Kanizsai Silka Ágnes: Szeretném felöltöztetni országunk top vezetőit, hogy méltóképpen felöltözve képviseljék szeretett hazámat

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 02. 13., 10:00

A következő harminc évre pontosan megvannak a terveim – mondta az Üzletemnek Kanizsai Silka Ágnes. A SILKA Fashion tulajdonosa olyan szalont szeretne nyitni New Yorkban, mint amilyennek a budapesti Silkát látja a jövőben.

Kanizsai Silka Ágnes nagyra értékeli Coco Chanel divatszakmában elért eredményeit, emberileg pedig mindenki Sisije, Erzsébet királyné a példaképe. Ágnes többször is hangsúlyozza, hogy mennyire fontos számára a családja, két unokájára nagyon büszke. Én pedig arra vagyok büszke, hogy felkínálhatom olvasásra az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 146. interjúját.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A családomat. Bárhol tartok a hivatásomban, nálam mindig ők a „csúcs”. Szeretem azt gondolni, hogy még sokat tartogat a hivatásom, ám az a család elé sosem kerülhet. A következő harminc évre pontosan megvannak a terveim, amikor azokat megvalósítottam, még akkor sem leszek a csúcson, haladok felfelé.

– Milyen távra tervez?

– Legszorosabban egy hónapra, de megtervezem egy évre előre is, tíz évre is, és a fejemben gyakorlatilag készen van a következő harminc év.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretném országunk top vezetőit felöltöztetni, hogy méltóképpen felöltözve képviseljék szeretett hazámat. Szeretnék a világ fővárosának mondott New Yorkban egy hasonló szalont nyitni, mint amilyennek a budapesti Silkát látom a jövőben.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A szakmában Coco Chanel munkásságából. Emberileg pedig Erzsébet királyné, mindenki Sisi-je jelentett számomra példaképet.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Megmutatom nekik, mire képesek a legjobb formájukban, és úgy dolgozom velük, hogy azt tekintsék ezentúl az alapnak.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A szépségipar teljes extenzív szféráját kedvem lenne kipróbálni.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Leginkább a személyességben hiszek, bár a kommunikációs csatornák sokasága számtalan lehetőséget rejt, a legnagyobb hatást személyesen tehetjük az üzleti partnereinkre.

– Mire sajnálja az idejét?

– Feleslegesnek érzem, hogy a lakásom és a munkahelyem között ingázzak, elpazarolt időnek gondolom az utazást naponta, ezért nagyon közel lakom a szalonhoz, gyalog átsétálok. Ugyanitt vannak a szolgáltató egységek is, sőt, a kedvenc éttermem szintén.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Mindig kihoz a sodromból, ha valaki téved vagy hibázik, tudomása van róla, de nem megoldani vagy helyrehozni akarja, hanem inkább magyarázkodik. Ezt is elvesztegetett időnek és felesleges dühnek gondolom.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Amivel az embereket szolgálom és értéket teremtek.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Azt gondolom, nem sajnálom a pénzt semmire, nem zavarnak a költségek. A kérdés mindig az, mit kapok érte cserébe?

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A családom: gyerekeim és főképp két tündéri unokám.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS