelynek segítségével saját területünkön Magyarország legjobbjai között vagyunk. Erre nagyon büszke vagyok.

Milyen távra tervez?

– A piacunk jelenleg nagyon dinamikusan változik, így azt gondolom, hogy a legtávolabbi tervek sem mutatnak távolabb 3-5 évnél. Ennek megfelelően 2-3 éves távlatban gondolkodom.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Továbbra is olyan innovációkat szeretnénk megvalósítani az adatelemzés, a mesterséges intelligencia és a robotizáció alkalmazásában, amelyek regionálisan vezetőnek tekinthetőek. Jelenleg is zajlanak ezek a fejlesztések, jó úton haladunk.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egész pályafutásom során igyekeztem tanulni minden korábbi főnökömtől, sokat fejlődtem mellettük. Ugyanakkor a mentalitásról és az üzlethez való hozzáállásról a legtöbbet tulajdonostársamtól, Lippert Krisztiántól tanultam. Ő olyan ösztönös tehetséggel kezeli az üzleti helyzeteket, amely számomra is tanulságos.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– A mi területünkön egyértelműen külföldön könnyebb tovább jutni.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Jelenleg nem. Abba fektetek, amit csinálunk, hiszen nem gondolom, hogy ennél ma lennének izgalmasabb területek.

Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Az adminisztratív elvárásokkal. Például az innovációs szabályozások tekintetében rengeteg olyan gát van, amely felesleges kapacitásokat köt le.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Szervezünk konferenciákat, egyéb rendezvényeket, amelyeken rendszeresen ápoljuk a meglévő üzleti partnereinkkel a kapcsolatokat. Az új megkeresések is elsősorban ajánlás alapján érkeznek.

Mire sajnálja az idejét?

– Olyan – elsősorban adminisztratív – üzleti folyamatokra, amelyeknek látom előre a hiábavalóságát.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Azt gondolom, hogy a munkatársakat kell elsősorban megbecsülni, illetve az ügyfélkapcsolatokra is mindig érdemes költeni.

Milyen célra, kiknek adakozna?

– Rendszeresen szoktunk adakozni, általában olyan kezdeményezéseket és alapítványokat keresünk, amelyek tehetséggondozást végeznek. Ezek között van olyan csoport, akik valamilyen oknál fogva hátrányt szenvednek a megfelelő képzés megszerzésében, illetve van olyan, ahol kiemelkedően tehetséges fiatalok támogatására van lehetőség.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szeretek a privát szférába vonulni, és családdal, barátokkal tölteni az időt.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS